کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس سازمان بسيج مهندسين صنعتي چهارمحال و بختياري به مناسبت روز مهندس عنوان کرد:

عارضه يابي از صنايع راکد هدف مهم بسيج مهندسين صنعتي در چهارمحال و بختياري است

5 اسفند 1394 ساعت 14:19

رئيس سازمان بسيج مهندسين صنعتي چهارمحال و بختياري گفت: اشتغال يکي از مشکلات اساسي جامعه مهندسين است که يکي ازبرنامه هاي بسيج مهندسين بخصوص بسيج مهندسين صنعتي کمک به ايجاد شرکت هاي دانش بنيان و کمک به ايجاد ارتباط بين دانشگاه و صنعت با راه اندازي کيلينيک صنعت و عارضه يابي از صنايع راکد استان است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ پژمان مختاري، رئيس سازمان بسيج مهندسين صنعتي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با خبرنگار مشکات برين به مناسبت روز خواجه نصيرالدين طوسي، روز مهندس و بسيج مهندسين، اظهار کرد: به دنبال فرامين مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مبني بر ضرورت توجه بيش از پيش به موضوع حضور متخصصين در بسيج، سازمان بسيج مهندسين به عنوان متولي تحقق امر بسيج در جامعه کارآمد مهندسين کشور از سال ۱۳۷۹ به صورت مستقل در مجموعه نيروي مقاومت بسيج آغاز به کار نموده است.

وي افزود: از سال ۹۲ به بعد اين سازمان به سه بخش مستقل صنعت، عمران و کشاورزي تفکيک شده است.

مختاري ادامه داد: رسالت سازمان هاي بسيج مهندسين کمک به ارتقاء کارآمدي نظام اسلامي در عرصه هاي سازندگي ، اقتصادي، علمي، فن آوري و مديريتي با تربيت مهندسين طراز اول انقلاب اسلامي و حفظ و گسترش فضاي ارزشي در جامعه مهندسي جهت تحقق جامعه پيشرفته اسلامي است.

رئيس سازمان بسيج مهندسين صنعتي چهارمحال و بختياري درخصوص ماموريت هاس سازمان هاي بسيج مهندسين عنوان کرد: سياستگذاري، طرح ريزي، هدايت و نظارت بر فعاليت هاي جذب و آموزش، سازماندهي، حفظ و انسجام و بکارگيري مهندسين کشور به منظور کمک به ارتقاء کارامدي نظام اسلامي در عرصه هاي سازندگي، اقتصادي، علمي، فناوري و مديريتي با تربيت مهندسين متعهد مي باشد.

وي اهداف کلان سازمان هاي بسيج مهندسين را شامل سه بخش عمده دانست و گفت: توسعه و تعميق فرهنگ و ارزش هاي انقلاب اسلامي و روحيه جهادي در جامعه مهندسين کشور، کمک به ارتقا کارامدي نظام در عرصه هاي اقتصادي، علمي و پژوهشي، حضور موثر و کارامد در عرصه فني و مهندسي کشور است.

مختاري در خصوص سازمان بسيج مهندسين صنعتي بيان کرد: با توجه به اينکه يکي از مشکلات اساسي جامعه مهندسين مشکل اشتغال مي باشد از برنامه هاي بسيج مهندسين بخصوص بسيج مهندسين صنعتي کمک به ايجاد شرکت هاي دانش بنيان و کمک به ايجاد ارتباط بين دانشگاه و صنعت با راه اندازي کيلينيک صنعت و عارضه يابي از صنايع راکد استان است.

وي گفت: همچنين برگزاري کارگاههاي تخصصي، علمي و کمک به توسعه فرهنگ و اقتصاد درون گرا و برون زا و فرهنگ مصرف توليدات داخلي در جهت کمک به رفع موانع و مشکلات واحدهاي صنعتي استان و ايجاد رونق اقتصادي در اين واحدهاي صنعتي و در نتيجه ايجاد اشتغال مولد و پايدار جامعه مهندسين متخصص مي باشد.

رئيس سازمان بسيج مهندسين صنعتي استان بيان کرد: بسيج مهندسين عمران و معماري نيز در راستاي افزايش کارايي و اثربخشي فعاليت مهندسين و استفاده بهينه از تخصص ها بر اساس علاقه و انگيزه اعضا و مشارکت هر چه بيشتر اعضا در برنامه هاي سازمان با ايجاد يک رويکرد جديد اقدام به تشکيل کارگروه هاي تخصصي در زمينه هاي مختلف مرتبت با رشته هاي عمران و معماري نموده است.

وي ادامه داد: مهندسين با عضويت در اين گروه ها به صورت تخصصي به بحث و تبادل نظر مي پردازند.

مختاري با اشاره به برگزاري کارگاههاي کارآفريني گفت: استفاده از اساتيد مجرب و با حضور کارآفرينان در خصوص اشتغالزايي بسيج مهندسين برنامه هايي را داشته است .
رئيس سازمان بسيج مهندسين صنعتي استان در خصوص بيکاري مهندسين بيان کرد: يکي از مهمترين مشکلات اين قشر بيکاري مي باشد که بسيج مهندسين استان با همکاري شرکت نگار نصر اقدام به واگذاري وام در خصوص اقتصاد مقاومتي و اشتغالزايي نموده است.

وي افزود: يکي ديگر از مشکلات مهندسين فارغ التحصيل نيز عدم تجربه کافي و مهارت هاي لازم جهت حضور در بازار مار مي باشد که سازمان بسيج مهندسين با برنامه هاي خود زمينه را براي کسب تجربه بيشتر مهندسين فراهم نموده است.

مختاري در پايان خاطرنشان کرد: سازمان بسيج مهندسين با برگزاري دوره هاي تخصصي براي بسيجيان آمادگي افزايش مهارت هاي تخصصي مهندسين را دارا مي باشد.

انتهای پیام1026ج/530م


کد مطلب: 27567

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27567/عارضه-يابي-صنايع-راکد-هدف-مهم-بسيج-مهندسين-صنعتي-چهارمحال-بختياري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir