کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برترین صنعتگر صادرکننده چهارمحال و بختیاری:

توانسته ام زمینه اشتغال‌ ۱۵۰ خانواده را فراهم کنم

6 بهمن 1394 ساعت 12:42

صنعتگر ملی در چهارمحال و بختیاری علت انتخاب برتر خود را تولید یک هزار و ۲۰۰ تخته فرش، گلیم و گبه دانست و افزود: توانستم زمینه اشتغال‌زایی ۱۵۰ خانواده بصورت کارگاهی و منزل فراهم کنم.


رسول نظری فارسانی صنعتگر چهارمحال و بختیاری که به عنوان صادرکننده برتر در سطح ملی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز با بیان اینکه۳۲ سال سن دارم و در رشته حسابداری مقطع ارشد در حال تحصیل هستم و ۱۲ سال است در زمینه گلیم، گبه و فرش دستباف آغاز کرده‌ام افزود: بیشترین دلیل ورودم به این کار علاقه است و در این مدت با حضور در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای اطلاعات لازم برای حضور در این عرصه را بدست آوردم.

نظری بیان داشت: علاوه‌بر اینکه این تولیدات به استان‌هایی چون تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و... صادر می‌شود به کشورهای آلمان، فرانسه و... نیز صادرات دارم.



وی با بیان اینکه در سال ۹۳ به عنوان صنعتگر برتر انتخاب شدم، علت انتخاب برتر خود را تولید یک هزار و ۲۰۰ تخته فرش، گلیم و گبه دانست و افزود: از همین‌رو به عنوان صادرکننده برتر و صنعتگر منتخب انتخاب شدم؛ در این ۱۲ سال توانستم زمینه اشتغال‌زایی ۱۵۰ خانواده بصورت کارگاهی و منزل فراهم کنم.



این صنعتگر ملی در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در ابتداکارم را با هیچ پشتوانه اقتصادی شروع کردم  و بیشتر کارم با آزمون و خطا بوده و این کار را بدون هیچ سابقه‌ای در این زمینه آغاز کردم.

نظری یادآور شد: در ابتدای کار دریافت مجوزها بسیار سخت بود و تنها دلیل موفقیتم دوام و پشتکار بوده است چون صنایع دستی اولویت اول نیست و به عنوان اولویت چندم مطرح می‌شود و از همین‌رو ورود به این عرصه علاقه می‌طلبد.

وی ادامه داد: در این ۱۲ سال با همه توان سعی کردم گلیم، گبه و فرش را به سایر استان‌ها و در سطح خود استان هم معرفی کنم و این کار را با تبلیغ، نصب پوستر، برگزاری نمایشگاه و... در ایام مختلف سال انجام داده تا به این طریق از بازارهای داخل استان و داخل کشور هم استفاده کنم.

نظری تلاش‌ها در این زمینه را موفقیت‌آمیز دانست و گفت: متاسفانه صنایع دستی مورد غفلت قرار گرفته است و از همین‌رو کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.


وی تصریح کرد: یکی از مواردی که صنایع دستی کمتر در بازار داخلی مورد استقبال قرار گرفته این است که تولید در داخل زیاد بوده و بازار جوابگو نیست.

نظری با اشاره به اینکه رنگ‌های مورد استفاده در محصولات کاملا رنگ‌هایی طبیعی است و مواد مورد استفاده ۱۰۰ درصد خالص است ادامه داد: طرح‌های مورد استفاده طرح‌های بومی، طرح‌های سایر استان‌ها و تلفیقی از هر دو استان است و بیشتر کارهای تولید شده طرح‌های خودم است.


این صنعتگر برتر در چهارمحال و بختیاری گفت: اگر تحریم‌ها برداشته شود و راه برای صادرات باز شود می‌توان امیدوار بود که کمی تاثیر کار را در اقتصاد کشور نمایان شود چون اگر بتوانیم صادرات مستقیم داشته باشیم شرایط خیلی بهتر از صادرات با واسطه است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 27016

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27016/توانسته-ام-زمینه-اشتغال-۱۵۰-خانواده-فراهم-کنم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir