:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> جهان بین - رواج تفکر رفع مشکلات با مذاکره در جامعه غلط است / مراقب دسیسه های دشمن در انتخابات باشیم - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:

رواج تفکر رفع مشکلات با مذاکره در جامعه غلط است / مراقب دسیسه های دشمن در انتخابات باشیم

29 دی 1394 ساعت 11:55

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این یک خطر جدی است که برخی می‌خواهند این تفکر را که برای دست‌یابی به همه‌ چیز باید مذاکره کرد، در فکر و ذهن جامعه القاء کنند و روحیه مقاومت، ایثارگری، جهادگری و ستیزه‌گری را از جامعه بگیرند.


به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در نشست ماهانه ائمه جمعه این استان اظهار کرد: جامعه امروز گرفتار انواع بدعت‌سازی‌ها، پیروی از هواهای نفسانی، جایگاه‌طلبی، دنیا و ثروت‌طلبی‌ها است.

وی با بیان اینکه پیروی از رذایل اخلاقی از اوایل انقلاب تاکنون باعث شده انقلاب با فتنه‌ها و آسیب‌هایی مواجه شود افزود: باید با آگاهی با این فتنه‌ها برخورد کنیم و اجازه ندهیم دشمن با این ترفندها برای کشور و انقلاب مشکل ایجاد کند.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: حاکم کردن انواع دیدگاه‌ها و نظرات شخصی و جناحی بانام و شعار ولایت‌مداری نمونه‌ای از مصادیق بارز همین بدعت‌سازی‌ها در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهدیم بعضی از افراد دین‌مداری اصیل و نگاه به شاخص کردن را نمونه‌هایی از واپس‌گرایی و تحجر می‌دانند ادامه داد: این است که در مقابل انواع افکار، فکر و نظر خود را بر جامعه حاکم کرده از همه بدتر اینکه این کار خود را از مصادیق دین‌مداری و ولایت‌مداری معرفی می‌کنند.

نکونام به موضوع برجام اشاره و خاطرنشان کرد: برجام نتیجه مذاکره است و این بر کسی پوشیده نیست و همه می‌دانند مذاکره‌ در اسلام خارج از ضوابط نبوده اما اگر به دقت نگاه کنیم می‌بینیم در تاریخ اسلام هم باب مذاکره برای کسانی که حرفی برای گفتن داشته و نیاز بوده در سایه مذاکره حرف حق خودشان را به طرف مقابل بزنند تا برای او تفهیم شود، باز بوده است.

وی تاکید کرد: معنای مذاکره در اسلام این طور نیست که در مذاکره باید بده و بستان صورت بگیرد بلکه باید بدانیم مذاکره صورت می‌گیرد برای آنکه حق را به طرف مقابل تبیین و تفهیم کنیم.

وی ادامه داد: مذاکره برخواسته از متن اسلام و نظام اسلامی است و این موضوع هم در انقلاب اسلامی چه در دوران رهبری حضرت امام خمینی (ره) و چه امروز و دوران رهبری مقام معظم رهبری هرگز باب مذاکره بسته نبوده و نیست.

امام جمعه شهرکرد  اضافه کرد: همراهی مذاکره با اقتدار و صلابت بسیار مهم و ضروری است چون مذاکره‌ای که با ضعف همراه شود جز تسلیم شدن در برابر دشمن نیست  و راهی برای غالب شدن دشمن بر فرد می‌شود.

 نکونام غالب شدن دشمن بر فرد را راهی برای تحمیل خواسته‌های دشمن عنوان و ادامه داد: این موضوع نتیجه‌ای جز زیان و خسارت ندارد و از همین‌رو است که اسلام هیچ‌گاه اجازه وارد شدن به این مذاکره را نداده و  نشستن بر سر میز مذاکره از سرضعف با دشمن صحیح نیست و این است که تاکید مقام معظم رهبری هم، مذاکره همراه با اقتدار است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری  آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران را در اوج اقتدار و عزت دانستند و یادآور شد: زمانی که ایران با میانجی‌گری یکی از محترمین منطقه مذاکره را پذیرفت و وارد مذاکرات شد، در اوج عزت و اقتدار نظامی، علمی و سیاسی بود و غنی‌سازی ما به ۲۰ درصد و تعداد سانتریفیوژهای ما به ۲۰ هزار رسیده بود و در این زمان ایران در شرایطی به سر می‌برد که  دشمن اقتدار نظام اسلامی را درک کرده بود و اگر این شرایط نبود قطعاً مذاکراتی صورت نمی‌گرفت.

نکونام تاکید کرد: یکی از نگرانی‌هایی که جامعه امروز با آن مواجه است عدم تبیین صحیح مواضع و اصول انقلاب و نظام و خلط شدن در مواضع بویژه در ارتباط با مسئله برجام است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه تبیین نشدن مواضع برای مردم یکی دیگر از نگرانی‌های موجود در این راستا است گفت: اینکه دیدگاه‌هایی که رکود دارند و در آن‌ها میل به بیگانگان وجود دارد بیایند و در غالب مذاکره و دستاورد مذاکره دیدگاه خود را به خورد جامعه دهند را اسلام نمی‌پسندد و اینجا است که دودستگی بین مذاکره مورد نظر اسلام و مذاکرات موجود پیش می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: رواج و القاء برخی اظهارنظرها مبنی‌بر این‌که آن‌چه که مهم است دیپلماسی است و همه‌چیز را می‌توان از طریق مذاکره به دست آورد، در جامعه بسیار خطرناک و زیان‌بار است.

نکونام بیان داشت: این یک خطر جدی است که برخی می‌خواهند این تفکر را که برای دست‌یابی به همه‌ چیز باید مذاکره کرد، در فکر و ذهن جامعه القاء کنند و روحیه مقاومت، ایثارگری، جهادگری و ستیزه‌گری را از جامعه بگیرند.

وی اضافه کرد: شفاف‌سازی و تبیین صحیح مواضع یکی از رسالت‌های مهم ائمه جمعه است و مذاکره همراه با اقتدار، صلابت و به فرموده رهبر انقلاب نرمش قهرمانانه آری، اما کوتاه آمدن از ارزش‌ها، دارایی‌ها و موقعیت‌ها و گره‌ زدن همه امور به مذاکرات هرگز! که ائمه جمعه باید در شرایط کنونی نسبت به شفاف‌سازی و خلط نشدن این موضوعات با یکدیگر به شکل جدی شفاف‌سازی کنند.

نکونام یکی دیگر از مصادیق هدف‌گذاری دشمن برای انتخابات پیش‌رو را فرستادن افراد همسو با خود به مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آن‌ هم توسط  برجام دانست و بیان داشت: اینکه باید کسانی که با ما هم‌سو هستند در انتخابات پیش‌رو رای بیاورند بارها از سوی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها و برخی‌ دل‌سپردگان به بیگانه در داخل مطرح شده است.

وی به وظیفه مهم ائمه جمعه برای حاکم کردن فرهنگ قرآن در جامعه اشاره و گفت: ما در قبال اینکه برجام را مطابق با میل و فکر این جناح و آن جناح، ترویج کنیم و از آثار و دستاوردهای آن مطابق با میل آن‌ها سخن بگویم هیچ مسئولیتی نداریم.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: درست است که تلاش‌ها و زحمات بسیاری برای رسیدن مذاکرات و برجام  به سرانجام صورت گرفته اما در این فضایی که به وجود آمده نباید اجازه داد مقاومت و ایستادگی که فرهنگ قرآنی است، مخدوش شده و به جامعه القاء شود که تنها از طریق مذاکره و کوتاه آمدن در برابر دشمن و دست برداشتن از دارایی‌ها می‌توان همه‌چیز به دست آورد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: اعتقاد من براین است که باتوجه به اسلام، قرآن و فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری این برجام هیچ‌گاه به فرجام منتهی نمی‌شود.

وی یکی از دلایل خود برای این باور، پافشاری آمریکایی‌ها بر تحریم ایران، کارشکنی و سنگ‌اندازی آن‌ها معرفی و اضافه کرد: این موضوع که باتوجه به حرف‌های رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای اخیر فضاها و روزنه‌هایی را برای تعامل بگشاید ولی باید بدانیم در پشت پرده به قدری طرح و لایحه در دست دارند و یکی پس از دیگر آن‌ها را در کنگره به تصویب می‌رسانند تا بقیه درها را هم ببندند.

نکونام ادامه داد: فقط آیات الهی فرجام برجام  را تعیین می‌کند و معنویت در سایه اتکاء به خدای متعال، ایمان و اعتقادات است که این دیدگاه را به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل می‎کند پس هیچ‌گاه نباید اجازه داد که به جامعه القاء کنند که دل به بیگانه سپردن می‌تواند برجام را به سرانجام برساند.

امام جمعه شهرکرد به اهداف و برنامه‌های شوم دشمن در این در عرصه انتخابات پیش‌رو به ویژه انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره و بیان داشت: از آن‌جایی که در بین کسانی که دشمن قصد دارد وارد مجلس خبرگان کند افراد دست‌نشانده آمریکا کم وجود دارد این نتیجه گرفته می‌شود که دشمن به دنبال وارد کردن افراد مسامحه‌کار، ساکت و ملاحظه‌کار  بدون غیرت درونی، به‌دوراز قدرت تصمیم‌گیری و موضع‌گیری به‌موقع که جرأت و شهامت تصمیم‌گیری به‌موقع را ندارند به مجلس خبرگان رهبری  است.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: دشمن به دنبال آن است که کار در مجلس خبرگان آینده به دست یک‌سری افراد رند و زیرک باشد تا بتواند به آسانی اهداف خود را عملیاتی کند.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: عنوان، شهرت و سوابق افراد به‌هیچ‌ عنوان ملاک و معیار مناسبی برای انتخاب نیستند  چون در مجلس خبرگان رهبری آینده باید آدم‌های تصمیم‌گیرنده به‌موقع، شجاع، اهل شهامت و بصیرت و به‌دوراز تسامح و ملاحظه‌کاری در مسائل مختلف وارد شوند. 

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 26861

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/26861/رواج-تفکر-رفع-مشکلات-مذاکره-جامعه-غلط-مراقب-دسیسه-های-دشمن-انتخابات-باشیم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir