کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غرب به دنبال راه ديگري براي نفوذ در ايران/

بزرگترين پولشويي ها زير نظر "fatf" انجام مي گيرد

22 تير 1395 ساعت 9:41

کارشناس مسائل سياسي گفت: سازمان "fatf" و غربي ها مي دانند ايران نقطه هاي مشترکي با جبهه هاي مقاومت در کشورهاي اسلامي دارد به همين خاطر از اين راه براي ادامه اهداف خود وارد شده اند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، سيد محمد عدناني در واکنش به قرارداد بانک مرکزي با سازمان"fatf"، اظهار داشت: توافق بانک مرکزي با سازمان "fatf" به معناي آن است که هر تراکنشي که در بانک هاي ايران انجام مي شود مورد رصد اين نهاد قرار ميگيرد.

وي گفت: طبق ادعاي اين سازمان اگر ايران در طي يکسال مورد رضايت اين سازمان قرار گرفت تحريم هاي بانکي لغو مي شود و اگر مورد تاييد آنها واقع نشد همان روال قبلي ادامه پيدا مي کند.

عدناني با اشاره به تمرکز غربي ها بر سيستم اقتصادي ايران، تصريح کرد: سازمان "fatf" و غربي ها مي دانند ايران نقطه هاي مشترکي به جبهه هاي مقاومت در کشورهاي اسلامي دارد به همين خاطر از اين راه براي ادامه اهداف خود وارد شده اند.

وي ضمن بيان اين که اين سازمان قصد نفوذ به سيستم بانکي ايران را دارد، افزود: غربي ها با اين توافق قصد ايجاد مانع براي حمايت ايران از محورهاي مقاومت دارند.

اين کارشناس مسائل سياسي ادامه داد: هرجايي که نشاني از آمريکا و کشورهاي غربي براي شرط گذاري در ايران باشد هدفشان قطعا نفوذ خواهد بود.

عدناني با اشاره به اين که اين توافق براي ايران افتخاري به دنبال ندارد، ادامه داد: متصل شدن به سيستم بانک جهاني هنري نيست؛ غربي ها اگر مي توانستند مشکلات اقتصادي خود را در اين حوزه برطرف مي کرند.

وي گفت: بزرگترين پولشويي هاي دنيا در کشورهاي اروپايي و غربي که عضو همين سازمان هستند اتفاق مي افتد؛ ليبرال هاي اقتصادي متاسفانه عنوان مي کنند براي شکوفا شدن اقتصاد بايد متصل به سيستم سرمايه گذاري جهاني شويم.

عدنانی با اشاره به مشکل رکود و ورشکستگي اقتصادي کشورهاي غربي، افزود: مشکلات بيکاري، رکود و ورشکستگي شرکت ها که در اين کشورها حاکم است به خاطر سيستم سرمايه داري جهاني است.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک


کد مطلب: 29321

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/29321/بزرگترين-پولشويي-زير-نظر-fatf-انجام-مي-گيرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir