کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

يادداشت:

بررسي دقيق مخالفت ها با شيعيان نيجريه به دليل رشد شيعيان در کنار شکوفايي اميدهاي مستضعفان اين کشور بوده است

2 دی 1394 ساعت 12:41

کارشناس سياسي شهرستان سامان گفت: بررسي دقيق مخالفت ها با شيعيان نيجريه به دليل رشد شيعيان در کنار شکوفايي اميد هاي مستضعفان اين کشور بوده است و از همکاري دو جريان سلفي و صهيونيستي عليه شيعيان حکايت دارد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از   سامان ما، محمد حسين عشقي در يادداشتي اين چنين نوشت:
جمهوري فدرال نيجريه کشوري در غرب آفريقا به پايتختي ابوجا است. جمعيتي حدود ۱۷۰ ميليون نفر با زبان رسمي انگليسي که پر جمعيت ترين کشور قاره آفريقا است ، ۵۰ درصد مردم نيجريه مسلمان هستند، که حدود ۲۰ درصد آنها شيعه مي باشند، گفته مي شود ۹۵ درصد شيعيان، قبلا مذهب يا دين ديگري داشتند اما در ۳۰ سال اخير بعد از انقلاب اسلامي ايران به تشيع علاقمند و دين خود را تغيير داده اند اين شيعيان به مستبصرين معروف و ۱۲ امامي مي باشند، اکثر شيعيان نيجريه مقلد امام خامنه (مدظله العالي) است، متاسفانه براي تبليغ مذهبشان نه کانال تلوزيوني دارند و نه مي توانند نماز جماعت و جمعه برگزار کنند، مهمترين جريان تشيع در نيجريه از سال ۲۰۰۰ متاثر از امواج بيداري اسلامي آغاز گرديد و تاکنون ادامه دارد و رهبري اين جريان بر عهده شيخ زکزاکي مي باشد.

صهيونيست ها همواره تلاش هاي و اقدامات خبيثانه اي عليه شيعيان انجام مي دهند و انچه در کشورهاي اسلامي نظير پاکستان، افغانستان، عراق، سوريه و نيجريه اتفاق مي افتد نمونه بارزي از اين ادعا است.

طبق ماده يک کنوانسيون جلوگيري از نسل کشي و مجازات آن مصوبه مجمع عمومي سازمان ملل متحد ، نسل کشي" جنايت " محسوب مي شود اما به راستي چرا در نيجريه ، نسل کشي در حال وقوع است و صداي مدعيان در نمي آيد؟!

از سال۲۰۰۲ در شمال کشور نيجريه ، درگيري نظامي ميان گروه بوکوحرام و دولت جريان داشته و اين گروه در پي تحميل قوانين افراطي تکفيري و سلفي بر تمامي ۳۶ ايالت نيجريه است.

بررسي دقيق مخالفت ها با شيعيان نيجريه به دليل رشد شيعيان در کنار شکوفايي اميد هاي مستضعفان اين کشور بوده است و از همکاري دو جريان سلفي و صهيونيستي عليه شيعيان حکايت دارد.

اين اقدامات با طراحي موصاد، مشارکت نيرو هاي امنيت نيجريه عملياتي شده است.

يکي از انواع اين اقدامات، طرح ترور ناکام شيخ زکزاکي در سال ۲۰۰۹ است که قرار بود اين نقشه با انفجار بم در محل اسکان زکزاکي اجرا شود اما خود شيخ در خطب هاي نماز جمعه اين طرح شوم را اجرا کرد.

امروز دوباره نوبت به زعيم شيعيان بزرگ نيجريه رسيده و کسي که با دل بستن با آرمان هاي خميني کبير ، تشيع را به عنوان راه سعادت برگزيد و جمعيت دو هزار نفري نيجريه را به ۱۲ ميليون نفر رساند و جنبش اسلامي نيجريه را پايه گذاري کرد و اکنون توسط ارتش نيجريه!! به وحشيانه ترين شکل، شکنجه شده و به همراه خانواده مورد اذيت و آزار قرار مي گيرد و حتي چندين نفر از بستگانش از جمله فرزندان اين شخص در اين راه با سعادت به شهادت مي رسند.

برخلاف گذشته که گروه هاي مختلف براي حمله به جنبش اسلامي تحريک مي شوند، اين بار خود نيرو هاي امنيتي نيجريه ، راسا وارد عمل شده تنها به کشتن رهبر اين جنبش راضي نيستند و در آخرين اقدام خود در هفته گذشته فاجعه مصيبت بار را رقم زدند.

اين روز ها که دنيا در دموکراسي کاناليزه غرب چشم بسته و دلار هاي کثيف نفتي دولت هاي مرتجع عرب، ديپلماسي را جوري ديگري معنا مي کند و در روزهاي که صدر اخبار رسانه ها هاي داخلي ما را تيتر هاي انتخاباتي و اظهار نظر هاي متعدد پر کرده است، زر و زور دشمنان به هم بافته تا صداي تشيع را خاموش کند، فرقي هم ندارد اين نداي حق از کدام نقطه دنيا باشد؟!

چرا مانند ماجراي تروريستي پاريس کسي در مقابل سفارت نيجريه به دليل همدري با مردم مظلوم آنها شمع روشن نکرد ؟! چرا مدعيان حقوق بشر غربي و عربي سکوت کرده و حتي دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران با جديدت اين فاجعه را پيگيري نمي کنند؟!

البته همه ما مي دانيم پشتيبان اصلي گروه هاي القاعده، طالبان، داعش و بوکوحرام، چه کساني هستند!!!

امروز وظيفه ما حضور همه جانبه در جبهه هاي ظلم ستيزي است. دولت و ملت ايران بايد از تمامي ابزار هاي موجود براي پشتيباني از جنبش اسلامي نيجريه استفاده کند و در محکوميت اين کشتار فجيع بسيج شود.

امروز بايد دولت مرتجع غرب وهابيت خبيث بداند همان گونه که انقلاب اسلامي ايران قلب هاي هوشيار را تسخير نمود، نور اين بيداري اسلامي و اين حرکت ها هرگز خاموش نخواهد شد.

انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س


کد مطلب: 26234

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/26234/بررسي-دقيق-مخالفت-شيعيان-نيجريه-دليل-رشد-کنار-شکوفايي-اميدهاي-مستضعفان-کشور-بوده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir