کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

لزوم هدفمندی ارتباط بین مسجد و جوانان

8 بهمن 1394 ساعت 14:22

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است ارتباط بین مساجد و جوانان سازمان‌یافته و هدفمند باشد و باید برای حضور جوانان در مساجد عرصه، مشوق و فضاهای لازم را ایجاد شود تا جوانان و نوجوانان به سمت مساجد کشیده شوند.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: لازم کمیسیون‌هایی که از ائمه جماعات و نماینده‌های بخش‌های مختلف تشکیل شده‌اند ایجاد شود.

نکونام تصریح کرد: در برخی از مساجد هیئت‌های امنا سال‌هاست که راکد مانده و هیچ عملکرد مناسبی ندارند از همین‌رو باید نسبت به تغییر آن‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه حکم هیئت‌های امنا که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه صادر می‌شود بصورت 6 ماهه و آزمایشی بوده و اگر عملکرد مناسبی داشتند این حکم تمدید شده و در مرحله بعد یک ساله و سپس دوساله خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این که در برخی از محله‌های نوساز هنوز مسجدی وجود ندارد  و این به عنوان مشکلی بزرگ مطح است، اما امیداریم در آینده تدابیر لازم قبل از ساخت  شهرک در نظر گرفته شود.


نکونام حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را لازم و ضروری عنوان و گفت: در بحث حضور جوانان و نوجوانان در مساجد دو گروه حساسیت نشان می‌دهند دوستان کشور در این راستا موافق حضور جوانان بوده و دشمنان اسلام خواهان دوری جوانان از مسجد هستند.

امام جمعه شهرکرد افزود: لازم است ارتباط بین مساجد و جوانان سازمان‌یافته و هدفمند باشد و  باید برای حضور جوانان در مساجد عرصه، مشوق و فضاهای لازم را ایجاد شود تا جوانان و نوجوانان به سمت مساجد کشیده شوند.

وی با بیان اینکه حضور جوانان در مساجد به دغدغه بزرگی تبدیل شده است اضافه کرد: به همین منظور برای افزایش این حضور در مساجد طرحی مطرح شده است که هدف  آن استحکام و افزایش پیوند میان جوانان و نوجوانان با مساجد است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تعداد مساجدی که در این طرح به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است  ۵۰ مسجد بوده و برای هر شهر یک مسجد انتخاب می‌شود که طرح در آن اجرا خواهد شد.


امام جمعه شهرکرد متولی مالی این طرح را سازمان تبلیغات اسلامی عنوان و ادامه داد: متولی اجرای طرح یک جمع هماهنگ و متشکل از افراد و سازمان‌های دخیل در امر نماز است.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 27053

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27053/لزوم-هدفمندی-ارتباط-بین-مسجد-جوانان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir