کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کسي نيست به داد اين شهر برسد

شهر چلگرد هنوز در چه کنم حمل زباله و برف‌روبي وا مانده است

9 دی 1394 ساعت 11:14

شهرهايي که در ظرف مدت کوتاهي پيش مجوز شهر شدن را دريافت نموده‌اند به سرعت در حال توسعه مي‌باشند، اما متاسفانه شهر چلگرد هنوز در چه کنم حمل زباله و برف‌روبي وا مانده است.


به گزارش جهانبین نیوز، به نقل از کوهرنگ خبر، اگر گفته شود که در شهر و شهرداري چلگرد به فراخور زمان و زبانزد بودن اين خطه زيبا و ارزشمند از زمان شهر شدن تاکنون اقدام چشمگيري صورت نگرفته سخن بيهوده‌اي گفته نشده است چيزي که هر کسي با ورود به اين شهر يک جمله مشترک دارند و آن هم اين جمله است: چلگرد با 20 سال پيش هيچ تفاوتي نکرده است.

زيرا آنگونه که از شواهد امر بر مي‌آيد اراده‌اي حتي براي اقدامات ساده در اين شهر با پيشينه و توريستي تاريخي از قبيل حمل زباله و برف‌روبي نيست.

آسفالت و خيابان‌کشي، زيباسازي و نورپردازي و حتي موارد مشابه صورت نگرفته است.

حال با گذشت سه دوره از روي کار آمدن شوراها در کشور و اين شهر و اينکه پس از سپري شدن 26 ماه از دوره چهارم فعاليت شوراي شهر فعلي و تعويض چند شهردار که نه با تخصص شهرداري و شهرسازي آشنا بوده و نه نقشه راهي براي متحول نمودن چهره و خدمات‌رساني به اين شهر داشته و دارند.

چرا بايد چلگرد تاوان اينچنين کم لطفي را اينگونه بپردازد؟

اين سوالي است که پاسخگويي شهردار و اعضاي شوراي شهر کنوني را به اين موضوع مهم مي‌طلبد.

شهرهايي که در ظرف مدت کوتاهي پيش مجوز شهر شدن را دريافت نموده‌اند به سرعت در حال توسعه مي‌باشند، اما متاسفانه شهر چلگرد هنوز در چه کنم حمل زباله وا مانده است.

مشکل بزرگ ديگر شهر چلگرد، عدم جمع‌آوري صحيح و به موقع زباله در اين شهر، منجر به ايجاد حالت غيربهداشتي و شيوع بسياري از بيماري‌ها و نيز ابتلاي تعداد زيادي از مردم به اين بيماري‌ها مي‌شود جايي که سگ‌ها و گربه‌ها با پاره کردن کيسه زباله‌ها صحنه‌هاي بسيار زشتي را در شهر توريستي چلگرد بوجود مي‌آورد چيزي که گردشگران با ديدن آن فرار را بر قرار ترجيع مي‌دهند.

چلگرد يکي از شهرهايي است که مردم آن از عملکرد شهرداري و شوراي شهر به شدت انتقاد کرده و از مشکلات بهداشتي و رواني ناشي از برف‌روبي خيابان‌ها و جداول در اين شهر ابراز نارضايتي دارند تا جايي که چندي قبل طوماري با امضاي اهالي اين شهر تهيه شد و در اختيار فرماندار و امام جمعه اين شهر مبني بر بي‌کفايتي شهردار چلگرد داشتند که پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر به خاطر جلوگيري از درگيري‌هاي طايفه‌اي بين شهروندان و منافع ملي در اين شهر علي‌رغم درخواست مکرر شهروندان از کار کردن در اين سايت خوداري کرد.
 
عدم وجود ارتباط قوي و همراه با احترام متقابل بين شهروندان و مسئولان در جمع‌آوري زباله‌هاي شهري، عدم وجود يا ناکافي بودن نيروهاي متخصص و علمي مرتبط با نظافت شهري، عدم رسيدگي به وضعيت معيشتي و رفاهي مامورين تنظيف شهري از جمله مواردي است که در چلگرد بشدت ديده مي‌شود.

يکي از ساکنان چلگرد مي‌گويد؛ خيابان درست و حسابي که نداريم شهرداري حداقل زباله‌ها را جمع کند تا سگ‌ها آنها را پاره نکنند.

در همه شهرها ماموران جمع‌آوري زباله در ساعاتي خاص به درب منزل‌ها مراجعه مي‌کنند که اين کار هنوز در شهرداري چلگرد نهادينه نشده و مردم بلاتکليف هستند.
 
زباله‌ها گاهي چند روزي روي هم تلنبار مي‌شوند و به علت وجود حيوانات نظير گربه و سگ در ساعات پاياني شب اين زباله‌ها به صورت نامنظم در سطح شهر پخش مي‌شوند.
 
يکي از دلايل عدم جمع‌آوري زباله‌ها را ميتوان بي‌انگيزگي کارگران به علت عقب افتادن حقوق ماهانه ذکر کرد.

در حالي که به دليل بارش برف سنگين  معابر و کوچه‌هاي شهر نير مسدود شده و هيچ خودرويي قادر به تردد نيست، هيچ خبري از بازگشايي و برف‌روبي کوچه‌ها تا دو روز بعد توسط شهرداري نبود به طوري که يکي از اهالي شهر چلگرد بعلت مشکل قلبي و عدم برف‌روبي کوچه‌ها به وسيله خودروي برف پيماي جمعيت هلال احمر به درمانگاه منتقل شد.

با اين حال اهالي بسياري از كوچه‌هاي شهر نير منتظر بازگشايي و برف‌روبي كوچه‌هاي مسدود شده از برف  هستند و از شهرداري نير انتظار مي‌رود از امکانات موجود که هر چند جوابگوي نيازهاي شهر نيست استفاده بهينه را نموده و نسبت به پاکسازي معابر و خيابان‌هاي شهر اقدام نمايد چرا که در صورت بروز هرگونه حادثه‌اي (تصادف، زمين خوردن اهالي و...) پشيماني ديگر سودي نخواهد داشت.

گزارش از همت بدري فرد

 
 
انتهاي پيام1026ج /610ک


کد مطلب: 26314

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/26314/شهر-چلگرد-هنوز-کنم-حمل-زباله-برف-روبي-وا-مانده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir