کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در شهرستان سامان

اولين همايش «نقش زنان در تصميم‌سازي، تصميم گيري و قانون گذاري» برگزار شد

14 آذر 1394 ساعت 12:30

فرماندار شهرستان سامان گفت: اولين همايش نقش زنان در تصميم‌سازي، تصميم‌گيري و قانون‌گذاري در شهرستان سامان برگزار شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، سعيد صالحي اردلي اولين همايش نقش زنان در تصميم‌سازي، تصميم‌گيري و قانون‌گذاري با اشاره بر اينکه در اين شهرستان با وجود شش هزار دانش‌آموز ۴۳۰ فرهنگي خواهر فعاليت دارند، اظهار داشت: ۱۲ كارگروه آموزشي درشهرستان سامان وجود دارد، اظهار كرد: تشكيل كارگروه بانوان يكي از اهداف برگزاري اين همايش است.

صالحي اردلي خاطرنشان كرد: تشكيل كارگروه ياوران فرهنگ در ارتقاي فرهنگ و تعالي و رشد آموزش و پرورش نقش به سزايي دارد.

محمد دهقاني رئيس آموزش و پرورش شهرستان سامان ضمن يادآوري اهميت تلاش و جايگاه حضرت زينب (س) به عنوان يک زن در قيام کربلا و ايفاي نقش ايشان در به ثمر رسيدن خون سيدالشهداء و دست‌يابي به هدف والاي قيام به نقش و جايگاه بلند زن در خانواده و جامعه اشاره کرده و گفت: آرامش و امنيت محيط هر خانواده رابطه‌اي مستقيم با ايفاي نقش زن در خانواده دارد.

دهقاني افزود: نزديک ۶۰ % جامعه فرهنگيان شهرستان سامان زنان هستند که در مقاطع تحصيلي مختلف مشغول انجام وظيفه هستند.

در ادامه اين همايش مشاور استاندار در امور بانوان و مديرکل زنان و خانواده استانداري به تجزيه و تحليل اهداف اين همايش پرداخته و از تاثير حضور زنان در پيروزي انقلاب و همچنين نقش و جايگاه زنان بعد از انقلاب پرداخته و گفت: زنان و مردان در وقوع و پيروزي انقلاب و همچنين در زمان جنگ تحميلي سهم مساوي داشته و در حال حاضر بسياري از پست‌هاي مديريتي و کليدي و کلان را زنان به عهده گرفته‌اند.

دوستي حضور زنان در دوره‌هاي مختلف انتخابات مجلس شوراي اسلامي را مورد بررسي قرار داده و افزود: حضور زنان در انتخابات و کانديدا شدن نشان از ارزش و مقامي است که پس از انقلاب به جايگاه زنان داده شده است.

مشاور استاندار در امور بانوان و مديركل زنان و خانواده استان در اين همايش گفت: هيچ منع قانوني براي حضور زنان در جامعه وجود ندارد و زنان بايد به اين باورمندي برسند.

فاطمه دوستي افزود: در قانون اساسي بر مشاركت زنان تاكيد شده و زنان بايد آگاهي خود را بالا ببرند.

وي با اشاره به اينكه نيمي از جمعيت جامعه زنان هستند، اظهار كرد: هر چه زنان آگاهي خود را بالاتر ببرند و مطالبه‌گرتر باشند در مشاركت نقش موثري مي­‌توانند داشته باشند.

دوستي افزود: قانون‌گذاري مختص به زن و مرد نيست و براي زنان منعي براي مشاركت در قانون گذاري وجود ندارد و همه افراد زن ومرد در قانون­‌گذاري برابرند به شرطي كه قانون را رعايت كنند.

مشاور استاندار در امور بانوان خاطرنشان كرد: اگر زنان به خودباوري برسند و به توانايي خود باور داشته باشند مي­توانند در كل جامعه اثر گذار باشند.

وي افزود: تلاش كنيم افرادي كه توانمند هستند و در جامعه اثرگذار هستند انتخاب شوند كه توسعه پايدار، برابري، توازن و رفع تبعيض اتفاق بيفتد چنانچه جامعه نياز به توسعه پايدار دارد.

مشاور مدير کل آموزش و پرورش استان چهار محال و بختياري خانم ارزانش جايگاه زن را در خانواده و در تصميم‌گيري‌هاي خانواده مورد بررسي قرار داده و گفت: نگاه اسلام به زن به عنوان يک انسان و دقيقا برابر با يک مرد مي‌باشد، اين خود زن هست که بايد شان و جايگاه خويش را در خانواده و جامعه و محل کار حفظ نمايد.

وي افزود: تربيت نسل آينده خانواده و به تبع آن نسل جامعه بشري در هر خانواده و جامعه‌اي به عهده زنان آينده است که دختران امروز مدارس هستند، اين نشان دهنده اهميت امر خطير تربيت و آموزش و پرورش امروز در جهت رشد و بالندگي دختران دانش آموز و مادران آينده است.

۳۰۰ نفر از فرهنگيان شهرستان سامان در اين همايش شرکت کرده‌اند.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س


کد مطلب: 25903

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25903/اولين-همايش-نقش-زنان-تصميم-سازي-تصميم-گيري-قانون-گذاري-برگزار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir