کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با رويکرد حمايت از توليدات داخلي؛

همايش اقتصاد مقاومتي در شهرستان کوهرنگ برگزار شد

3 آذر 1394 ساعت 10:56

در سومين روز از هفته بسيج، همايش اقتصاد مقاومتي با رويکرد حمايت از توليدات داخلي، پيش از ظهر امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، مسؤولان ادارات اجرايي و با سخنراني معاون اجرايي سپاه قمربني هاشم(ع) استان چهارمحال و بختياري برگزار شد.


به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، در ابتداي اين همايش، حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي، امام جمعه کوهرنگ با تأکيد بر اين که اقتصاد مقاومتي تنها راه برون رفت کشور از مشکلات است، تصريح کرد: اقتصاد مقاومتي يک راهبرد استراتزيک براي روي پاي خود ايستادن و دور زدن تحريم ها است.
 
امام جمعه کوهرنگ با بيان اين که امروزه کشور در بحث تجهيزات نظامي و خودکفايي در توليد بسياري از سلاح ها به نقطه ايده آل رسيده است اما متأسفانه هنوز در ابتدايي ترين امور اقتصادي لنگ مي زند و اين مايه تأسف است، ابراز داشت: اگر بخواهيم اين دو عرصه را با هم مقايسه کنيم بايد بگوييم که تنها تفاوت مديريت و اجراي برنامه ها است.
 
اين مقام مسؤول با اشاره به اين که امور اقتصادي کشور، متأسفانه به دست جريان سرمايه داري اداره مي شود که تنها منفعت خود را مي بيند، گفت: نگاه اين جريان سرمايه داري به مردم اين گونه است که آن ها را تنها اسباب منفعت طلبي خود مي داند و متأسفانه همين نگاه بر امور اقتصادي کشور حاکم شده و نمي گذارد آن رشد کند.
 
در ادامه نيز عبدالمحمد سعيدي، معاون اجرايي سپاه حضرت قمربني هاشم(ع) چهارمحال و بختياري، با اشاره به اين که کار دشمن، دشمني است، اظهار داشت: تا زماني که ايران نماد حق است و دشمن خصوصا آمريکا نماد کفر، اين دشمني ها ادامه دارد و هيچ مذاکره اي نمي تواند به آن پايان بدهد.
 
سعيدي با بيان اين که اقتصاد مقاومتي مهم ترين راهبرد کشور براي مقابله با دشمن است، افزود: تحريم چيز جديدي نيست و از همان روزهاي نخست انقلاب بوده و هم اکنون نيز ادامه دارد، تنها در سال هاي اخير شدت پيدا کرده است.
 
وي با اشاره به اين که همه مشکلات اقتصادي کشور به خاطر تحريم ها نيست، گفت: بخشي از مشکلات اقتصادي امروز کشور به دليل بي تدبيري و در پي تصميم گيري ها و سياست هاي اشتباه اقتصادي است و بخش ديگر متأثر از رکود جهاني و بخش پاياني نيز به خاطر تحريم ها است.
 
مرتضي زمانپور، فرماندار شهرستان کوهرنگ نيز در ادامه اين همايش با بيان اين که اقتصاد مقاومتي يعني رويارويي با اقتصاد بيگانه و وابسته، محدود کردن منابع نفتي و کاهش وابستگي به اقتصاد خارجي و حمايت از توليد د اخلي، اظهار داشت: مهم ترين محورهاي اقتصاد مقاومتي در حمايت از توليدات داخلي و توجه به نخبگان و استفاده از فناوري هاي روز اقتصادي خلاصه مي شود.
 
وي نقش مردم و دولت را در تحقق اقتصاد مقاومتي غير قابل انکار بيان کرد و با تشريح هر کدام از اين نقش ها، تصريح کرد: دولت بايد در تثبيت نرخ ارز، اشتغال زايي و سرمايه گذاري، حمايت از توليدات داخلي، ثبات قيمت ها و جلوگيري از تورم در تحقق اقتصاد مقاومتي نقش آفرين باشد.
 
رمانپور با تشريح نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتي گفت: مردم نيز بايد در اين عرصه با حمايت از توليدات داخلي، پرهيز از اسراف، مديريت مصرف و افزايش بهره وري در توليد به ايفاي نقش بپردازند.
 
در پايان اين همايش نيز کرم نظري، فرمانده سپاه شهرستان کوهرنگ، با تبريک هفته بسيج، به تشريح برنامه هاي اين شهرستان در هفته بسيج پرداخت.
 
گفتني است افتتاح نمايشگاه اقتصاد مقاومتي در شهرستان کوهرنگ نيز از برنامه هاي جانبي اين همايش يک روزه بود.
 

انتهاي پيام1020ج /610ک
 


کد مطلب: 25731

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25731/همايش-اقتصاد-مقاومتي-شهرستان-کوهرنگ-برگزار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir