کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امروز:

بخش ليبر بيمارستان هاجر (س) شهركرد با حضور وزير بهداشت افتتاح شد

13 خرداد 1395 ساعت 10:44

وزير بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي در سفر يك روزه به چهارمحال و بختياري از بخش بهسازي شده ليبر مركز آموزشي و درماني هاجر (س) شهركرد بازديد و بهره‌برداري از اين بخش را رسما افتتاح كرد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  بام ايران خبر، بخش ليبر بيمارستان هاجر (س) شهركرد از جمله بخش‌هايي است كه در بسته خدمتي ارتقاء هتلينگ مراكز درماني، در قالب برنامه تحول نظام سلامت بهسازي گرديد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري با اشاره به تحولات چشمگير خدمات حوزه سلامت با اجراي برنامه تحول نظام سلامت اظهار داشت: اجراي اين برنامه موجبات رضايتمندي مردم را فراهم نموده است.

دكتر مرتضي هاشم‌زاده افزود: با گذشت دو سال از اجراي برنامه تحول، شاهد تغييرات مثبت بي‌شمار در حوزه درمان و در مراحل بعد تحول در بهداشت و آموزش پزشكي هستيم كه بيش از هر چيز نور اميد و دلگرمي براي بيماران و خانواده‌هاي آنان را دربر داشته است.

وي تصريح كرد: برنامه تحول نظام سلامت ضمن ارتقاء خدمات به مراجعين و افزايش رضايتمندي آنان ساير بخش‌هاي خدماتي در حوزه بهداشت، پژوهش و آموزش پزشكي را نيز دربر گرفته است.

اين مقام مسئول با اشاره به فرسودگي برخي ساختمان‌هاي مراكز بهداشتي و درماني گفت: باتوجه به ضرورت ترويج زايمان طبيعي و كاهش موارد سزارين‌هاي غيرضروري، بهسازي اتاق هاي زايمان در دستور كار دانشگاه قرار گرفت.

دكتر هاشم‌زاده تصريح كرد: در همين راستا بخش ليبر بيمارستان هاجر (س)،‌ بعنوان يكي از مراكز با دارا بودن بيشترين آمار ميزان مواليد در سطح استان مورد بهسازي قرار گرفت.

وي با بيان اينكه،‌ با اجراي برنامه تحول تاكنون اعتبارات قابل توجهي جهت ارتقاء هتلينگ در بخش‌هاي مختلف هزينه شده است افزود: بخش ليبر مركز آموزشي و درماني هاجر (س) شامل ۹ اتاق از جمله اتاق زايمان در آب و جراحي و كليه فضاهاي مورد نياز براي كادر پزشكي، پرستاري و مامايي مي‌باشد كه به زودي امكان انجام زايمان در آب نيزدر اين بخش فراهم خواهد شد.

وي، اعتبار هزينه شده در اين بخش را ۶ ميليارد ريال اعلام كرد و اظهار داشت: باتوجه به امكان بروز شرايط حاد و اضطراري براي مادران در حين وضع حمل، با احداث اتاق عمل در بخش بهسازي شده ليبر، بدون لزوم به انتقال مادر باردار به اتاق عمل در راه روي خارجي عمليات جراحي وي صورت مي‌گيرد.

دكتر هاشم‌زاده، تعداد نوزادان متولد شده در اين مركز آموزشي و درماني را سالانه ۵ تا ۶ هزار مورد اعلام كرد.

وي، با بيان اينكه كاهش آمار سزارين‌هاي غيرضروري و ترويج زايمان طبيعي از بسته‌هاي هفتگانه برنامه تحول نظام سلامت مي‌باشد افزود: بهسازي بخش ليبر در كنار برگزاري كلاس‌هاي آمادگي پيش از زايمان جهت مادران باردار در راستاي اجراي اين بسته موثر واقع شده است.

وي، بخش‌هاي NICU (ICU نوزادان)، زنان و جراحي زنان را از ديگر بخش هاي بهسازي شده اين بيمارستان برشمرد و افزود: بيش از ۳۰ تخت ويژه تا پايان سال جاري به مجموع تخت‌هاي بيمارستان افزوده خواهد شد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 28762

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/28762/بخش-ليبر-بيمارستان-هاجر-س-شهركرد-حضور-وزير-بهداشت-افتتاح

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir