کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جانشين فرمانده سپاه بن:

حرکت قافله عزاداري در سالروز رحلت جانسوز پيامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبي(ع) در بن برگزار مي شود

18 آذر 1394 ساعت 10:19

جانشين فرمانده سپاه بن گفت: همزمان با ۲۸ صفر، سالروز رحلت نبي مکرم اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) و شهادت جانسوزانه امام حسن مجتبي (ع) قافله بزرگ عزاداري مردم شهر بن با حضور جمع کثيري از مردم ولايت‌مدار و هيئات مذهبي اين شهر برگزار مي‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز احمدرضاصادقي جانشين فرمانده سپاه بن در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر، با تسليت سال‌روز ارتحال و جانسوز پيامبر گرامي اسلام (ع) اظهار کرد: بهرگيري از سيره و روش پيامبر گرامي اسلام (ص) آموزه‌اي است که به حل مشکلات جامعه بشري کمک مي‌کند و انسان را به سعادت و کمال مي‌رساند.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي سيره عملي زندگي پيامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) افزود: خداوند در قرآن به ويژگي‌ها و صفات بارز پيامبر (ص) اشاره مي‌کند که رحيم و مهربان بودن، برخورداري از خلق نيکو و عفو و گذشت پيامبر (ص) را مي‌توان به عنوان مهم‌ترين اين صفات دانست.

صادقي تصريح کرد: روزهاي پاياني صفر که سراسر حزن و اندوه است نبايد تنها به برگزاري عزاداري اکتفا شود بلکه بايد درس‌هاي عملي سيره اين بزرگواران که در حقيقت همان مقابله با ظلم و کوتاه نيامدن در برابر ظالم است در دستور کار ما قرار داشته باشد.

وي بر توجه به برگزاري زيارت پيامبر از بعيد تاکيد کرد و گفت: اين مراسم باشکوه خاصي در حسينيه مسجد جامع شهر بن برگزار مي‌شود که لازم است مردم عزادار و سوگوار پيامبر گرامي اسلام در اين مراسم با شکوه شرکت کنند.

صادقي با بيان اينکه لزوم تبيين شخصيت و جايگاه حضرت رسول اکرم (ص) به عنوان عامل وحدت جهان اسلام و امت اسلامي گفت: رسول اکرم (ص) در شکل دهي تمدن بزرگ اسلامي نقش بسزايي داشتند.

وي تصريح کرد: رابطه معنوي مردم با اهل‌بيت عصمت و طهارت و پيامبر خدا (ص) ضمن ايجاد آرامش معنوي در جامعه نقش مهمي در مقابله با جنگ نرم دشمنان دارد.

صادقي فراهم‌سازي حرکت مردم در مسير ولايت و اهل‌بيت را عاملي مهم در ترويج فرهنگ سبک زندگي اسلامي و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي خانواده‌ها دانست و گفت: پيامبر اکرم (ص) اسوه رحمت و وحدت در جهان اسلام است.

جانشين فرمانده سپاه بن تاکيد کرد: هم‌زمان با سال‌روز رحلت نبي مکرم اسلام و شهادت حضرت امام حسن مجتبي عليه السلام با حضور هيات مذهبي شهر ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه ۱۹ آذرماه قافله عزا از سه راه نماز به سمت مسجد جامع اين شهر حرکت خواهد کرد.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 25974

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25974/حرکت-قافله-عزاداري-سالروز-رحلت-جانسوز-پيامبر-اکرم-ص-امام-حسن-مجتبي-ع-بن-برگزار-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir