کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس فرهنگي تبليغات اسلامي اردل خبرداد:

برپايي چهار مراسم محوري شهادت امام جواد(ع) در اردل

11 شهريور 1395 ساعت 18:02

کارشناس فرهنگي تبليغات اسلامي شهرستان اردل از برپايي چهار مراسم عزاداري محوري ويژه سالروز شهادت امام جواد (ع)در اين شهرستان خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز، سيد اصغر حسيني اردلي کارشناس فرهنگي تبليغات اسلامي شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه با بيان اين خبر گفت: ويژه مراسم محوري روز شهادت نهمين امام شيعيان با حضور امام جمعه ، مسئولان و مـردم ولايتمدار اردل به همراه سخنراني و مداحي جمعه ۱۲ ارديبهشت ساعت ۱۱ در مسجد حضرت ابالفضل (ع) و نظير اين برنامه در شهرهاي شهرستان برگزار مي شود.

حسيني در خصوص زندگينامه، سيره و اخلاق امام جواد (ع) سخن گفت و اظهار داشت: آن حضرت در ماه رمضان سال ۱۹۵ قمري در مدينه ديده به جهان گشود، نامش محمد و کنيه آن حضرت ابوجعفرو لقب شريفش تقي و جواد است و پدر گرامي اش حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) مي باشد.

وي در ادامه افزود: حضرت به دست همسرش ام الفضل، دختر مامون و به تحريک معتصم عباسي در سن ۲۵ سالگي به درجه رفيع شهادت نائل آمد، اين امام بزرگوار هر چند بسيار زود از دنيا رفت اما زندگي فوق العاده پرخير و برکت داشت تا آنجا که از او به عنوان مولود پرخير و برکت ياد شده است.

کارشناس فرهنگي تبليغات اسلامي تصريح کرد: يکي از صفاتي که نشات گرفته از صفات خداوند است و خداي تعالي خيلي او را مي پسندد، صفت جود و سخاوت است و درخت پربار جود و سخاوت ريشه در پهنه آزادگي و وارستگي روحي دارد و هر چه به برگ و بر و شاخه اش افزوده شود، ريشه اش نيز قويتر مي شود که امام جواد (ع) تجلي بارز اين صفت مي باشد، چنانکه ملقب شدن او به اين لقب شريف گواه بر اين ادعا است.

وي به ديدار مرد سجستاني با حضرت اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: مرد سجستاني در موسم حج خدمت امام جواد (ع) رسيد و عرض کرد؛ والي محل ما از محبين شما است، شما چيزي بنويسيد که او از من ماليات نگيرد، حضرت (ع) هم نوشتند و هنگام بازگشت آن مرد، والي از او خراج نگرفت و تا زنده بود به اين مرد نيکي مي کرد.

حسيني ادامه داد: اين بيان گر اين است، که پيشواي نهم در اداي حقوق مردم چقدر اهميت ميداده است و از طرفي ديگر، اين کار درسي بزرگ است براي پيروانش که اگر مي خواهند از فيوضات الهي بهرمند شوند؛ نبايد از حقوق مردم که به عهده شان است کوتاهي کنند.

کارشناس فرهنگي تبليغات اسلامي شهرستان اردل گفت: در اهميت اين موضوع، حضرت علي (ع) نيز مي فرمايد؛ خداي تعالي حقوق بندگانش را بر حقوق خود مقدم دانسته است، پس هر کسي به اقامه حقوق بندگانش بپردازد، گويا به اداي حقوق الهي پرداخته است.

انتهاي پيام1022ج /۵۷۰ه


کد مطلب: 30308

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30308/برپايي-چهار-مراسم-محوري-شهادت-امام-جواد-ع-اردل

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir