کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماينده ولي فقيه در استان:

شناخت منافق نياز به درايت ايراني دارد /پايان سال زمان ارزيابي است

28 اسفند 1394 ساعت 16:15

نماينده ولي فقيه در آخرين نماز جمعه سال 1394 گفت: ما بايد در پايان سال يک ارزيابي از خودمان داشته باشيم و ببينيم پرونده حسنات ما زياد است يا خدايي نکرده سيئات. پايان سال زمان ارزيابي است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد  حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماينده ولي فقيه استان در آخرين نماز جمعه سال ۱۳۹۴ وظايف متفاوت مومن در مواجهه با ۴ گروه را برشمرد و گفت: مومن وقتي با مومنی مواجه مي شود همراه با رأفت و صميميت برخورد ميکند، برخورد مومن با گنهکار و عاصي بايد به گونه اي باشد که گناهشان را بپوشاند و اگر کسي در مقام رسوا کردن ديگران باشد عمل ناپسندي است.

وي به گروه منافقين و نحوه شناخت آنان اشاره کرد و افزود: گروه منافقان يعني گروهي که دو چهره اند و ظاهر سازي مي کنند و قصد برهم زدن جامعه را دارند، مومن در برخورد با منافق بايد بصيرت داشته باشد و هوشياري پيشه کند.

نکونام تصریح کرد: شناخت منافق نياز به درايت ايراني دارد؛ چراکه منافق دروغگوست، خلف وعده ميکند و خيانت کار است، مومن منافق را در اعمالش مي تواند بشناسد.

نکونام گفت: مومن در مواجهه با کفار تا مي تواند بايد قصاوت داشته باشد و سنگدل باشد چراکه آنها نيز با مومن سنگدل هستند و آنها هستند که مي خواهند زيرآب مومن و جامعه اسلامي را بزنند؛ مومن بايد نسبت به کفار سخت گير باشد.

نماينده ولي فقيه در استان به حديثي از امام علي(ع) اشاره کرد و گفت: بدانيد در مواجهه با جامعه باید دين ملاک باشد، در مواجهه با يکديگر دين ملاک باشد، مراقب باشيد جامعه تان بر اساس ادب و حلم شکل بگيرد.

نکونام با اشاره به پايان سال ۹۴ و آغاز سال جديد گفت: افزايش عمر مهم نيست و افتخار عمر زياد اينست که انسان پرونده اي مملو از حسنات داشته باشد.

وی افزود: ما بايد در پايان سال يک ارزيابي از خودمان داشته باشيم و ببينيم پرونده حسنات ما زياد است يا خدايي نکرده سيئات. پايان سال زمان ارزيابي است.

نکونام پيشاپيش عيد نوروز را تبريک گفت و به مصادف شدن اين ايام با ولادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود:
انصافاً عنايات فاطمي قابل توجه بوده؛ نوروز سنت هاي حسنه اي دارد که با فطرت انساني سازگار است و پيوند اجتماعي را برقرار ميکند.

وی افزود: صله رحم اخلاق انسان را نيکو مي کند، انسان را بخشنده مي کند، دل را پاکيزه مي کند، روزي انسان را زياد ميکند و اجل انسان را به تأخير مي اندازد.

نکونام به سه عرصه مهم از جمله برجام و جمع شدن اين پرونده، راهپيمايي ۲۲ بهمن و انتخابات اشاره کرد و گفت: بحمدالله انتخابات خوبي برگزار شد.

نماينده ولي فقيه در پايان به چهارم فروردين و روز تکريم مادران به خصوص مادران شهدا و حقي که بر جامعه دارند اشاره کرد.

انتهاي پيام/1022ج


کد مطلب: 27918

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27918/شناخت-منافق-نياز-درايت-ايراني-پايان-سال-زمان-ارزيابي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir