کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در هفت ماهه سال‌جاری صورت گرفت

صدور بیش از۶۴۰۰هزار گواهینامه هوشمند درفنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری

20 آبان 1394 ساعت 8:46

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: طراحی ساختار و تولید سامانه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کارت‌های هوشمند مهارت از تابستان سال ۱۳۹۲ آغاز شده، و در هفت ماهه سال‌جاری تعداد ۶ هزار و ۴۲۰ کارت برای متقاضیان این استان صادر شده است.


به گزارش جهانبین نیوز، محمود تقی‌پو، مدیر کل آموزش فنی وحرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فرآیند طراحی ساختار و تولید سامانه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کارت‌های هوشمند مهارت از تابستان سال ۱۳۹۲ آغاز شده، افزود: در ۷ ماهه سال‌جاری تعداد ۶ هزار و ۴۲۰ کارت هوشمند مهارت برای متقاضیان این استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: فرآیند طراحی ساختار و تولید سامانه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و صدور کارت‌های هوشمند مهارت در راستای استقرار دولت الکترونیک و استانداردسازی، اصلاح و بهبود روش‌ها و فرآیندها و با اهداف بازنگری، اصلاح، توسعه و بهینه‌سازی الگوهای ارزشیابی مهارت در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صورت گرفته است.

وی در خصوص ویژگی‌های کارت هوشمند گواهینامه‌های مهارت بیان داشت: برروی کارت هوشمند مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی، شماره ملی، محل و تاریخ صدور کارت و کدشناسایی کارت هوشمند درج شده است و این کارت دارای یک چیپ کامپیوتری است که اطلاعات گواهینامه‌های مهارت افراد تا ۲۰ گواهینامه در آن ثبت می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهار محال و بختیاری به نحوه استعلام گواهینامه‌های مهارت از طریق این کارت هوشمند اشاره کرد و گفت: این کارت هوشمند به سیستم جامع پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و به نشانی http://azmoon.portaltvto.com کشور متصل است و استعلام آن در صورت نیاز از سوی نهادها و سازمان‌ها بدون نیاز به مکاتبات اداری و کاغذی به صورت آنلاین و آفلاین با وارد کردن کد شناسایی که بر روی کارت درج شده در سامانه مذکور قابل انجام است.

وی درخصوص میزان امنیت کارت هوشمند مهارت گفت: این کارت از کدهای امنیتی سه‌لایه برخوردار است و بنابراین در فرآیند استعلام امکان جعل وجود ندارد.

تقی‌پور تجمیع اطلاعات گواهینامه‌های مهارتی فرد در یک کارت هوشمند، ارتقای سلامت و امنیت گواهینامه‌های مهارت، جلوگیری از اقداماتی مثل جعل و حذف فرآیندهای کاغذی را از جمله دستاوردهای صدور گواهینامه‌های مهارتی در قالب کارت‌های هوشمند دانست.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 25509

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25509/صدور-بیش-از۶۴۰۰هزار-گواهینامه-هوشمند-درفنی-حرفه-ای-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir