کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

يادداشت روز کلار؛

وضعيت اقتصادي مردم در سالي که گذشت

1 فروردين 1395 ساعت 16:05

مردم معتقدند امسال هم مانند دوسال گذشته نه تنها شرايط اقتصادي کشور بهبود نيافته بلکه قدرت خريدشان نيز کاهش يافته و سفره هاي آنها نسبت به سال هاي گذشته کوچک تر شده و تاثيراتي را در زندگي خود حس نکرده اند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، پس از گذشت نزديک به سه سال از عمر دولت روحاني و وعده شکوفايي و رونق اقتصادي امسال هم مردم همانند وعده هاي نخستين روحاني و حل مشکلات اقتصادي در ۱۰۰ روز چيزي را در زندگي خود لمس نکردند.

هنگامي که دولت يازدهم فعاليت خود را آغاز کرد و سکان اداره کشور را در دست گرفت تمام تخم مرغ هاي خود را در سبد مذاکرات گذاشت و لغو تحريم ها، حل مشکلات اقتصادي، رفاه مردم و حتي آب خوردن را در گرو توافق هسته اي و ارتباط با دنياي غرب دانست و بالاخره پس از کش و قوس هاي فراوان و مذاکرات پي در پي توافق هسته اي حاصل شد و مردم هم در پي آن منتظر تحقق وعده هاي دولت.

با آغاز برجام و اجراي تعهدات از سوي دولت به دنبال آن بخشي از تحريم هاي اعمال شده بر عليه ايران لغو شد و مردم همچنان منتظر تحقق وعده هاي دولت براي بهبود وضعيت اقتصادي.

حال پس از گذشت ۶۳ روز از پسا برجام عليرغم رفت و آمدهاي گسترده هيئت هاي خارجي توافق هسته اي همچنان بر روي کاغذ باقي مانده و مردم هنوز چيزي را بر روي زمين حس نکرده اند؛ رهبر معظم انقلاب نيز همين موضوع را در ديدار با خبرگان هم فرمودند، "اکنون رفت و آمدهايي از طرف غربي‌ها انجام مي‌شود اما اين رفت و آمدها تاکنون هيچ اثر مثبتي نداشته است و بايد در عمل مشخص شود که اين رفت و آمدها چه تأثيري دارند و گرنه صرفاً تفاهم بر روي کاغذ فايده‌اي ندارد".

مردم معتقدند امسال هم عليرغم آمارهاي اعلام شده از سوي روحاني مشکل رکود و تورم حل نشده و نه تنها شرايط اقتصادي کشور بهبود نيافته بلکه قدرت خريدشان نيز کاهش يافته و سفره هاي آنها نسبت به سال هاي گذشته کوچک تر شده و تاثيراتي را در زندگي خود حس نکرده اند.

امسال که از درخت دولت ميوه اي براي مردم فراهم نشد به نظر مي رسد در سال آينده نيز ميوه اي از درخت برجام هاي ۱ و ۲ براي مردم ايران حاصل نشود.

امروز مردم بايد از آقاي روحاني سوال کنند چرا با توجه به صرف وقت زياد و آن همه هزينه براي مذاکرات هنوز آبي از برجام براي کشور گرم نشده است؟ چرا امسال هم مانند دو سال گذشته گشايش و رونقي در کشور صورت نگرفت و مشکلات هنوز برطرف نشده است؟

يادداشت: محسن ربيعي

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک


کد مطلب: 27919

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27919/وضعيت-اقتصادي-مردم-سالي-گذشت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir