کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرهنگ هاي غلط و خود ساخته ما ،دست و پاي ازدواج آسان را بسته است

14 شهريور 1395 ساعت 15:48

مشاور مسائل خانواده و ازدواج در شهر بن : تنها مشکل ما در ازدواج ،آن فرهنگ هاي غلطي است که خودمان به دست خودمان ساخته ايم؛


به گزارش جهانبین نیوز ؛ دکتر زهرا شريفي استاد حوزه و دانشگاه و مشاور مسائل خانواده و ازدواج در گفت گوي اختصاصي با خبرنگار زنگ خبر گفت : متاسفانه امروز به دليل عدم آگاهي در هر زمينه ما دچار يکسري آسيب ها و مشکلات شده ايم ومقوله ي ازدواج هم مستثنا از اين قضيه نيست چه بسا ازدواج هايي که صورت مي گيرد و در اثر عدم آگاهي و بينش و بصيرت منجر به طلاق مي شود.

وي با تبريک سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علي (ع)ا به همه ي مسلمانان جهان گفت :ان شاءالله که ما بتوانيم با ازدواج هاي آسان،ساده وسالم پيرو راه اين عزيزان باشيم.

شريفي بيان داشت: جامعه امروزه ما متاسفا با طلاق هاي محضري و طلاق هاي عاطفي که ويرانگر هستند در حال مواجه است،و اين گونه طلاق ها باعث از بين بردن اصل و اصالت خانواده ها و فرزندان شده و باعث مشکلاتي از قبيل بزهکاري ،مشکلات اخلاقي و مشکلات جنسي مي شوند.

وي، ادامه داد: اگر ما طبق آيات و روايات پيش برويم و فرهنگ ديني خود را داشته باشيم هيچ گاه دچار مشکل نخواهيم شد و تنها مشکل ما آن فرهنگ هاي غلطي است که خودمان به دست خودمان ساخته ايم؛

وي با ابراز نگراني نسبت به ازدواج هاي پر هزينه و پر خرج گفت : خرج هاي بيهوده،جهيزيه هاي گران،مهريه هاي سنگين،خريد هاي بي جا ،چشم و هم چشمي ها، توقعات زياد و هزاران موارد ديگر مانع از اين شده است که جوان ما بتواند يک ازدواج ساده داشته باشد.

دکتر شريفي افزود: بنابراين ما تا زماني که نتوانيم اين راه هاي صعب العبور و فرهنگ هاي غلط را که اصلا اساس ديني ندارند کنار بزنيم حقيقتا نخواهيم نتوانست بطور کامل در مقوله ازدواج موفق باشيم.

شريفي خاطرنشان کرد: در پايان توصيه بنده به خانواده هاي عزيز اين است که با رسيدن فرزندان به زمان ازدواج؛ زمينه ي ازدواج جوانان ،آن هم ازدواج آسان را مهيا کنند.

انتهاي پيام1022ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 30360

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30360/فرهنگ-هاي-غلط-خود-ساخته-دست-پاي-ازدواج-آسان-بسته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir