کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

يادداشت/

هفته وحدت، بهترين فرصت براي تحکيم اتحاد ميان مسلمانان در جهان است

8 دی 1394 ساعت 10:41

بدون شک هفته وحدت مي‌تواند گام مهمي در راستاي ايجاد و تحکيم اتحاد ميان مسلمانان در اقصي نقاط جهان باشد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، حجت الاسلام و المسمين عباس رضي در يادداشتي به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق اين چنين نوشت:

با پيروزي انقلاب اسلامي ،حساسيت دشمنان اسلام براي ايجاد اختلاف و پراکندگي در ميان مسلمانان بيشتر شد؛ چرا که تنها راه را به انحراف کشاندن اين حرکت خودجوش مردمي مي ديدند.

نامگذاري روزهاي دوازدهم ربيع الاول (ميلاد پيامبر اکرم به روايت اهل تسنن) تا هفدهم ربيع الاول( به روايت شيعه) تحت عنوان “هفته وحدت” اقدامي مدبرانه از سوي امام خميني(ره) بود که در راستاي نزديک کردن هر چه بيشتر ديدگاه هاي پيروان تشيع و تسنن و با هدف اعتلاي عزت و سربلندي بيشتر مسلمانان در جهان و خنثي کردن توطئه‌هاي دشمنان اسلام صورت گرفت.

طرح انديشه “وحدت جهان اسلام ” يکى از مشغوليت‏‌هاى فکرى ديرينه و اساسى حضرت امام (ره) بود که ايشان همواره چه قبل از پيروزى انقلاب اسلامى و چه بعد از آن ، لحظه‌‏اى از آن غفلت نورزيدند.

باور عميق و خالصانه امام خميني(ره) پیرامون وحدت‏ ميان مسلمانان و اقدام هاي ايشان براي تحکيم آن ميان مسلمانان در اقصي نقاط جهان نه تنها حضرت امام را به برجسته‏‌ترين شخصيت انقلابى جهان اسلام تبديل نمود، بلکه باعث شد ايشان در ميان فرقه‌هاى مختلف اسلامى نيز جايگاه بسيار رفيعى کسب کنند.

امام خمينى (ره) به عمق نقش اجتماعات دينى، چه در بعد انديشه ‏سازى و چه در بعد اجتماع ‏سازى، به خوبى پى‏ برده بودند و اجتماعات و مراسم دينى را صرفا به منظور کاربرد تعليمى و آموزشى آن در مقوله هاي فکرى، مورد تشويق قرار نمى‏ دادند؛ بلکه مهم‏تر از آن به نقش اجتماع ‏سازى و شکل ‏دهى روابط اجتماعى جديد از طريق گردهمايى‏ ها و نيز آگاهى يافتن مسلمانان از قدرت و نيروى ارادى و انسانى ‏شان هم اشاره داشتند.

رهبر معظم انقلاب ، حضرت آيت العظمي امام خامنه اي عزيز نيز در خصوص هفته وحدت و لزوم اتحاد مسلمانان مي‌فرمايند: “اين هفته وحدت، اين هفته مشترک الاحترام بين مسلمانان را قدر بدانيد، همه سعي کنند وحدت و اتحاد نيروها و در يک جبهه قرار گرفتن نيروهاي مسلمانان را که رمز سعادت و مايه سربلندي مسلمانان و بزرگترين حربه ملت‌ها در مقابل استکبار جهاني است مغتنم بشمارند و قدر بدانند.”

شهيد مرتضي مطهري نيز در کتاب “حج” خود در ارتباط با وحدت نوشته است :حقيقت مفهوم “وحدت ” و به عبارت صحيح‌تر “اتحاد ” آن است که با حفظ عقايد قطعي و مسلم خود، در مقابل دشمن مشترک موضع واحدي داشته و از او غافل نباشيم.
وحدت اسلامي متوقف بر اين نيست که فرق و مذاهب از ميان برود، بلکه ايجاد يک روزنه ارتباطي ميان تمامي فرقه هايي که داعيه ستيز و درگيري با يکديگر را طي قرن هاي متمادي داشتند ،لازم مي نمايد تا از رهگذر آن با يکديگر عليه دشمنان خود به پا خيزند و درگيري هاي داخلي را به سويي بنهند.

بدون شک هفته وحدت مي‌تواند گام مهمي در راستاي ايجاد و تحکيم اتحاد ميان مسلمانان در اقصي نقاط جهان باشد.

تمامي مسلمانان بايد اتحاد و انسجام خويش را حفظ کنند و از اين طريق توطئه‌هاي دشمنان را عليه اسلام نقش بر آب کنند. در همين راستا پيروي از رهنمودهاي امام خميني( ره ) و رهبر معظم انقلاب اسلامي مي تواند چراغ راهي براي رسيدن به اين هدف بزرگ باشد.

امام خامنه اي عزيز در بخشي از فرمايشات حکيمانه خويش مي فرمايند: "اگر امروز بشريت متوجه اين رحمت‏ بشود - رحمت وجود اسلام، رحمت تعاليم نبوى، اين سرچشمه جوشان «وحدت» و آن را بيابد و خود را از آن سيراب كند، بزرگترين مشكل بشر برطرف خواهد شد.

اگر چه همين امروز هم، تمدن هاى موجود عالم، بلاشک از تعاليم اسلام بهره ‏مند شده ‏اند و بدون ترديد آنچه از صفات و روشهاى خوب و مفاهيم عالى در بين بشر وجود دارد، متخذ از اديان الهى و تعاليم انبياء و وحى آسمانى است و بخش عظيمى از آن، به اسلام متعلق است، ليكن امروز بشر به معنويت و صفا و معارف روشن و حق و دلپذير اسلام - كه هر دل با انصافى آن معارف را مى‏پذيرد و مى‏فهمد - نيازمند است. لذاست كه دعوت اسلامى در جهان، طرفدار پيدا كرده است و بسيارى از غير مسلمين هم دعوت اسلامى را پذيرفته‌‏اند".

در شرايطي که دشمنان اسلام تمام تلاش خويش را براي مبارزه و مقابله با اسلام و مسلمين به کار بسته اند ، تفرقه و اختلاف در بين مسلمانان، به ضرر اسلام و مسلمانان است.

انتهای پیام/1020ج



کد مطلب: 26372

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/26372/هفته-وحدت-بهترين-فرصت-براي-تحکيم-اتحاد-ميان-مسلمانان-جهان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir