کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری

درباره 400 واحد از 450 واحد تعطیل شده استان: اینها تولید کننده نبودند، دنبال مزایا بودند

19 خرداد 1395 ساعت 9:14

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اذعان به تعطیلی 450 واحد تولیدی در استان، عنوان می کند که از این تعداد، بیش از 400 واحد، اصلا تولید کننده نبوده اند و صرفا آمده بودند تا از مزایای موجود بهره مند شوند.


به گزارش جهانبین نیوز، سیدنعیم امامی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به برگزاری ستاد تسهیل از اردیبهشت ماه سال گذشته،اظهار کرد: این ستاد تواست تاکنون موفق به رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بسیاری در استان شده‌ و تا پایان سال جاری ۵۰ واحد نیمه فعال و تعطیل راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: از اردیبهشت ماه سال گذشته با فعال شدن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان این ستاد ۱۴۷ مصوبه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی داشته که ۶۴ مصوبه آن کاملا اجرا شده و ۸۳ مصوبه نیز در دست اجراست.

امامی تصریح کرد: بر اساس بررسی های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، ۴.۷ درصد مشکلات واحدهای تولیدی وصنعتی استان کمبود سرمایه در گردش، شش دهم درصد نبود سرمایه ثابت، ۴۶ درصد مشکلات تقسیط بدهی بانکی، ۴.۷ درصد مشکلات مربوط به تامین اجتماعی، هفت درصد مشکلات مالیاتی و ۳۷ درصد مشکلات مربوط به امور زیرساختی و بدهی به دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز است.

امامی افزایش هزینه‌های تولید، نبود بازار مناسب و کاهش صادرات از عمده‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی استان دانست و افزود: ۳۷ درصد مشکلات واحدهای صنعتی مربوط به زیرساخت‌ها، هفت درصد مربوط به مالیات و ۴.۷ درصد مربوط به تامین اجتماعی است.

وی تصریح کرد: با سرمایه گذاران ۴۵۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل شده در استان جلسات متعددی برگزار شده که سرمایه گذاران ۴۰۰ واحد اعلام کرده اند تمایل به بازگشت به چرخه تولید ندارند.

امامی افزود: بزودی وضعیت این ۴۰۰ واحد تعیین تکلیف و زمین واگذاری به این گونه سرمایه گذاران بازپس گرفته شده و به شهرک های صنعتی تحویل می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی موجود در چهارمحال وبختیاری کارگاه تولیدی محسوب می شوند و تنها ۱۴ واحد فعال بزرگ با اشتغال بیش از یکصد نفر در این استان وجود دارد.

امامی با بیان اینکه یکهزار و ۲۲۸ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: از این تعداد، ۱۴ واحد صنعتی بزرگ نیز تعطیل شده است.

به گفته وی، در راستای تحقق شعار امسال، ۲۹۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی و صنعتی استان در صورت تخصیص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار، فعالیت مجدد خود را از سر می گیرد.

امامی افزود: پیش بینی می شود امسال ۵۰ طرح تولیدی و صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال بهره برداری شود.

وی کارخانه تولید چادر مشکی، فولاد چهارمحال، واحد ورق پوشش دار تاراز، طرح پرتودهی گاما و شهرک آب معدنی را از مهمترین طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای استان برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیازمند کمک فکری اشخاص حقیقی، گروه های سیاسی و تشکل های خصوصی است، گفت: گروه های سیاسی که حامی دولت هستند برای فعال تر شدن چرخ صنعت در استان کمک فکری ارائه دهند.

وی با بیان اینکه هم اینک تنها مغز صنعت در استان کار می کند و دست های آن برای حرکت با قوانین دست و پاگیر بخصوص در حوزه مالی بسته شده است؛ خاطر نشان کرد: سازگار نبودن قوانین بانکی با شرایط کشور از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی است.

امامی عدم بازار مناسب و اتمام ذخیره اقتصادی را عامل غیر فعال بودن نیمی از معادن عنوان کرد.

وی از راه‌اندازی پنج معدن در حمزه‌علی و پنج معدن در جونقان تا پایان امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این معادن زمینه اشتغال ۱۵۶ نفر فراهم می‌شود.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 28836

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/28836/درباره-400-واحد-450-تعطیل-شده-استان-اینها-تولید-کننده-نبودند-دنبال-مزایا-بودند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir