کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل نهاد کتاب خانه های عمومی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

بدهی 6 میلیارد ریالی شهرداران به نهاد کتابخانه های عمومی استان

19 آبان 1394 ساعت 12:42

مدیر کل نهاد کتاب خانه های عمومی استان گفت: از سال 90 تا کنون 14 میلیارد ریال شهرداران این استان به نهاد کتاب خانه ها بدهکار هستند که شش میلیارد ریال آن از سال گذشته تا کنون بوده است.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، فرهاد خلیل مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه نیم درصد از درآمد شهرداران به نهاد کتاب خانه ها تعلق خواهد گرفت اظهار داشت : بدهی شهرداری های این استان از از سال گذشته شش میلیارد ریال به نهاد کتاب خانه های عمومی بوده است .

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال از سهم نیم درصد شهرداری های استان به حساب کتاب خانه ها واریز شده است

خلیل مقدم اذعان داشت: بیشترین میزان پرداختی سهم نیم درصد درآمد شهرداری ها ازسوی شهرداری شهرکرد پرداخت شده و اکثر شهرداری ها از پرداخت این سهم به نهاد کتابخانه ها خودداری می کنند.

در شهر دشتک زمینی به قیمت ۱۵۲ میلیون خریداری شده و آن را برای ساخت کتاب خانه اهدا کرده اند.

وی تصریح کرد:در سال جاری مبلغ تملک دارایی کتاب خانه ها دو برابر شده است .

خلیل مقدم با اشاره به اینکه ، در سال جاری سه کتاب خانه در این استان افتاح شده است افزود: در شهرهای کاج، دزک و امام قیس کتابخانه هایی افتتاح خواهد شد.

وی بیان داشت: کتاب هایی را که نیاز کتاب خانه ها است از طریق نهاد خریداری خواهد شد و نو رسیده ها کتاب هایی را که می خریدند از طریق نهاد کتاب خانه ها به پیشنهاد کتاب خانه ها خریداری می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۱ کتابخانه نهادی و مشارکتی در این استان فعال است بیان داشت: ۴۸ کتاب خانه نهادی و ۱۳ کتاب خانه مشارکتی در این استان فعالیت دارند.

مدیر کل نهاد کتاب خانه های عمومی با بیان اینکه لازم است فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را در بین همه اقشار جامعه نهادینه کرد گفت: برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باید ابزار مطالعه که کتاب و کتاب خانه است فراهم شود.

خلیل مقدم فقدان کتابخانه مرکزی در مرکز استان را از محدودیت های موجود در استان دانست و گفت: احداث کتابخانه مرکزی پس از ۱۰ سال در سال جاری آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه هشت هزار و پانصد متر مربع زمین برای احداث کتاب خانه مرکزی اختصاص داده شده است افزود: برای احداث و تامین اعتبار این طرح بزرگ فرهنگی در مرکز استان، تفاهم نامه ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بسته شده است.

خلیل مقدم از قرار گرفتن این طرح در ردیف بودجه ملی و استانی خبر داد و گفت: هم اکنون در ۱۰ شهر استان که مرکز بخش نیز هستند، کتابخانه عمومی وجود ندارد.

وی برگزاری مسابقات کتابخوانی در حوزه های فرهنگی استان از جمله مسابقات مکتوب کتابخوانی، کتابخوانی آنلاین و جمله نویسی و نقاشی را از مهمترین برنامه های این نهاد در سالجاری عنوان کرد.

خلیل مقدم گفت: برگزاری نشست های کتابخوان در مرکز استان و دو شهرستان اردل و بروجن و همچنین نشست تخصصی کتابخوانان از دیگر برنامه های حوزه کتاب است.

وی همچنین از اختصاص دومیلیارد ریال اعتبار از سوی استاندار به منظور تکمیل دو فرهنگسرای شهرهای گهرو و باباحیدر و همچنین اختصاص ۲۰۰ میلیون ریال ویژه خرید کتاب مشاهیر استان خبرداد.

مدیر کل نهاد کتاب خانه های عمومی گفت: نهاد کتاب خانه های عمومی انجمن خیرین کتاب خوان را تشکیل داده و توانسته تا کنون کارهای خوبی را در این زمینه انجام دهد.


انتهای خبر /۱۰۲۸ج


کد مطلب: 25507

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25507/بدهی-6-میلیارد-ریالی-شهرداران-نهاد-کتابخانه-های-عمومی-استان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir