کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش از وضعيت فضاي سبز شهر لردگان؛

وقتي مشکلات ريز و درشت شهر لردگان از ديد اعضاي شوراي شهر و شهردار دور مي‌ماند

سایت خبری سلام لردگان , 18 تير 1395 ساعت 17:01

فضاي سبز بايد از يک سو براي شهر بازدهي اکولوژيک داشته و از طرف ديگر نيازهاي زيست‌ميحطي پيرامون خود را برآورده سازد جوامع گياهي اعم از درختان و درختچه، بوته و چمن، گل و ساير پوشش‌ها به منظور حفظ سلامت روح و جسم انسان و فعال کردن اکوسيستم‌هاي طبيعي در بخش از اراضي درون يا بيرون شهري ايجاد شده و هدف آن بهبود کيفيت زيست محيطي انسان‌هاست .


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان، براساس مطالعات و بررسي‌ها و استانداردها، سرانه متعارف و قابل قبول فضاهاي سبز شهري در شهرهاي ايران بين 7 تا 12 مترمربع براي هر نفر است که در مقايسه با شاخص تعيين شده از سوي محيط زيست سازمان ملل متحد (20 تا 25 مترمربع براي هر نفر)، رقم کمتري است.

فضاي سبز بايد از يک سو براي شهر بازدهي اکولوژيک داشته و از طرف ديگر نيازهاي زيست‌ميحطي پيرامون خود را برآورده سازد جوامع گياهي اعم از درختان و درختچه، بوته و چمن، گل و ساير  پوشش‌ها به منظور حفظ سلامت روح  و جسم انسان و فعال کردن اکوسيستم‌هاي طبيعي در بخش از اراضي درون يا بيرون شهري ايجاد شده و هدف آن بهبود کيفيت زيست محيطي انسان‌هاست .

مردم لردگان هم حق دارند شهري زيبا داشته باشند و هم حق دارند که از فضاي شهري لذت ببرند و همراه با مهمانان خود به محيط‌هاي زيبا بروند و تفريح کنند اما چرا کسي اين حق را جدي نمي‌گيرد و بدان توجهي نمي‌کند؟

اعضاي شوراي شهر لردگان بياد داشته باشند که لحظه تصميم‌گيري مجدد مردم در خصوص شوراها در راه است و از سرنوشت گذشتگان درس عبرت بگيرند.

حال بايد ديد با توجه به تردد بالاي مسافران در اين شهرستان، مسئولين شهري براي رفع اين موضوع چه اقداماتي انجام خواهند داد؟
 



 
اميد است مسئولين ما تلاش نمايند شهر را براساس مفاهيم علمي شهرسازي و ضرورت‌هاي فرهنگي و هويت ملي مبتني بر مکان‌يابي صحيح و طرح‌ريزي  زيست‌محيطي استقرار صحيح و بي‌عيب و ارزيابي پيامدهاي توسعه شهري و نظارت  پيوسته  بر کلية فرايندهاي شهر بر پايه  يک استراتژي  ملي بنا سازند و طوري ساخته و پرداخته و آراسته  نمايند. که شايستگي‌هاي يک زيستگاه جامعه انساني رو به رشد و پويا را داشته باشد .

گلايه و نارضايتي مردم لردگان از عدم وجود فضاي سبز کافي

يک از شهروندان لردگاني در گفت‌وگو با خبرنگار سلام لردگان گفت: متاسفانه ورودي‌هاي شهر لردگان داراي فضاي سبز شهري چندان مناسبي ندارد و در طراحي‌هاي فضاي سبز در لردگان، طراحي درستي صورت نگرفته است.
 
يکي ديگر از شهروندان با اشاره به وضعيت نامطلوب فضاي سبز شهر  لردگان خاطرنشان کرد: به نظر من ارگاني به نام فضاي سبز در شهرداري لردگان وجود ندارد زيرا اگروجود داشت شاهد چنين وضعيت اسفناکي نبوديم.
 
فرهنگي لردگاني،  با انتقاد از کمبود سرانه اين شهر در حوزه فضاي سبز شهري، پارک‌ها و بوستان‌هاي محله‌اي گفت: اميدواريم مسئولان، طرح‌هاي توسعه فضاي سبز شهري را با جديت بيشتري پيگيري کنند تا خانواده‌هاي ساکن در اين منطقه به نحوي عادلانه از چنين امکاناتي بهره‌مند شوند.
 

يکي از بانوان لردگاني ساکن طرح فرهنگيان در گفت‌وگو با خبرنگار سلام لردگان، با اشاره به اين که من دو فرزند کوچک دارم و در آپارتمان امکان بازي آن‌ها وجود ندارد و مجبور هستم آن‌ها را به خارج از خانه هدايت کنم، اظهار داشت: ساخت فضاهاي سبز شهري ضمن ايجاد مکاني براي تفريح خانواده‌‌ها و کودکان به زيبايي شهر و برخورداري از هواي متبوع نيز کمک مي‌‌کند.
 






انتهاي پيام1026ج /630 ل


کد مطلب: 29273

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/29273/وقتي-مشکلات-ريز-درشت-شهر-لردگان-ديد-اعضاي-شوراي-شهردار-دور-مي-ماند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir