کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس ارشاد اسلامي اردل:

امانت داري و انتشار اخبار صحيح رسالت خبرنگاران است

16 مرداد 1395 ساعت 17:10

دبير شوراي فرهنگ عمومي و رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل در تشريح رسالت خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه، گفت: امانت‌داري و انتشار اخبار صحيح رسالت خبرنگاران است.


به گزارش جهانبین نیوز، قاسم همتي دبير شوراي فرهنگ عمومي و رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل صبح امروز در بازديد از پايگاه خبري تحليلي سايت هفت چشمه، شهرستان اردل که به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت ضمن تشکر از خبرنگاران سايت هفت چشمه و تبريک روز خبرنگار به تمامي خبرنگاران، فعالان و تلاشگران مؤمن و متعهد عرصه خبر گفت: اخلاق رسانه‌اي نقطه تلاقي علم اخلاق و عمل رسانه يا ارتباط جمعي است لذا با توجه به ويژگي‌هايي كه در خصوص مقوله اخلاق ذكر شد، اخلاق رسانه‌اي امري مرتبط با ارزش‌ها و هنجارها است و خبرنگار بايد با در نظر گرفتن اخلاق‌مداري، امانت‌داري و انتشار اخبار صحيح در فعاليت‌هاي رسانه‌اي، مصالح جامعه را در نظر بگيرد.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل افزود: آن چيزي که امروز براي خبرنگاران ما از اهميت بالايي برخوردار است اين است که بايد امانت‌داري و صداقت در اخبار اولويت کار اين عزيزان باشد و اين مهم در بين رسانه‌هاي مسلمان جهان بيش از پيش اهميت مي‌يابد.

وي همچنين بيان داشت: اخلاق رسانه‌اي با ارزش‌ها و هنجارها سر و كار دارد، ارزش‌ها و هنجارهايي كه از درون فرهنگ جامعه و در جامعه اسلامي از درون فرهنگ اسلامي سر بر مي‌آورد، لذا اخلاق رسانه‌اي اگرچه تابع اصول و قواعدي كلي و جهان شمول است اما به سبب ريشه گرفتن آن از مجموعه ارزش‌هاي بطن جامعه مي‌تواند از جامعه و فرهنگي به جامعه و فرهنگ ديگر متفاوت و متغير باشد.

دبير شوراي فرهنگ عمومي و رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل در ادامه ضمن تاکيد بر اين نکته که نياز خبرنگاران در تمامي عرصه‌ها بيشتر احساس مي‌شود، گفت: پايگاه خبري تحليلي شهرستان اردل به عنوان بهترين منبع خبري شهرستان اردل مي‌تواند اطلاعات مناسبي را در اختيار مردم قرار بدهد و اين رسانه مي‌تواند با حضور گسترده خود در موضوع پيگيري مشکلات و مطالبات مردم خدمت بزرگي به مردم شهرستان کند.

گفتني است: شهيد «محمود صارمي» در سال ۱۳۴۷ در روستاي چهاربره شهرستان بروجرد از توابع استان لرستان متولد شد، دوره ابتدايي را در همان روستا به پايان رساند و براي ادامه تحصيل روانه شهر بروجرد شد و در منزل خواهرش سکونت کرد.

وي پس از شر کت در کنکور سراسري و پذيرفته شدن در رشته جغرافيا به تهران مهاجرت کرد و بعد از گذراندن چند ترم از طريق بسيج دانشجويي دانشگاه تهران راهي جبهه‌ شد و مدت ۱۷ ماه را در آن جا گذراند و مجدداً به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصيل پرداخت.

صارمي در سال ۷۰ به همکاري با خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران مشغول شد و در سال ۷۱ درحالي که به تحصيلات خود در مقطع کارشناسي ارشد ادامه مي‌داد ازدواج کرد سپس در سال ۷۵ به عنوان مسئول دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي در مزار شريف افعانستان انتخاب شد و دو سال بعد يعني در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در شهر مزار شريف به دست گروه طالبان کشته شد.

پيکر پاک شهيد صارمي بعد از حدود چهل روز دوري از وطن سرانجام شهريورماه همان سال در بهشت شهداي شهرستان بروجرد با استقبال پرشور مردم تشييع و در خاک وطن آرام گرفت.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه


کد مطلب: 29789

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/29789/امانت-داري-انتشار-اخبار-صحيح-رسالت-خبرنگاران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir