کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس منابع طبيعي اردل خبر داد:

کشت 75 هکتار گياهان دارويي در اردل

20 اسفند 1394 ساعت 10:33

رئيس منابع طبيعي شهرستان اردل گفت:از اوايل سال جاري تاکنون 75 هکتار از مراتع اين شهرستان با همکاري مردم به زیر کشت گياهان دارويي رفته است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از هفت چشمه، سليمان بهمني رئيس اداره منابع طبيعي شهرستان اردل در همايش گياهان دارويي که باحضور مسئولين شهرستان و استاني در سالن مهرگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد با اشاره به هفته منابع طبيعي، گفت: جنگل‌ها و مراتع از ارکان اساسي توسعه پايدار است و نبايد با هدف رفع نيازهاي کوتاه‌مدت ازجمله سرپناه، سوخت و شغل‌هاي کاذب سبب برهم زدن تعادل اکولوژيک در طبيعت و در نتيجه آسيب‌هاي جدي و تخريب جنگل‌ها و مراتع و اراضي ملي شويم.

بهمني با اشاره به اين مطلب که حفاظت پايدار از منابع طبيعي پشتوانه توسعه پايدار در جامعه است، خاطرنشان کرد: افزايش جمعيت و توجه صرف به رفع نيازهاي آني و روزمره و به دنبال آن مصرف‌گرايي سبب نابودي منابع زيستي و گسترش انواع آلودگي مي‌شود.

وي افزود: تخريب جنگل‌ها و پوشش‌هاي مرتعي سبب جاري شدن سيل‌هاي مخرب و فرسايش شديد در اراضي به خصوص بالادست و دشت‌ها و پر شدن چشمه‌زارها، جوي‌هاي آب و چاه‌ها و از دسترس خارج شدن خاک حاصلخيز از منطقه، کاهش توليد محصولات و اشتغال‌زايي و در نتيجه کاهش وضعيت اقتصادي خانوارها به خصوص خانوارهاي روستايي و عشايري مي‌شود.

رئيس منابع طبيعي شهرستان اردل با بيان اينکه شهرستان اردل داراي عرصه‌هاي منابع طبيعي مستعد براي کاشت گياهان دارويي است افزود: از اوايل امسال تاکنون ۷5 هکتار از عرصه‌هاي منابع ملي و مرتعي شهرستان با همکاري مردم به زير کشت انواع گياهان دارويي رفته است.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه


کد مطلب: 27800

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27800/کشت-75-هکتار-گياهان-دارويي-اردل

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir