کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهر اردل:

قوم بختياري اصيل‌ترين قومي است که اجازه نداد بيگانگان به فرهنگ،لباس و زبانشان دست‌اندازي کنند

15 بهمن 1394 ساعت 12:06

امام جمعه شهر اردل گفت: قوم بختياري اصيل‌ترين قومي است که بزرگترين نقش ويژه‌اي در پيروزي انقلاب اسلامي داشت و اجازه نداده است بيگانگان به فرهنگ، لباس و زبان‌شان دست‌اندازي کنند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، حجت‌الاسلام موسي سلمان‌پور امام جمعه شهر اردل در نشست معتمدين و بزرگان بختياري شهر اردل که در ستاد نماز جمعه برگزار شد ضمن گراميداشت سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و ياد و خاطره امام راحل و شهداي گلگون‌کفن گفت: قوم بختياري اصيل‌ترين قومي است که بزرگترين نقش را در پيروزي انقلاب اسلامي داشت و اجازه نداده بيگانگان به فرهنگ، لباس و زبان‌شان دست‌اندازي کنند.

سلمان‌پور با اشاره به فرامين رهبري که فرمودند قوم بختياري و لرها جزء بهترين و باوفاترين اقوام ايراني هستند و به صفت صداقت، شجاعت، غيرت، صفا و پايداري بر عقائد اسلامي و شيعي شناخته مي‌شوند افزود: قوم شريف بختياري داري ويژگي‌هاي برجسته همچون قومي يکپارچه شيعه؛ بيگانه‌ستيز و وطن‌پرست هستند که در طول تاريخ بارها عزم مقتدرانه خود را در دفاع از کشور و بيگانه‌ستيزي به خصوص با استعمار انگليس ثابت نموده‌اند.

وي اظهار کرد: از ديگر ويژگي‌هاي برجسته قوم بزرگ بختياري لباس‌شان مي‌باشد که زيباترين و کامل‌ترين لباس ايراني لباس بختياري است زيرا با پوشاندن اين لباس حجاب کاملا رعايت مي‌شود.

امام جمعه شهر اردل بيان کرد: قوم بختياري هميشه در تمام صحنه‌ها پيش‌گام بودند و امسال با حضور حداکثري در راهپيمايي ۲۲ بهمن همراه با ملت ولايت‌مدار و شهيد پرور ايران اسلامي شعار مرگ برآمريکا و مرگ بر اسرائيل را سر خواهند داد و بار ديگر بيني استکبار را به خاک خواهند ماليد.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه


کد مطلب: 27196

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27196/قوم-بختياري-اصيل-ترين-قومي-اجازه-نداد-بيگانگان-فرهنگ-لباس-زبانشان-دست-اندازي-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir