کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قابلیت استفاده از انرژی های نو در مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختیاری امکان سنجی می شود

25 آبان 1394 ساعت 9:23

با هدف آشنایی با انرژی های نو و تجدید پذیر و امکان سنجی قابلیت استفاده از انرژی های نو در مناطق تحت حفاظت چهارمحال و بختیاری دوره آموزشی سیستم گرمایشی- سرمایشی پمپ حرارتی زمین گرمائی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حمایت علمی سازمان انرژی های نو ایران (سانا) و دفتر انرژی زمین گرمایی برگزار شد.


به گزارش جهانبین نیوز ، دوره آموزشی آشنایی با انرژی های نو و سبز در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

توجه به انواع انرژی متفاوت از سوخت های فسیلی، نکته‌ای است که در بسیاری از کشورهای دنیا مبنای برنامه ریزی‌های بلند مدت قرار گرفته است. با افزایش بحران آلاینده‌های ناشی از سوخت های فسیلی، توجه به فاکتورهای زیست محیطی و توجه به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر موجب گردیده تا امروزه به این مباحث با جدیت بیشتری پرداخته شود.

انرژی زمین گرمایی نیز یکی از منابع انرژیهای تجدیدپذیر میباشد. این انرژی، انرژی موجود در عمق زمین است. انرژی حرارتی ذخیره شده در ١١ کیلومتر فوقانی پوسته زمین معادل پنجاه هزار برابر کل انرژی به دست آمده از منابع نفت وگاز شناخته شده امروزجهان است. انرژی زمین گرمایی بر خلاف سایر انرژیهای تجدید پذیر محدود به فصل، زمان وشرایط خاصی نبوده بدون وقفه قابل بهره برداری می باشد.

در ایران از سال ١٣٥٤ مطالعات گسترده ای بمنظور شناسایی پتانسیل های منبع انرژی زمین گرمایی توسط وزارت نیرو آغاز گردید. نتیجه این تحقیقات و ادامه آن منجر به اجرای اولین پروژه در این زمینه در منطقه سرعین مشکین شهر شد. هم اکنون دانش فنی مربوط به حفر چاههای زمین گرمایی در ایران بومی شده است.

این دوره آموزشی با هدف بالابردن سطح دانش فنی کارشناسان محیط زیست جهت بررسی در مناطق تحت مدیریت و امکان سنجی وجود قابلیت اجرای این پروژه در این مناطق برگزار شده است. دوره مذکور توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان با پشتیبانی علمی وزارت نیرو و حمایت استانداری استان جهت ۴۰ نفر از کارشناسان این اداره کل برپا شد.


انتهای پیام/۱۰۲۸ج


کد مطلب: 25597

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25597/قابلیت-استفاده-انرژی-های-نو-مناطق-حفاظت-شده-چهارمحال-بختیاری-امکان-سنجی-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir