کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه بن:

دشمني ابرقدرت‌ها با اسلام و اسلام‌گرايي است

12 دی 1394 ساعت 11:23

امام جمعه بن گفت: وحدت اسلامي و لزوم شکل‌گيري تمدن اسلامي، يکي از قدم‌هاي مهم و بزرگ و اساسي براي ضمينه‌سازي حکومت جهاني حضرت مهدي (عج) است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت‌السلام سيد محمدتقي غضنفري در خطبه‌هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي گفت: امام علي (عليه السلام) در حکمت ۳۷۱ از نهج البلاغه مي‌فرمايند: "شرافتي بالاتر از اسلام نيست و اسلام براي ما عزت و شرف آورده است و عزتي عزيزتر از تقوا نيست" اين نکته را بيان مي‌کند که اگر عزت و سربلندي دنيا و آخرت را مي‌خواهيد بايد تقوا پيشه کنيد چراکه عزت همراه با تقوا است.

وي قناعت را گنجي عظيم دانست و افزود: هيچ گنجي بالاتر از قناعت وجود ندارد، قناعت يعني در کنار کار و تلاش براي کسب روزي حلال قناعت هم داشته باشيم و هيچ چيزي براي نابودي فقر بهتر از رضايت به مقدار حاجت نيست و دنيا پرستي کليد رنج و بلا و مرکب ناراحتي است.

امام جمعه بن ضمن تبريک سال نو ميلادي به هموطنان مسيحي و خانواده‌هاي محترم شهداي اقليت‌هاي مذهبي که در هشت سال دفاع مقدس دوشادوش برادران مسلمان به دفاع از کشور پرداختند گفت: اين شهدايي که جان‌شان را در راه انقلاب و اين کشور اهدا کردند ثواب‌شان و اجرشان با خود خداست.

غضنفري: نکاتي را مقام معظم رهبري در حضور ميهمانان کنفراس وحدت اسلامي بيان کرده‌اند که داراي اهميت بسيار ويژه‌اي است که در اينجا به چند نکته اشاره مي‌کنيم:

۱-وحدت اسلامي و لزوم شکل‌گيري تمدن اسلامي که يکي از قدم‌هاي مهم و بزرگ واساسي براي ضمينه‌سازي حکومت جهاني حضرت مهدي (عج) مي‌باشد.

۲-دشمني ابرقدرت‌ها با اسلام و اسلام‌گرايي است، بخصوص دشمني آمريکا که مي‌خواهد نام اسلام و پيامبر اسلام را از بين ببرد.

۳- نااميد کردن امت‌هاي اسلامي از سياسيون براي شکل دهي به تمدن اسلامي، اگر اميدي به سياسيون و کشورهاي بزرگ اسلامي بود وضعيت جهان اسلام اينگونه نبود متاسفانه با زد و بندهاي سياسي و معاملات پشت پرده سياسيون اسلام را به خطر انداخته‌اند. و ديگر اميدي به اين کشورها و سياسيون نيست و الان اميد به علما و نخبگان است.

۴-اختلاف‌هاي فرقه‌اي در جهان اسلام ساختگي است، اهل سنت و شيعه صدها سال است که درکنار هم درحال زندگي کردن هستند و در همين استان‌هاي کشور خودمان در کنار هم در صلح وصفا زندگي مي‌کنند،اما چه شده که اين اختلاف‌ها يکدفعه بروز کرده‌اند.

۵ -موضع تمام کشورهاي اسلامي در مورد کشورهاي اسلامي مانند نيجريه، سوريه، يمن، عراق، بحرين و... به کشتارهاي مسلمانان در اين کشورها چيست چرا همه سکوت کرده‌اند و در کشورهاي اسلامي کسي زبان به اعتراض نسبت به اين کشتار‌ها باز نمي‌کند.

وي در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه با بيان اهميت روز ۱۷ دي‌ماه روز اجراي توطئه کشف حجاب و البته حذف حجاب به دستور رضاخان پرداخت و افزود: رضاخان به کمک روشن فکران غربي و غرب‌زدگان تصميم گرفتند تا زن مسلمان ايراني را از داير عفت و حيا خارج کنند.

غضنفري جايگاه زن در ديدگاه اسلامي را بسيار بالا دانست و خاطرنشان کرد: در احادث و روايات مختلف به اهميت اين موضوع پرداخته‌اند که هدف اصلي آنها از بين بردن حائل بين مردان و زنان بوده تا همان بلايي را که سر زنان غربي آورده‌اند سر زنان مسلمان ايراني هم بياورند.

وي افزود: غربي‌ها دنبال اين موضع هستند که زن با برداشتن حجاب و با بي‌حجابي فقط مي‌ تواند رشد پيدا کند و و در ميدان علم ،سياست و اجتماع پيشرفت کند و انقلاب اسلامي ايران برعکس اين موضوع را به همه اثبات کرد چرا که در حال حاضر زنان با حجاب کامل خودشان مي‌توانند تمامي قله‌هاي سياسي، علمي، اجتماعي را فتح کنند.

خطيب نماز جمعه بن اضافه کرد: وظيفه اصلي زن خانه‌داري است، بعضي‌ها با اين صحبت ناراحت مي‌شوند که البته ما مخالف کار کردن زنان نيستيم حتي در بعضي از مشاغل زنان بايد حضور داشته باشند مانند شغل معلمي، پزشکي و پرستاري اينگونه شغل‌ها براي خانم‌ها طراحي شده است و براي آن‌ها مناسب است.

وي در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه به بيان اهميت انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي پرداخت و گفت: هدف از انتخابات حضور حد اکثري مردم است.

غضنفري خاطرنشان کرد: از هر سليقه مي‌تواند وارد عرصه انتخابات شود ولي بايد نامزدها، التزام عملي به ولايت‌فقيه داشته باشند،بايد پايبند به نظام جمهوري اسلامي باشند، بايد پايبنده انقلاب اسلامي باشند و بايد که از افرادي که تخصص کافي، آگاه کامل به قوانين جمهوري اسلامي ايران را داشته باشند استفاده بشود.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 26462

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/26462/دشمني-ابرقدرت-ها-اسلام-اسلام-گرايي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir