کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حشمت‌الله قنبری در شهرکرد:

ماندگاری با امام اصل است نه عکس های یادگاری/اگر امیرالمومنین در آن روزها 1500 بختیاری داشت قطعا سرنوشت دین تغییر می‌کرد

21 بهمن 1394 ساعت 13:35

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: با اشاره به حضور یک هزار و ۵۰۰ نفر از بختیاری‌ها در تهران برای اعلام انزجار از بختیار و بیعت با امام خمینی (ره) بیان داشت: اگر امیرالمومنین در آن روزها یک هزار و ۵۰۰ بختیاری داشت قطعا سرنوشت دین تغییر می‌کرد.


به گزارش جهانبین نیوز دکتر حشمت‌الله قنبری استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام در همایش فدائیان ولایت که به مناسبت سالروز بیعت بختیاری‌های چهارمحال و بختیاری با امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: شخصیتی در تاریخ ایران رخ‌نمایی کرد که مرکز و ماخذ حوادث و اتفاقات مهمی بود.

وی با بیان اینکه اگر منصفانه و بی‌غرض تاریخ ایران را بررسی کنیم و شخصیت‌های مهم را شناسایی کنیم بی‌تردید به این نکته مهم دست می‌یابیم که امام راحل (ره) بین ده نفر مهم  و تاثیر گذار در تاریخ کشور و حتی در قله آن ده نفر قرار می‌گیرد.

وی افزود: ما قبل از انقلاب هم مسلمان بودیم اما این در حالی بود که برای سرنوشت مسلمانان فردی در خارج از کشور و از بریتانیا تصمیم‌گیری می‌کرد.

قنبری ادامه داد: در این حال بود که مردی از میان ملت بلند شد و نظام کهن سلطه را سرنگون ساخت و برکات زیادی برای کشور به دنبال داشت.

این پژوهشگر تاریخ اسلام، جمهوری اسلامی ایران را یکی از بزرگترین برکات قیام امام خمینی (ره) عنوان و اضافه کرد: این موضوع که در کره زمین، ایران تنها کشوری است که مستقل و آزاد زندگی می‌کند و در مقابل نظام استکبار سینه سپر کرده و این برکت دیگر قیام امام خمینی (ره) برای کشور است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران تنها در ایران محصور نماند و به سایر کشورها نیز وارد شده و خروج انقلاب از مرزهای کشور نشان از آن دارد که انقلاب اسلامی یک هویت بزرگ است و معادله‌های جهانی را برهم زده است.

قنبری با اشاره به اینکه خط جمهوری اسلامی ایران یک خط تاثیرگذار است خاطرنشان کرد: کشورهایی چون عربستان روزی برای مهار ایران با هزینه ۱۰۰ میلیارد دلار صدام را پیش انداختند و سپس برای نابودی آن مبالغی را صرف کردند اما در نهایت این خود آن‌ها بودند که مهار شدند.

وی تاکید کرد: در یمن تصمیم بر این بود که ظرف یک هفته دولت فراری منصورهادی به کار بازگردد اما امروز با گذشت یک سال هنوز این امر محقق نشده است و این یکی دیگر از آثار انقلاب است.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه فاجعه منا یک فاجعه معمولی نبود که در آن تنها بر اثر یک اتفاق تعدادی حاجی جان خود را از دست بدهند افزود: فاجعه منا یک کودتا و براندازی برای تخریب ملت ایران بود لذا می‌بینیم بقیه کشورهای دنیا هیچ عکس‌العملی در مقابل این اتفاق نشان ندادند اما در این بین ائتلاف استکبار به دنبال شکستن هیمنه انقلاب اسلامی ایران بود.

قنبری گفت: در این میان بود که دشمن برای رسیدن به اهداف خود نه پاسخ مقامات ایران را داد و نه به آن‌ها اجازه ورود به کشورش را و وزیر بهداشت ایران را در فرودگاه سرگردان کرده بود اما در همین لحظه حساس مردی الهی لب گشود و اعلام کرد هرگونه بی‌حرمتی به حجاج ایرانی پاسخ سخت ایران را درپی دارد و همین یک جمله باعث شد ۱۲ ساعت بعد آل‌سعود تسلیم شود.

وی تاکید کرد: اگر در آن لحظات حساس ولی‌فقیه ما فریاد نمی‌زد یک نفر از جان‌باختگان منا به کشور بازنمی‌گشت و زمانی که فریاد حیدری رهبر معظم انقلاب بلند شد آل‌سعود تسلیم شد و این درحالی بود که برای به زانو درآوردن انقلاب تا مرز خودکشی رفتند و قیمت نفت را تاجایی که امکان داشت به زیر کشانده بودند و فاجعه منا انسان را یاد روزهای غربت اسلام می‌اندازد.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: مکه سرزمین انبیاء است اما مردم این سرزمین دین را تحریف کرده‌اند و آن را آن‌گونه که خود می‌خواهند کرده‌اند.

قنبری خاطرنشان کرد: در روزهای قبل از انقلاب ما در کشور "بک یا الله" می‌گفتیم در حالی که بخش اعظمی از سران کشور بهایی بودند و در این دوران بود که پهلوی برای مهار امام ایشان را تبعید کرد که هرگز نتوانست به اهداف خود دست یابد.

این پژهشگر تاریخ اسلام افزود: امام خمینی (ره) نظام حکومتی را بر پایه دین نوشت و انسان‌هایی تراز دین تربیت کرد و در مکتب خود پرورش داد.

وی با اشاره به حضور یک هزار و ۵۰۰ نفر از بختیاری‌ها در تهران برای اعلام انزجار از بختیار و بیعت با امام خمینی (ره) بیان داشت: اگر امیرالمومنین در آن روزها یک هزار و ۵۰۰ بختیاری داشت قطعا سرنوشت دین تغییر می‌کرد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی مسئولان حق ندارند یاور امام زمان (عج) نباشند گفت: حفظ امام، حفظ ارزش‌های امام است و این فایده ندارد که کسی با امام عکس بیاندازد یا رابطه عاطفی داشته باشد بلکه باید با امام ماندگار باشد میثاق مردم با امام، میثاق مردم با اسلام بود و باید این موضوع پاس داشته شود.

قنبری خاطرنشان کرد: بختیار اگر سرباز اسلام نباشد بختیاری‌ها با مشت گره کرده به مقابله با او می‌روند و این اسلام بود که باعث شد این قوم به حمایت از بختیار نشتابند و پای انقلاب خود بایستند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که در ۴ سال خدمت خود به جای اینکه به درد مردم رسیدگی کنند کار افرادی را چاق می‌کنند که ربطی به کشور و اسلام ندارند، در انتخابات برای خروج رقیب از میدان به او افترا می‌بندند و... هیچ التزامی به اسلام ندارند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: راه و کار امام راه و کار انبیاء است و این را مردمانی می‌توانند انجام می‌دهند که که از جنس انبیاء باشند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 27332

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27332/ماندگاری-امام-اصل-نه-عکس-های-یادگاری-اگر-امیرالمومنین-روزها-1500-بختیاری-قطعا-سرنوشت-دین-تغییر-می-کرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir