کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير جهاد کشاورزي شهرستان اردل:

مبارزه با سن گندم در مزارع اردل آغاز شد

6 ارديبهشت 1395 ساعت 15:45

مدير جهاد کشاورزي شهرستان اردل از آغاز عمليات مبارزه با سن گندم و جو در مزارع اين شهرستان خبرداد.


به گزارش جهانبین نیوز، امير حيدري مدير جهاد کشاورزي شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه با بيان اين خبرگفت: کار رصد آفت سن و مبارزه با اين آفت در مزارع غلات شهرستان از ۲۹ فروردين ماه امسال از سوي گروه‌هاي پيش آگاهي آغاز شده است.

حيدري ازفعاليت کارشناسان اين نهاد در مبارزه به اين آفت خبر داد و يادآور شد: کار پايش مزارع در خصوص سن گندم را ۱۹ کارشناس در سطح شهرستان به صورت همه روزه انجام مي دهند، و در مواردي که نياز به مبارزه شيميايي مي باشد، به کشاورزان توصيه هاي لازم داده مي شود.

وي اظهارکرد: ازکشاورزان عزيز درخواست مي شود، ضمن بازديد از مزارع با کارشناسان مديريت جهاد کشاورزي شهرستان همکاري لازم را داشته و به توصيه هاي آنان عمل نمايند.

مدير جهاد کشاورزي شهرستان اردل افزود:کارشناسان جهاد کشاورزي شهرستان آماده هر گونه راهنمايي و همکاري باکشاورزان عزيز در سطح شهرستان هستند، همچنين کشاورزان براي استفاده از توصيه هاي کارشناسان و براي تاميين سم به کلينيک هاي گياه پزشگي مورد تاييد جهاد کشاورزي اردل مراجعه نمايند.

سن گندم مهمترين آفت گندم و جو در ايران است که اقدام به تغذيه از مواد درون گندم يا جو مي کند و در نهايت محصولي که عايد کشاورز مي شود، خوشه خشک و سياه شده گندم و جو است.

انتهاي پيام1022ج /۵۷۰ه


کد مطلب: 28410

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/28410/مبارزه-سن-گندم-مزارع-اردل-آغاز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir