کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری:

واگذاری ۱۵۰ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی به شهرداران

19 دی 1394 ساعت 13:24

معاون عمرانی استاندار چهار محال و بختیاری گفت: ۱۵۰ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی به شهرداران چهارمحال و بختیاری جهت ایجاد فضای سبز و پارک جنگلی واگذار شد.


به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر، گودرز امیری معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در بین شهرداران اظهار کرد: متوسط سرانه فضای سبز در کشور ۱۲ متر بوده و این در حالی است که در برخی شهرهای چهارمحال و بختیاری تنها 1.5 متر است.

وی تصریح کرد: شهرداران موظف بودند که ۱۵۰ هکتار زمینی که به آن‌ها واگذار شده است در طی دوسال فضای سبز و پارک جنگلی را احداث نمایند.

امیری با اشاره به اینکه شهرداران باید از هر فرصتی برای زیباسازی شهر خود استفاده کنند اذعان داشت: مسئولین امر می‌توانند آب‌هایی را که بصورت غیرکیفی هستند شناسایی و در اختیار شهرداران برای بالا بردن فضای سبز قرار دهند.

وی بیان داشت: ۱۵۰ هکتار زمین منابع طبیعی به شهردارای‌های اردل، چلیچه، دستناء، سورشجان و گوجان واگذار شده است.

امیری یادآور شد: در سال جاری با مشارکت مردم باید ۱۰ هکتار گل محمدی در هر شهر کاشته می‌شد.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از اقدامات تصویب‌نامه هیات وزیران پیرامون فضای سبز خبر داد و گفت: تهیه، تصویب و اجرای طرح‌های جداسازی آب شرب از فضای سبز شهرهای استان که در این راستا ۱۰ شهرداری این طرح را مصوب، ۵ شهر در مرحله نهایی و مابقی نیز در دست اقدام است.

امیری افزود: شناسایی منابع آب نامتعارف موجود در شهرها و برگزاری جلسات هماهنگی با امور آب جهت استفاده در فضای سبز از دیگر اقدامات فضای سبز بوده که در این راستا تخصیص منابع مذکور برای استفاده در بخش فضای سبز بوده است.

وی از انجام استفاده پساب فاضلاب تصفیه‌خانه‌های استان خبر داد و گفت: تاکنون برای پنج شهر پیگیری تخصیص پساب انجام شده است.

امیری اظهار کرد: جهت توسعه فضای سبز واگذاری اراضی محدوده و حریم شهرها به شهرداری‌ها انجام شده که در این راستا اخذ واگذاری قطعی بیش از ۱۵۰ هکتار تاکنون صورت گرفته است.

انتهای پیام1026ج/۵۳۰ب


کد مطلب: 26648

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/26648/واگذاری-۱۵۰-هکتار-زمین-های-منابع-طبیعی-شهرداران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir