کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل محیطزیست چهارمحال و بختیاری:

طرح هر مدرسه یک نهالستان در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

5 بهمن 1394 ساعت 10:20

مدیرکل محیطزیست چهارمحال و بختیاری گفت: طرح هر مدرسه یک نهالستان با همکاری دفتر مشارکت‌های مردمی، انجمن مردم نهاد و آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر، در تاریخ 16 دی‌ماه 93 درمحل اداره آموزش و پرورش کامفیروز به تعداد۱۲۰ نفر از معلمین مقطع ابتدایی آموزش‌های لازم دررابطه با جنگل بلوط داده شد که رئوس این آموزش‌ها شامل اهمیت زاگرس و جنگل‌های آن، اهمیت آن در کروکامفیروز، تهدیدات جنگل دراین منطقه، نقش این تهدیدات بر زندگی مردم، روش‌های حفظ و احیاء جنگل و روش کاشت بلوط بود.

همچنین آموزش مستقیم دانش‌آموزان در دبستان سروش واقع در علی‌آباد سفلی به تعداد ۱۵۴ نفر، در مدرسه راهنمایی دخترانه استقلال واقع در علی‌آباد علیا به تعداد ۵۶ نفر و در مدرسه استثنایی پیام واقع در شهر خانیمن به تعداد ۲۸ نفر با همکاری انجمن ۱۳ فروردین انجام گردید.

اجرای این طرح در شهرستان فیروزآباد نیز در دو دبستان قاسم‌زاده۲ (۱۲۰ دانش‌آموز) و سعدی به تعداد ۱۵۰ نفر دانش‌آموز و ۲۰ معلم با همکاری خانه فرهنگ بوم گردان پارس صورت گرفت.

شهرام احمدی مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار بام ایران خبر اظهار کرد: طرح هر مدرسه یک نهالستان با همکاری دفتر مشارکت‌های مردمی، انجمن مردم نهاد و آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در مدارس پیش‌دبستانی و دبستان‌ها به منظور فرهنگ‌سازی و ترویج حفاظت از محیط زیست در بین دانش‌آموزان اجرا خواهد شد تصریح کرد: براساس این طرح هر دانش‌آموز یک نهال بلوط را به مدت یکسال پرورش خواهد داد.

احمدی با اشاره به اینکه باید در مدارس برای دانش‌آموزان جهت آموزش مراحل  کاشت، داشت و برداشت نهال باید شرایطی فراهم شود اذعان داشت: چنانچه شرایط کاشت و برداشت نهال برای دانش‌آموزان فراهم شود خودشان در روز درختکاری اقدام به کاشت نهال کنند.

وی بیان داشت: به زودی این طرح در مدارس عملیاتی خواهد شد و به دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها آموزش‌های بیشتری در خصوص حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز داده خواهد شد.

احمدی تلطیف آب و هوا در اثر کاهش درجه حرارت، تولید اکسیژن و جلوگیری از فرسایش خاک را از جمله خواص درختان بلوط برشمرد و گفت: با توجه به اینکه درخت بلوط مانند سایر درختان نیست که در بازده زمانی کوتاهی به وجود بیاید لذا لازم است که در حفط و نگهداری آن کوشا بود.

انتهای پیام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 26978

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/26978/طرح-مدرسه-یک-نهالستان-چهارمحال-بختیاری-اجرا-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir