کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست اداره تبليغات اسلامي شهرستان لردگان:

23 مسجد در شهرستان لردگان آماده استقبال از معتکفين است

سایت خبری سلام لردگان , 22 فروردين 1395 ساعت 9:41

سرپرست اداره تبليغات اسلامي شهرستان لردگان، از آمادگي 23 مسجد براي استقبال از معتکفين اين شهرستان خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابوالفضل صالحي در گفت‌وگو با خبرنگار سلام لردگان؛ با بيان اينکه از کلام معتکفين مي‌توان رايحه‌هايي از کلام وحي و آموزه‌هاي ديني را استشمام کرد اظهار داشت: 23 مسجد در اين شهرستان براي برگزاري آيين معنوي اعتکاف فعال هستند.

سرپرست اداره تبليغات اسلامي لردگان تصريح کرد: مراسم معنوي اعتکاف بهترين فرصت براي خودسازي، تقويت معنويت و رسيدن به تقواي الهي است و نوجوانان و جوانان در اين خلوت‌نشيني‌ها به مبارزه با نفس خويش پرداخته و در راه جهاد اکبر قدم بر مي‌دارند.

صالحي آرامش روحي و استغفار را از مهم‌ترين اهداف اعتکاف عنوان کرد و افزود: انسان در اعتکاف با فکر در مورد نواقص معنوي که در گذشته داشته و همچنين برنامه‌ريزي براي رفع آن‌ها مي‌تواند با توشه‌برداري از اين برنامه معنوي به عبوديت الهي برسد.

اين مقام مسئول با اشاره به آداب و شرايط محقق شدن اعتکاف، خاطرنشان کرد: در اعتکاف به اخلاص، روزه بودن، با جماعت بودن، حضور در مسجد، تلاوت قرآن، دوري از  محرمات، ترک معاملات و تجملات دنيوي بايد توجه داشت.

وي، برگزاري گفتمان‌هاي ديني و قرائت دسته جمعي زيارت آل‌ياسين را از مهم‌ترين برنامه‌هاي امسال مراسم معنوي اعتکاف در شهرستان لردگان عنوان کرد و گفت: توجه به ارزش‌هاي اسلامي به‌ويژه سنت حسنه اعتکاف و نهادينه‌سازي آن در جامعه، مي‌توان نواجوانان و جوانان کشور را در برابر آسيب‌ها و تهديدهاي فرهنگي بيمه کرد.

صالحي افزود: براي هريک از مکان هاي برگزاري اعتکاف در سطح شهرستان يک روحاني تعيين و مشخص شده است تا بتوان از ظرفيت و پتانسيل اين روحانيون در ايام معنوي اعتکاف بيشترين بهره را برد.

انتهای پیام1026ج /630ل
 
 
 


کد مطلب: 28175

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/28175/23-مسجد-شهرستان-لردگان-آماده-استقبال-معتکفين

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir