کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزون‌بر 7 هزار نفر از موزه‌هاي بروجن ديدن کردند

12 فروردين 1395 ساعت 13:36

در 12 روز گذشته 6 هزار و 520 نفر از پل مصلي و 948 نفر از خانه حفيظي‌ها در شهرستان بروجن ديدن کردند.


به گزارش جهانبین نیوز، معاون ميراث فرهنگي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با کلار، اظهار داشت: از ابتداي فعاليت ستاد اجرايي خدمات سفر چهارمحال و بختياري تاکنون، ۱۵ هزار و ۸۲۶ نفر از موزه‌ها و قلعه‌هاي اين استان ديدن کردند.

هادي‌پور گفت: اين تعداد از مسافران نوروزي، در ۱۲ روز گذشته از موزه قلعه چالشتر و موزه باستان‌شناسي شهرکرد، موزه‌قلعه دزک در شهرستان کيار، موزه‌قلعه جونقان در شهرستان فارسان، موزه فرخشهر در شهرستان شهرکرد، قلعه سورک در شهرستان کيار، پل مصلي و خانه حفيظي‌ها در شهرستان بروجن ديدن کردند.

وي تأکيد کرد: از مجموع بازديدکنندگان موزه‌هاي چهارمحال و بختياري، 3 هزار و ۲۵۴ نفر از موزه قلعه چالشتر، ۹۶۰ نفر از موزه باستان‌شناسي شهرکرد، ۹۷۰ نفر از موزه قلعه دزک، يک هزار و ۷۱۱ نفر از موزه‌قلعه جونقان و ۷۸۸ نفر از موزه فرخشهر بازديد کردند.

هادي‌پور افزود: در اين مدت ۶۷۵ نفر از قلعه سورک، 6 هزار و ۵۲۰ نفر از پل مصلي و ۹۴۸ نفر از خانه حفيظي‌ها بازديد داشته‌اند.

وي تصريح کرد: در موزه‌قلعه چالشتر، انواع اشياي مربوط به کار و زندگي، مردم‌شناسي، سنگ و حمام و همچنين در موزه باستان‌شناسي شهرکرد و موزه فرخشهر، انواع اشياي مربوط به دوران مختلف تاريخي در چهارمحال و بختياري در معرض ديد علاقمندان قرار دارد.

معاون ميراث فرهنگي اين اداره کل بيان داشت: در موزه قلعه دزک، انواع سنگ و پوشاک محلي مناطق مختلف چهارمحال و بختياري به نمايش درآمده و در موزه قلعه جونقان، انواع صنايع دستي و تاريخ مشروطيت در معرض ديد علاقمندان قرار گرفته است.

وي اضافه کرد: قلعه‌هاي چهارمحال و بختياري نيز نماد هويتي، تاريخي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي مردم اين استان در دوران مختلف به شمار مي‌رود.

هادي‌پور عنوان داشت: بسياري از قلعه‌هاي چهارمحال و بختياري مانند کاخ‌قلعه دزک، خاستگاه جريان‌هاي ملي مانند "قيام مشروطه" بوده است.

گفته مي‌شود، چهارمحال و بختياري به لحاظ شرايط اقليمي، جغرافيايي، قوميتي، پيشينه تاريخي و قرارگيري در مسير ارتباطي استان‌هاي مرکزي کشور به خوزستان و بنادر جنوب ايران، همه ساله پذيراي گردشگران و مسافران داخلي و خارجي فراوان است.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک


کد مطلب: 28018

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/28018/افزون-بر-7-هزار-نفر-موزه-هاي-بروجن-ديدن-کردند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir