کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دفن غيراصولي زباله در کوهرنگ خطري که جان عشاير و محيط زيست را تهديد مي کند + تصاوير

12 خرداد 1395 ساعت 11:49

بدليل عدم دفن بهداشتي زباله هاي شهر چلگرد و با توجه به بارندگي تمامي زباله ها در ميان مناطق عشايري رها شده اند که چهره زيباي اين طبيعت را که در نزديکي راه اصلي قرار دارد است آلوده نموده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از کوهرنگ خبر، در شهرستان کوهرنگ و بخصوص شهر چلگرد، زباله به صورت بهداشتي دفن نمي‌شود و به طور حتم اين رويه مشکلاتي را براي مردم و اهالي منطقه به دنبال دارد.
 
متأسفانه مکان دفن فعلي زباله اين شهرستان معضلات فراوان بهداشتي دارد که توجه اساسي صورت نمي‌گيرد.
 
باتوجه به اينکه محل دفن زباله‌هاي شهر چلگرد در دو، سه کيلومتري شهر چلگرد و در مسير روستاي گردشگري نمونه ديمه قرار دارند و عشاير در چهارصد پانصد متري اين زباله‌ها قرار دارند وضعيت بسيار خطرناکي را براي اين اهالي و گردشگران بوجود آورده است.
 
همه بايد در برابر سلامت مردم احساس تکليف کنند و براي امنيت غذايي بايد بيش از گذشته تلاش شود.
 

هرگونه کوتاهي دستگاه‌هاي مسئول و متولي در اين زمينه قابل قبول نبوده و بايد براي رفع معضلات در اين زمينه چاره‌انديشي شود.
 
نظارت بيشتر بر آب‌هاي بهداشتي روستاها، کنترل سگ‌هاي ولگرد، رفع مشکلات و نواقص محل دفن زباله از مهم‌ترين وظايف دستگاههاي متولي است.
 
 
بدليل عدم دفن صحيح بهداشتي زباله ها با توجه به بارندگي تمامي زباله ها در ميان مناطق عشايري و زيباي منابع طبيعي رها شده اند  که چهره زيباي اين طبيعت را که در نزديکي راه اصلي قرار دارد است آلوده نموده است.
 

در اين ميان متاسفانه اکثر روستاههاي بخش زباله هاي خود را بطرز صحيحي دفن نمي نمايند که گاها اينچنين براي طبيعت بکر منطقه ايجاد مشکل مي نمايند.

به دهياران پيشنهاد مي شود که براي ايجاد مکان بايست مکان مناسبي ديده شود تا دفن زباله در يک منطقه خاص و بصورت بهداشتي صورت پذيرد.
در پايان چون همه مي دانيم شهرستان کوهرنگ يکي از زيباترين مکانهاي گردشگري کشور که همواره مسافران زيادي را پذيرا است همه بايد نگهداري کنيم چرا که اين آلودگي ها در آينده اي نزديک محيط ريست را به مابودي خواهد کشاند.

تصاوير محل دفن زباله  شهر چلگرد مي باشد.

انتهاي پيام1026ج /610ک
 


کد مطلب: 28725

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/28725/دفن-غيراصولي-زباله-کوهرنگ-خطري-جان-عشاير-محيط-زيست-تهديد-مي-کند-تصاوير

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir