کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محمدی در گفت‌وگو با دانا:

اولین قربانی توافق پنهانی بانک مرکزی با FATF خود دولت است/ نگرانیم که اطلاعات و تراکنش‌های بانکی مردم ما در اختیار بیگانگان قرار گیرد/

13 تير 1395 ساعت 13:19

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به توافق بانک مرکزی با "سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی" و "کارگروه ویژه اقدام مالی" این سازمان -FATF-گفت: بانک مرکزی یک توافق پنهانی با این سازمان انجام داده و متن توافق و اقداماتی که دولت براساس این توافق موظف به انجام آن‌ها می‌شود، هیچکدام مشخص نیست.


به گزارش جهانبین نیوز؛ مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به توافق بانک مرکزی با "سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی" و "کارگروه ویژه اقدام مالی" این سازمان -FATF-گفت: بانک مرکزی یک توافق پنهانی با این سازمان انجام داده و متن توافق و اقداماتی که دولت براساس این توافق موظف به انجام آن‌ها می‌شود، هیچکدام مشخص نیست.

وی افزود: نگرانی‌های جدی در خصوص محتوای این توافق وجود دارد، به ویژه در این زمینه که دولت متعهد شده باشد در زمینه تروریسم، یک همکاری با کشورهای غربی بر اساس تعاریف آن‌ها از تروریسم داشته باشد.

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه تعریف جمهوری اسلامی ایران با کشورهای غربی از تروریسم فرق می‌کند اظهار داشت: ما نگران این هستیم که کشورمان وارد بازی شود که در انتهای آن محور مقاومت با مشکل مواجه شود و اطلاعات بانکی و تراکنش‌های بانکی مردم ما به دست بیگانگان بیافتد.

محمدی ادامه داد: دولت‌های غربی شکل و مکانیزم مذاکره با ایران را برای مسائل منطقه‌ای پیچیده‌تر کرده‌اند و از این مذاکرات و توافقات به دنبال ایجاد برجام۲ هستند.

وی گفت: مکانیزمی که در این قراردادها برای ایران طراحی کرده‌اند، مکانیزمی است که براساس آن ما خودمان، خودمان را کنترل کنیم، یعنی از طریق معاملات بانکی موضوعاتی را متعهد شویم که براساس آن‌ها ارتباط‌مان با محور مقاومت قطع شود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این توافق یک گام بلند در راستای برجام ۲ است و افرادی خاص بدون توجه به منافع نظام و ملت مسیر خودشان در مقابل آمریکا را طی کرده و مشکلات اقتصادی و امنیتی زیادی را برای کشور ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: اگر این فرآیند به همین منوال پیش برود اولین قربانی خود دولت خواهد بود.

محمدی افزود: مردم ایران بر سر امنیت خودشان معامله نمی‌کنند و آمریکایی‌ها هم از باج‌خواهی‌های بیشتر و اخلال در اقتصاد و امنیت ایران کوتاه نخواهند آمد و اگر دولت به دنبال بقاء خودش است باید در این روند تجدید نظر کند.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 29195

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/29195/اولین-قربانی-توافق-پنهانی-بانک-مرکزی-fatf-خود-دولت-نگرانیم-اطلاعات-تراکنش-های-بانکی-مردم-اختیار-بیگانگان-قرار-گیرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir