کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری:

جلب مشارکت روستائیان حاشیه زاینده‌رود، جهت شرکت در طرح‌های حفظ محیط زیست

11 بهمن 1394 ساعت 14:05

ساکنان روستاهای حاشیه رودخانه زاینده‌رود در چهارمحال و بختیاری جهت اجرای برنامه‌های تصفیه فاضلاب مشارکت خواهند کرد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ایران خبر، در جلسه مشترکی که اعضای کارگروه حفاظت کیفی رودخانه زاینده‌رود و کارگروه حفاظت منابع آب این استان حضور داشتند، گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بر اجرای سریع‌تر مصوبات این کارگروه‌ها تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز با اشاره به مفید بودن برگزاری همزمان این دو کارگروه گفت: ساکنان روستاهای حاشیه رودخانه زاینده‌رود در چهارمحال و بختیاری در طرح‌های تصفیه فاضلاب روستایی شرکت خواهند کرد.

شهرام احمدی این مشارکت را قوت قلبی برای مسئولان استان دانست و اظهار کرد: طرح‌هایی که در سایه همدلی مردم و مسئولین اجرا شوند، اثرات بسیار پایدار و ماندگار خواهند بود.

احمدی با تاکید بر حساسیت دستگاه‌های نظارتی بر سلامت رودخانه زاینده‌رود افزود: استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه شهر سامان به فراخوان عمومی گذاشته خواهد شد و این پساب در اختیار بهترین طرح‌های سازگار با محیط زیست قرار خواهد گرفت.

وی با ارائه نتایج بررسی‌های کارشناسی در ارتباط با این تصفیه‌خانه گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده، به زودی سیستم‌های تصفیه فاضلاب این شهر ارتقاء داده خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن برشمردن منابع آبی وسیعی که در این استان وجود دارد، بر اهتمام این اداره کل در حفاظت بیش از پیش این منابع حیاتی تاکید کرد.

زاینده‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود ۲۰۰ کیلومتر پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی می‌ریزد.

حوزه رودخانه زاینده‌رود ۴۱٬۵۰۰ کیلومتر مربع است و برآورد می‌شود جریان آب این رودخانه در مطلوب‌ترین شرایط ۱.۲ کیلومتر مکعب در سال و یا ۳۸ مترمکعب در ثانیه باشد.

زاینده‌رود ۱۱۸اُمین اثر طبیعی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

انتهای پیام1026ج/530ب


کد مطلب: 27114

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27114/جلب-مشارکت-روستائیان-حاشیه-زاینده-رود-جهت-شرکت-طرح-های-حفظ-محیط-زیست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir