کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری صد و هفتاد و هفتمین نشست «کتاب‌خوان» در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری

11 آبان 1394 ساعت 22:06

صد و هفتاد و هفتمین نشست «کتاب‌خوان» با حضورمسئولین شهرستان، کتابداران و جمعی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.


به گزارش جهانبین نیوز، صد و هفتاد و هفتمین نشست «کتاب‌خوان» با حضور محمد نوذری فرماندار شهرستان اردل، وحید خلیلی رئیس جهاد دانشگاهی استان، اسماعیل بابائی معاون مدیر کل کتابخانه های عمومی استان چهارمحال و بختیاری، قاسم همتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، رحم خدا صفری معاون فرماندار، مسعود طاهری مقدم رئیس شورای اسلامی شهر اردل، قربانعلی بهرامی مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردل، اسماعیل امیدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل، محمد انصاری بخشدار بخش مرکزی، کتابداران، دبیران آموزش و پرورش، نویسندگان و جمعی از علاقه مندان امر کتاب و کتابخوانی در مجتمع فرهنگی مهرگان شهرستان اردل برگزار شد.

در این نشست ۹ کتاب معرفی شد که خلاصه‌ای از کتاب‌های ارائه شده در این نشست به شرح زیر است:

اقتصاد سیاسی ایران" نوشته محمدعلی همایون کاتوزیان/ ارائه توسط: محمدانصاری (بخشدار بخش مرکزی اردل) "

در این کتاب به مباحث اقتصاد سیاسی ایران می پردازد و اشاره می کند که اصطلاح اقتصاد سياسي، به روش، ديدگاه و رهيافت مشترك علمي گفته مي شود كه دربردارنده ديدگاهي است كه به حل مشكلات توجه دارد، نه به طرح معماهاي خيالي يا انتزاعي. در اين رهيافت مشترك علمي، استدلال ها و شواهدي مطرح مي شود كه تركيبي از نظريه، تاريخ و داده هاي آماري است.


" تازه تر از باران " نوشته وحیدخلیلی / ارائه توسط: نویسنده (رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری)
در این اثر، ضمن رعایت سرفصل تدوین فارسی عمومی، به موضوعاتی به‌روز و تازه پرداخته شده که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:
الف) به گزین کردن متون نظم و نثر گذشته و معاصر، مطابق با پسند، ذوق و ذائقه‌ی نسل امروز. ب) سعى در رعايت بيشتر شيوه‏نامه‏ى سرفصل تدوين فارسى عمومى براى تدريس در دانشگاه‏ها. ج) رعايت توالى در معرفى زبانى و ادبى متون انتخابى، به صورت سیر تاريخى آن از آغاز تا امروز. د) معرفى کوتاه ادبيات حَماسى، غِنايى، نمايشى، تعليمى، داستانى، طنز و انتقادى، عاميانه و ادبيات كودكان. هـ) آشنايى با پايگاه‏هاى معتبر اينترنتى ادبى و وب‏ نوشته‏هاى استادان زبان و ادبيات فارسى در دانشگاه‏هاى مختلف.

" شناخت درمانی و مشکلات روانی" نوشته تی بک آرون ترجمه ؛ مهدی قراچه داغی / ارائه توسط: حمزه علی عیدی(کارشناس فرهنگی کمیته امداد شهرستان اردل)

نگارنده در این کتاب اصول اولیه و روش‌های شناخت درمانی و مشکلات روانی را تشریح کرده است .
تاکید نگارنده در کتاب عمدتا بر روش‌های درمان و فائق آمدن بر اختلالات عاطفی است .
وی بر این باور است' :انسانی که با اختلالات عاطفی روبروست, قربانی نیروهای پنهانی است که بر آنها هیچ گونه تسلطی ندارد .' نگارنده در این کتاب با مروری بر 'نظریه جسمی‌نگر', 'مکتب تحلیل روانی 'و 'نظریه رفتار درمانی 'روش جدیدی را برای مقابله با اختلالات عاطفی عرضه می‌کند که مبانی فلسفی آن به هزاران سال پیش و به دوران رواقیون باز می‌گردد.


" اخلاق معاشرت" نوشته جواد محدثی / ارائه توسط: نویسنده محمدرضا حیدری(مسئول کتابخانه شهید باهنر اردل)

این کتاب که بوسیله نویسنده ای توانا در حوزه معارف اسلامی تالیف یافته،به بررسی ابعاد حیات طیبه برای یک مسلمان می پردازد.
نویسنده با موضوع شناسی زوایای مختلف زندگی با استفاده ازمتن دین که قرآن و احادیث می باشد به روشن کردن زندگی مورد تایید دین می پردازد.
در اینکه (چگونه باید زیست) و چه سان با دیگران باید رابطه داشت، نکته ای است که دربحث (آداب معاشرت)می گنجد.

" خانواده خوشبخت فرزند موفق" نوشته خسرو امیرحسینی / ارائه توسط: فاطمه نصیری(کتابدار کتابخانه شهید باهنر اردل)

کتاب خانواده خوشبخت فرزند موفق، می پردازد به اینکه خانواده اولین جایی است که نوزاد آدمی پا به عرصه وجود می گذارد و تعامل و هم اندیشی و اجتماعی شدن را در آنجا و از دامن مادر می آموزد و به همراه سایر اعضا خانواده پرورش می یابد.

" دختر شینا" نوشته بهناز ضرابی زاده / ارائه توسط: زهرا نصیری(عضو کتابخانه شهید باهنر اردل)

داستان دختر شینا روایت زندگی دخترکی ست که پدر و مادرش به خاطر حفظ حریم حیا او را راهی کلاس های مختلط مدرسه در آن سال ها نکردند. دختری که چون مدرسه نرفت، بی سواد بود، اما باور و ایمانش با ثبات بود. زنی که روزهای مجردی، اتاق زندگی اش را با چفیه و پلاک و سربند و قمقمه و فشنگ و تور استتار تزئین نکرده بود. کسی که شب ها خواب خمپاره و تانک و خط مقدم و عملیات را نمی دید. کسی که نه فکر و ذکرش جهاد و شهادت بود و نه آرزویش. شاید تا آن موقع نه دعای عهدی خواند بود و نه عاشورایی. اما روزگار او را طوری بار آورد که صبر و ایستادگی اش در روزهای جنگ او را لایق مقام شهادت کرد.

" کامیابی و ناکامی های توسعه در ایران" نویسنده: حسین واعظی / ارائه توسط: رضا انصاری(معاونت آموزش و پرورش شهرستان اردل)

کتاب «کامیابی‌ها و ناکامی‌های توسعه در ایران، نقش دولت‌های پنجم تا یازدهم در توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۲» تألیف حسن واعظی به بررسی وضعیت و شاخصهای اقتصادی در ایران می‌پردازد.



دایره المعارف حمل ونقل" نویسنده امیلی بومون/ ارائه توسط: مژگان مرادی(مسئول کتابخانه بابک اسدی آلیکوه)"

ايـن مجموعـه، كتابـي سـاده و پـر از تصاوير جـذاب درباره ي اختراع و پيشـرفت انواع وسـايل نقليه اسـت. كودكان و نوجوانـان در ايـن كتاب با سرگذشـت اتومبيل، موتورسـيكلت، هواپيمـا، هليكوپتر، زيردريايي، كشـتي و فضاپيما آشـنا مي ِ شـوند. از ايـن رو بـه سـه بخش وسـايل نقليه ي زمينـي، وسـايل نقليه ي دريايي، وسـايل نقليـه ي هوايي تقسـيم شـده اسـت. در هـر بخش اطلاعات مفيـدي در رابطه با وسـايل حمل و نقـل، از پيش از تاريخ تـا به امروز ارائه داده اسـت..

حماسه حسینی " نوشته مرتضی مطهری / ارائه توسط: زهره احمدی(عضو کتابخانه شهید با هنر اردل) "

حماسه حسینی مجموعه ای مشتمل بر همه سخنرانی ها و یادداشت های استاد شهید آیت اللّه مرتضی مطهری درباره حادثه کربلا است. این کتاب در چاپ های اولیه در سه جلد انتشار یافت، ولی در چاپ های اخیر در دو مجلد ارائه گردیده است. جلد اول این مجموعه شامل هفت فصل است. فصل اول با عنوان «حماسه حسینی»، مجموعه سه سخنرانی استاد شهید می باشد که تحت همین عنوان ایراد شده است. فصل دوم را سخنرانی های استاد تحت عنوان «تحریفات در واقعه تاریخی کربلا» تشکیل می دهد

شایان ذکر است ، سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند .


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 25495

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25495/برگزاری-صد-هفتاد-هفتمین-نشست-کتاب-خوان-شهرستان-اردل-استان-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir