کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در پنج ماه نخست سال 95؛

افزایش آمار تصادفات در چهارمحال و بختیاری

28 مرداد 1395 ساعت 9:50

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری در پایان سال ۹۳ رتبه چهارم و در سال ۹۴ رتبه دوم کشوری را در بحث تصادفات داشت اما متاسفانه در سال ۹۵ با اینکه بهبود وضع جاده‌ها را داشتیم افزایش آمار تصادفات را شاهد بودیم که باید مورد مطالعه و کار کارشناسی قرار گیرد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه راه‌ها در سه سال اخیر در چهارمحال و بختیاری خوب پیش رفته و قابل قیاس با هشت سال پیش از آن نیست.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دارای ۴ هزار کیلومتر راه کوهستانی و ۴ هزار نقطه حادثه‌خیز است ادامه داد: این نقاط شناسایی شدند که ۲۰۰ نقطه آن پیچ خطرناک بوده و ۱۵۰ پیچ به طور کامل حذف شد که این گام بزرگی است برای این استان.

قاسمی با اشاره به جاده شهرکرد-ناغان-ایذه که مدتی به زیر آب رفته بود افزود: برای احیا و بازسازی این جاده استاندار 700 میلیارد ریال اختصاص داد و بازسازی جاده با ۹ تونل در دستور کار قرار گرفت و کلیه نقاط حادثه‌خیز جاده حذف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۱۴۰ کیلومتر تاکنون به بزرگراه‌های این استان اضافه شده است و ۶۰ کیلومتر جاده شهرکرد-بروجن-لردگان در صورت اختصاص اعتبارات تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ۱۰ کیلومتر انتهایی این جاده و تونل کره‌بس بیان داشت: یکی از تونل‌ها در این قسمت در دست احداث است و اقدامات لازم برای آغاز به کار ساخت تونل دیگر در این مسیر صورت گرفته است.

قاسمی جاده شهرکرد-بروجن-لردگان را گذرگاه اصلی کشور دانست و تاکید کرد: روزانه ۴۰ هزار خودرو سنگین از این جاده گذر می‌کند و بیشتر خودروهای سنگین این مسیر را برای تردد انتخاب می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام مقدمات کار آزادراه لردگان-ایذه توسط راه و شهرسازی گفت: مقدمات کار برای ۱۱۰ کیلومتر از این جاده صورت گرفته و یکی از شرکت‌های چهارمحال و بختیاری و یک شرکت چینی برای کلید خوردن این کار اعلام آمادگی کرده‌اند و این گام موثری در این جهت است.

وی اضافه کرد: برای ادامه اتوبان کاشان به شهرکرد موفق به اخذ موافقت وزارتخانه راه و شهرسازی شده‌ایم و دو مسیر شهرکرد و سامان برای عبور این اتوبان درنظر گرفته شده است که هنوز در مرحله مطالعه است و بعد از انجام مطالعات مسیری که کوتاه‌تر است انتخاب می‌شود.

قاسمی به اجرای ۷۰۰ هزار تن روکش آسفالت در دو سال اخیر اشاره و یادآور شد: در این زمینه ما دومین استان در کشور هستیم و برای اجرای این پروژه‌ها ۸۰ میلیارد علاوه‌بر اعتبارات دیگر کمک دریافت کردیم.

وی با اشاره به اینکه گردنه چری با ارتفاع برف ۶ متر یکی از صعب‌العبورترین مسیرهای این استان است خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل این گردنه نیاز به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار بود و در سال ۸۰ استاندار اعتبارات موردنیاز را اختصاص داده و با استفاده از اعتبارات ملی قسمتی از خاکبرداری تونل انجام شده و این تونل با ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر جزء طویل‌ترین تونل‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مسیر شهرکرد-بن-داران قسمتی از پروژه بندر تا بندر است که در چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است و ۱۹۰ کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۵۰ کیلومتر باقی مانده است.

وی به انقلاب صورت گرفته در راه‌های این استان اشاره و افزود: در این مدت ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث و یا آسفالت شده و همچنین در بحث تونل زره تاکنون موفق به حفاری ۸۰۰ متر از ۱۴۰۰ متر طول تونل شده‌ایم.

قاسمی بیان داشت: چهارمحال و بختیاری در پایان سال ۹۳ رتبه چهارم و در سال ۹۴ رتبه دوم کشوری را در بحث تصادفات داشت اما متاسفانه در سال ۹۵ با اینکه بهبود وضع جاده‌ها را داشتیم افزایش آمار تصادفات را شاهد بودیم که باید مورد مطالعه و کارشناسی قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 30034

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30034/افزایش-آمار-تصادفات-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir