کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در یادداشت/

شرکت در انتخابات هفتم اسفندماه يک ضرورت اجتناب‌ناپذير و رشد و تعالي جامعه در سايه مشارکت است

6 اسفند 1394 ساعت 12:15

اقتضاي زندگي جمعي مشارکت در تصميمات است حيات يک جامعه به ميزان مشارکت افراد در تصميمات سياسي،‌ اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي آن‌هاست،اگر مشارکت افراد در جامعه ضعيف باشد به معني اين است که جامعه حيات لازم را ندارد، شرکت در انتخابات هفتم اسفندماه يک ضرورت اجتناب‌ناپذير است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از، خبرنگار سامان ما ، محمد عشقي در يادداشتي اين چنين نوشت: با نزديک شدن به يکي از سرنوشت‌سازترين روزها که براي ايرانيان براي شرکت در انتخابات و کسي نيست که نداند تنها با يک حضور پرشور و گسترده در انتخابات هفتم اسفندماه است که مي‌توان براي مديريت آينده کشور تصميم گرفت، با راي دادن در انتخابات به صورت مستقيم در سرنوشت خود تاثيرگذار هستيم.

حضور در انتخابات يک تکليف ملي، فردي و شرعي است و اساس نظام ما از اول براساس راي ملت بوده است و در تمام مراحل مردم به صورت مستقيم و غيرمستقيم تاثيرگذار بوده‌اند.

در مجلس خبرگان و شوراي اسلامي نيز مردم با راي دادن مي‌توانند به صورت مستقيم در سرنوشت خود تاثيرگذار باشند و حضور حداکثري مردم مي‌تواند سبب شود که افراد واجد شرايط و آن‌هايي که صلاحيت بيشتري دارند راي بياورند تا يک مجلس کارآمد، توانمند و متعهد داشته باشيم که به اصول نظام پايبند باشد.

حضور مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبري نيز مي‌تواند سبب شود فقهايي در اين مجلس حضور پيدا کنند که به شرايط روز آشنا هستند و مي‌توانند شرايط حساس جامعه را درک کنند.

سابقه نشان داده که مردم ما هميشه در صحنه حضور جدي داشته‌اند. ما در راهپيمايي ۲۲ بهمن نيز شاهد حضور ميليوني مردم بوديم و ان‌شاءالله در روز جمعه هم مردم با شور و حال ملي در انتخابات شرکت مي‌کنند.

رسانه‌ها مي‌توانند در انتخاب اصلح مردم تاثيرگذار باشند

شرکت در انتخابات جزء وظايف شرعي است و همه مراجع تقليد و مقام معظم رهبري براي شرکت در انتخابات فتوا داده‌اند.

ما اگر در انتخابات شرکت نکنيم حق راي خود را از دست مي‌دهيم، با مشارکت و حضور خود به نوعي در آينده کشور شرکت کرده‌ايم و براي آينده مي‌توانيم برنامه‌ريزي داشته باشيم.

اگر کانديداي مورد نظر ما راي بياورد الحمدالله. ولي اگر راي نياورد تابع جمع هستيم که ان‌شاءالله خير مردم هم در همان است. فعاليت رسانه‌ها و جهت‌دهي آن‌ها مي‌تواند به مردم کمک کند که مردم افراد اصلح را انتخاب کنند.

با حضور در انتخابات يک گام عبادي برمي‌داريم

ما در انتخابات شرکت مي‌کنيم چون يک عمل عبادي و سياسي است، حضور در انتخابات يک امر معنوي است و سبب رشد اسلام و تشيع مي‌شود و با حضور در انتخابات يک گام عبادي برمي‌داريم که موجب خشم و قهر دشمنان مي‌شود.

با شرکت در انتخابات در تصميمات کلان کشور تاثير داريم

شرکت در انتخابات سبب مي‌شود که همه در برنامه‌ريزي‌هاي کشور نقش داشته باشند، اگر مي‌خواهيم در تصميمات کلان کشور سهمي داشته باشيم بايد در انتخابات شرکت کنيم. به وسيله شرکت در انتخابات است که مردم جامعه به يک اجتماع مي‌رسند. از نظر شرعي و حکم مراجع و فتواي مقام معظم رهبري بايد همه مردم در انتخابات حاضر شوند.

چون صاحب اراده هستيم بايد در انتخابات شرکت کنيم

خداوند انسان‌ها را بر سرنوشت خود مسلط کرده است و همه ما با شرکت در انتخابات مي‌توانيم بر سرنوشت خود حاکم شويم، ما چون صاحب اراده هستيم پس بايد در انتخابات شرکت کنيم و با شرکت در انتخابات در راستاي منافع ملي و تقويت هژموني قدرت گام برمي‌داريم. هر گرايش و سليقه‌اي که داريم بايد فعالانه در انتخابات حاضر شويم.

امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند حضور مردم در صحنه هستيم

علت حضور ما در انتخابات کاملا روشن و مشخص است انقلاب و نظام ما پشتوانه مردمي دارد و با راي مردم پيروز شده است. ما با همين مردم بوده که توانسته‌ايم در مقابل مشکلات و دشمنان بايستيم. اگر حضور مردم در تمام عرصه‌ها نبود ما اکنون اينجا نبوديم. اين مردم هستند که هميشه در صحنه حضور دارند و امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند حضور ارزشمند مردم در انتخابات هستيم.

با شرکت در انتخابات دشمنان را مايوس مي‌کنيم

علت حضور ما در انتخابات به دليل عشق و علاقه‌اي است که به انقلاب داريم، دشمنان همواره سعي کرده‌اند که در بين ما تفرقه ايجاد کنند و مي‌خواهند از سليقه‌هاي مختلف و شخصيت‌هاي مختلفي که در جامعه حضور دارند به نفع خود استفاده کنند اما مردم با حضور در انتخابات مي‌توانند دشمنان را مايوس کنند. ما با شرکت در انتخابات براي آينده نظام تصميم مي‌گيريم و مردم خود مي‌دانند که با حضور در انتخابات مي‌توانند در تصميمات جامعه تاثيرگذار باشند.

شرکت در انتخابات براي مردم يک حق و تکليف است

انتخابات براي مردم ايران حق و تکليف است شرکت در انتخابات حق است به دليل اينکه به وسيله راي مردم آن‌ها خود آينده جامعه و خانواده خود را مي‌سازند و تکليف است چون ما در قبال اسلام، انقلاب و خون شهدا مسئوليت داريم.

نبايد نسبت به موضوع انتخابات بي‌تفاوت باشيم

ما چون حاکم بر سرنوشت خود هستيم در هفتم اسفندماه در پاي صندوق‌هاي راي حاضر مي‌شويم، انتخابات به نوعي يک دخالت و تصميم گيري براي حاکميت است. ما نبايد نسبت به اين موضوع بي تفاوت باشيم و بايد در صحنه حاضر شويم چرا که در اين صورت است که به ماندن و چگونه زيستن خود اهميت داده‌ايم.


انتخابات يکي از نعمت‌هايي است که پس از انقلاب اسلامي مردم از آن بهره برده‌اند

شرکت در انتخابات يک وظيفه شرعي،‌ عرفي و قانوني است، شرکت در انتخابات يک تکليف شرعي است و ما چاره‌اي جز اين نداريم و مکلف هستيم تا سرنوشت خود را تعيين کنيم.

انتخابات يکي از نعمت‌هايي است که پس از انقلاب اسلامي مردم از آن بهره برده‌اند.

در اوايل انقلاب زماني که امام راحل بحث راي دادن و همه پرسي را مطرح کردند خيلي از مردم اصلا نمي‌دانستند راي چيست، ولي امروز بعد از ۳۷ سال مردم هميشه در صحنه حاضر بوده‌اند و با راي‌هايي که داده‌اند تاثير خود را در جامعه گذاشته‌اند.

حتي مردم با شرکت در انتخابات خبرگان رهبري توانسته‌اند در اين بخش نيز اثرگذار باشند و اين يکي از نعمت‌هاي ارزشمند انقلاب است.

مردم ما همواره در انتخابات شعور سياسي بالايي داشته‌اند و همين حضور حداکثري باعث شده است که همواره به آرمان‌هاي انقلاب برسيم.

هر انتخابات يک حساسيت ويژه‌اي دارد.

زماني يک خانمي براي خريدن حضرت يوسف (ع) با چند تخم مرغ به آنجا رفته بود و وقتي به او گفتند با چند تخم مرغ نمي شود حضرت يوسف را خريد گفت مي‌دانم اما آمده‌ام تا نام خود را در زمره خريداران يوسف بنويسم. ما هم وظيفه داريم که اسم خود را در اين مرحله از انقلاب بنويسيم. پس شرکت در انتخابات يک وظيفه شرعي است و اميدواريم همه با بصيرتي که دارند افراد اصلح را انتخاب کنند.

با شرکت در انتخابات ثبات کشور و منطقه را حفظ مي‌کنيم

بحث انتخابات همواره براي تمام مردم ايران مهم بوده است، ما بايد به اين مقوله اهميت بدهيم چرا که در هر انتخاباتي مردم مي‌توانند سرنوشت خود را رقم بزنند و افراد شايسته را انتخاب کنند تا آن‌ها از طرف مردم تصميماتي را اتخاذ کنند که به نفع جامعه باشد.

در شرايط فعلي هم که جمهوري اسلامي در معرض انواع تهاجمات فکري و فرهنگي است حضور مردم به صورت گسترده مي‌تواند سبب شود که بيگانگان هرگز نتوانند در سرنوشت کشور ما تاثيرگذار باشند. اگر شرايط در حالت عادي بود مردم براي حفظ شخصيت خود در انتخابات شرکت مي‌کردند اما اکنون ما در يک شرايط خاصي هستيم و اگر مي‌خواهيم اقتدار، ثبات و جايگاه جمهوري اسلامي در منطقه و جهان حفظ شود بايد در انتخابات شرکت کنيم تا نظام جمهوري اسلامي بر قوت و اقتدار خود پابرجا بماند.

براي حفظ استقلال کشور بايد در انتخابات حاضر شويم

آمريکا، اسرائيل، انگليس و وهابيت همواره سعي داشته‌اند که مردم را از صحنه خارج کنند دشمنان ما مي‌خواهند به گونه‌اي عمل کنند تا جامعه و کشور را ناامن کنند.

ما براي حفظ استقلال، کيان و تماميت ارضي کشور و عزت مملکت و انقلاب بايد به پاي صندوق‌هاي راي برويم. ما وظيفه داريم که در انتخابات شرکت کنيم.

همه باهم در هفتم اسفند در پاي صندوق‌هاي راي حاضر شويم

انساني که در يک مجموعه حقوقي و جمعي زندگي مي‌کند يک سري وظايف و تکاليفي بر عهده اوست که بايد به نحو شايسته و بايسته آن‌ها را انجام دهد، ما بايد همواره به گونه‌اي در زندگي انتخاب کنيم که پس از آن دچار پشيماني نشويم. خيلي از انسان‌هاي جامعه از خود گذشتند و خود را در راه انقلاب فدا کردند.

ما در هفتم اسفندماه بايد با غسل، وضو و با اقتدار به پاي صندوق‌هاي راي برويم و به کانديداهايي که صلاحيت آن‌ها را بررسي کرده‌ايم و يا طبق فرمايش مقام معظم رهبري اگر آن‌ها را نمي‌شناسيم بايد از مجموعه‌هايي بهره ببريم که آن‌ها را مي‌شناسند راي بدهيم، اگر انتخاب ما براساس شناخت باشد همه مردم از آثار آن بهره مي‌برند.

حتي آن‌هايي که نمي‌توانند در انتخابات شرکت کنند بايد بخواهند صندوق سيار براي آن‌ها بياورند.

باحضور در انتخابات سبب همدلي و وحدت مردم و مسئولان شويم

حضور در انتخابات زمينه ساز رشد کشور است، ما با شرکت در انتخابات مي‌توانيم سبب ايجاد، تقويت و امنيت ملي شويم و با اين حضور سبب مي‌شويم که وحدت و همدلي و نشاط در ميان مردم و مسئولان ايجاد شود.

همه جوامع در سايه مشارکت به رشد و تعالي رسيده‌اند

اقتضاي زندگي جمعي مشارکت در تصميمات است حيات يک جامعه به ميزان مشارکت افراد در تصميمات سياسي،‌ اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي آن‌هاست،اگر مشارکت افراد در جامعه ضعيف باشد به معني اين است که جامعه حيات لازم را ندارد، شرکت در انتخابات هفتم اسفندماه يک ضرورت اجتناب‌ناپذير است.

همه جوامع در سايه مشارکت به رشد رسيده‌اند. امروز به برکت انقلاب و خون شهيدان اين فرصت براي مردم ما فراهم شده است که آن‌ها به صورت مستقيم بتوانند در آينده و سرنوشت کشور خود سهيم شوند و به گونه‌اي عمل کنند که جامعه به رشد و تعالي برسد.

انتهاي پيام/۶۰۱ س


کد مطلب: 27584

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27584/شرکت-انتخابات-هفتم-اسفندماه-يک-ضرورت-اجتناب-ناپذير-رشد-تعالي-جامعه-سايه-مشارکت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir