کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

افزایش ۱۵ درصدی پیشرفت مرکز فرهنگی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری

19 مرداد 1395 ساعت 10:52

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در این استان از ۲۰ درصد پیشرفت به ۵۵ درصد رسیده است افزود: می‌توان گفت درحال حاضر ۳۵ درصد افزایش پیشرفت در این زمینه داشته‌ایم.


به گزارش جهانبین نیوز؛ عباس عباسی مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در این استان از ۲۰ درصد پیشرفت به ۵۵ درصد رسیده است افزود: می‌توان گفت درحال حاضر این پیشرفت به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی از خاکبرداری ۲ هزار مترمکعب، اجرای ۸۰ تن آرماتوربندی و... خبر داد و اضافه کرد: که در تهیه و تدوین دائرالمعارف یا دانشنامه دفاع مقدس یکی از کارهای مهم این بنیاد است که باید عملی شود.

عباسی به حضور تیپ حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در زمان هشت سال دفاع مقدس با ۵۱ یگان نظامی در ۱۲ عملیات در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس اشاره و یادآور شد: آیین‌نامه اداره حفظ، نگهداری و بهره‌برداری یادمان‌های عمومی شهدای گمنام با هدف ضرورت فرهنگ‌سازی و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، نگاه زیارتی به یادمان‌های شهدا و... در دستورکار بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

وی با اشاره به میزبانی ۳۱ نقطه از چهارمحال و بختیاری برای ۱۰۹ شهید گمنام ادامه داد: اولویت اول درخصوص مکان‌هایی برای یادمان‌های شهدای گمنام بوستان‌های شهر است و دانشگاه‌ها، مراکز حوزوی، سازمان‌ها و محیط‌های اداری، مراکز وابسته به نیروهای نظامی و انتظامی و ارتفاعات شهری در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد.

عباسی عضویت و فعالیت در هئیت امنای اداره، حفظ، نگهداری و بهره‌برداری یادمان‌های عمومی شهدای گمنام را داوطلبانه و فی‌سبیل‌الله ادانست و خاطرنشان کرد: حریم و محدوده قبور شهدای گمنام دفاع مقدس اختصاصی است و امکان دفن اموات و حتی شهدای با نام در آن‌ها وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سال گذشته و به‌بواسطه برگزاری کنگره ۲ هزار و ۴۰۰ شهید این استان کتاب‌های بسیاری چاپ شده و این موضوع به خوبی اجرایی شد ولی امسال مساعدت دستگاه‌ها متولی و عضو در شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را می‎طلبد.

در انتهای این جلسه مقرر شد دستگاه‌هایی چون اداره کل ارشاد و اسلامی چهارمحال و بختیاری پنج کتاب، شهرداری و فرمانداری شهرکرد دو کتاب، دانشگاه شهرکرد پنج کتاب، جهاد کشاورزی سه کتاب، دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد پنج کتاب، سپاه پاسداران پنج کتاب و حوزه هنری نیز سه کتاب در حوزه دفاع مقدس در سال ۹۵ به چاپ برسانند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 29844

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/29844/افزایش-۱۵-درصدی-پیشرفت-مرکز-فرهنگی-دفاع-مقدس-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir