کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه سامان:

مسئولین نسبت به ورزش جوانان اهتمام ویژه داشته باشند

12 شهريور 1395 ساعت 16:50

امام جمعه شهرستان سامان گفت:مسئولين شهرستان نسبت به آن دقت و اهتمام ويژه اي داشته باشند بحث ورزش جوانان است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور، با بیان اینکه امروز ۳۰ ذي القعده روز شهادت امام محمد تقي جواد الائمه (ع) است افزود: تسليت عرض مي کنم محضر همه شما خواهران و برادران.

ملک پور گفت: روايت اول از امام جواد (ع) که مي فرمايند: «إيّاکَ وَ مُصاحَبَهُ الشَّريرِ، فَإنَّهُ کَالسَّيْفِ الْمَسْلُولِ، يَحْسُنُ مَنْظَرُهُ وَ يَقْبَحُ أثَرُهُ» حضرت مي فرمايند از رفاقت با آدم بد پرهيز کن به درستي که او به شمشير کشيده شده مي ماند.

وی ادامه داد: انسان از اطرافيان اثرپذير است لذا بزرگان به دقت در ارتباطات اجتماعي و فردي سفارش کرده اند، اين يک ويژگي به خصوص در جواني است که ديگران و دوستان بر او اثر گذارند لذا در انتخاب دوست بايد مواظب بود.

وي با اشاره به اينکه، در روايتي ديگر از امام جواد (ع) به ما يک ديد توحيدي مي دهند که اگر اين ديد توحيدي آمد نگراني هاي رواني و روحي ازبين مي رود افزود: در بسياري از مواقع پيش مي آيد که انسان به دليل سختي هايي که در زندگي تحمل کرده دچار مشکلات رواني گوناگوني مي شود.

وی تصريح کرد: اگر زندگي توحيدي آمد همه زندگي او چه زندگي مادي و چه زندگي معنوي شکل عبادي پيدا مي کنند و ديگر کارهاي او، زندگي او همه مي شود عبادت لذا ديگر کم و کاست زندگي پستي و بلندي زندگي براي او اصلا ديده نمي شود .

وی ادامه داد: امام جواد (ع) مي فرمايند : « کَيْفَ يُضَيَّعُ مَنِ اللَّهُ تعالي کَافِلُهُ وَ کَيْفَ يَنْجُو مَنِ اللَّهُ طَالِبُهُ وَ مَنِ انْقَطَعَ إِلَى غَيْرِ اللَّهِ وَکَلَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ» چگونه ضايع و تلف مي شود کسي که خداوند تعالي پذيرنده و قبول کننده تعهد اوست و چگونه نجات مي يابد کسي که خود را از خدا بريد و به ديگري چسباند خداوند او را به ديگري واگذار مي کند.

ملک‌پور بيان داشت: اين نگاه و روش زندگي توحيدي به انسان ياد مي دهد که در چرخه زندگي روزمره اش دست نياز به انسانهاي ديگر دراز نکند که ذلت آفرين است و بهترين راه اين است که خداوند در طلب افراد جاي بگيرد نه غير خداوند که ضايع شدن را در پي خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان سامان گفت: فردا يکم ذي الحجه سالروز ازدواج فرخنده و مبارک حضرت علي (ع) و فاطمه زهرا (س) است و روز ازدواج که اين روز را تبريک عرض مي کنم.

وي افزود: توحيد، خداپرستي و عبادت جزء نخستين ويژگي هاي حضرت علي(ع) و فاطمه زهرا (س) است، ارتباط آقا اميرالمومنين (ع) و حضرت زهرا (س) با خدواند تبارک و تعالي يک ارتباط معمولي نبود چرا که وقتي به عبادت خدا مشغول مي شدند کوچکترين توجهي به دنيا و اطراف خود نداشتند و زندگاني حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علي (ع) مورد رضايت پروردگار و پيامبر اکرم (ص) بود چرا که در جهت رضايت خداوند گام برمي داشتند.

ملک پور گفت: تمام دوران زندگي و ازدواج حضرت علي(ع) و فاطمه زهرا (س) الگوست براي تمام کساني که مي خواهند در دنيا و آخرت سعادتمند شوند، شما سبک مهريه و جهيزيه و جشن عروسي آنها نگاهي بيندازيد، اسلام مهريه زياد را نشانه ارزش و بزرگي زن نمي داند بلکه برعکس فراواني و زيادي مهريه نشانه شومي يک زن است که امام صادق(ع) مي فرمايند « شومي زن به فراواني مهر و عقيم بودن اوست».

وي اذعان داشت: اسلام بر حداقل ماديات تاکيد دارد نه حداکثر، در ديدگاه اسلام کم توقعي بايد سرلوحه زندگي خانواده ها باشد در حال حاضر يکي از مشکلات مهريه هاي زياد و مشکل دیگر که خيلي آزار دهنده است فراهم کردن جهيزيه است و اين جنبه مدگرايي و چشم و هم چشمي به خودش گرفته است.

وي در ادامه افزود: نکته اي که به آن دقت نداريم اين است که محفل عقد و عروسي محفل نزول فرشتگان است.

وي با بيان اينکه در شب شهادت همين شهادت امام جواد(ع) عروسي بود هم در روستا هم در شهر، خودمان کارها را خراب مي کنيم بعد مي بينيم زندگي برکت ندارد زندگي خوشي نيست، بيان داشت: از همين موارد موجب مي شود در مورد عروسي هاي کذايي هم که بارها صحبت شده نبايد براي برگزاري يک عروسي آسايش را از همه بگيريم، زندگي هاي امروزه آسيب هاي زيادي دارد.

ملک پور با بيان اینکه سن ازدواج بالا رفته، آنهائي هم که ازدواج مي کنند پيمان شکن مي شوند از زندگي زناشوئي نا راضي اند و با کوچکترين بهانه به فکر طلاق است و اين اتفاق ها به خاطر اين است که خودمان ارزش ها را عوض کرديم .

وی با اشاره به اینکه تجمل گرايي را يک ارزش قرار داديم، تشريفات ازدواج را ارزش کرديم، بالا بودن مهريه را ارزش کرديم بيان داشت: راه را اشتباه نرويم آمار طلاق در سه ساله اول زندگي نشان مي دهد ملاک هاي انتخاب همسر درست نيست بيائيد آنها را درست کنيم.

وي با بيان اينکه بيائيم برگرديم به ارزش ها، ايمان و تقوا يک ارزش است و خداوند در سوره بقره شرط ازدواج با مشرکان را ايمان شمرده، عنوان کرد: يکي از شايع ترين واکنش ها در برابر حوادث ناگوار بي تابي کردن است طبع اوليه انسان اين است در برابر مشکلات بي تابي مي کند زندگي پستي و بلندي دارد.

ملک پور با اشاره به اينکه به قرآن که مراجعه مي کنيم مي بينيم ما را به صبر و مقاومت سفارش کرده صبر و بالا بودن تحمل يک ارزش است بايد روحيه گذشت داشت روحيه گذشت خيلي از مسائل را حل مي کند که ان شاءالله خداوند توفيق بدهد اين ارزش ها را در زندگي زنده و احيا کنيم.

امام جمعه شهر سامان گفت: در جمعه خونين سال ۱۳۵۷ مومنان از خانه هايشان خارج شدند و به ميدان شهدا که آن زمان ميدان ژاله مي گفتند آمدند تظاهرات ميکردند و الله اکبر مي گفتند اما حکومت نظامي اعلام شده بود وقتي جماعت وارد ميدان شدند رژيم شاه ملعون شروع کرد به گلوله بستن تظاهر کنندگان و هزاران نفر از مومنين و مسلمانان در راه خدا به شهادت رسيدند نام و ياد آنها را گرامي مي داريم.

حجت الاسلام محسن ملک پور با بيان اينکه يکي از مواردی که لازم است مسئولين شهرستان نسبت به آن دقت و اهتمام ويژه اي داشته باشند افزود: بحث ورزش جوانان بسیار مهم است چون جوان شور و انرژي دارد اين انرژي بايد در مسير صحيح قرار بگيرد و موجبات شادماني آن جوان فراهم شود.

وی عنوان کرد: يکي از ورزش هائي که تاکيد شده و روايت هم داريم ورزش شناست و در کنار آن مباحث بهداشتي هم بايد رعايت شودبحمدلله با همت مديريت استخر شهيد اکبري سامان و همکاري مسئولين محترم (که از آنها تشکر مي کنم) اقدام به تخليه آب قبلي شده ان شاءالله هفته ديگر آبگيري مي شود و براي اينکه اين کار صورت بگيرد و جوانان بتوانند از اين ورزش به خوبي استفاده بکنند اين چند روز را براي جوانان خودتان يک صرفه جوئي ويژه اي در مصرف آب داشته باشيد.

انتهاي پيام /۶۰۱س


کد مطلب: 30314

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30314/مسئولین-نسبت-ورزش-جوانان-اهتمام-ویژه-داشته-باشند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir