کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج:

کنگره شهدا باید قدرت مردم را به خودشان بشناساند

18 آبان 1394 ساعت 8:55

نماینده سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت:‌ کنگره شهدا باید به مردم و مسئولین الگوی دفاع مقدس را ارائه کند .


به گزارش جهانبین نیوز ؛ نماینده سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج در حاشیه سومین کارگاه آموزشی کنگره شهدای سراسر کشور که در شهرکرد برگزار می شود، در گفتگو با خبرنگار بسیج، نظام جمهوری اسلامی را یک حکومت مردم پایه دانست.

سردار علی ناظری، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی قدرت خود را از مردم می گیرد، نه از تجهیزات و آن گونه که در غرب مرسوم است.

وی افزود: اصل انقلاب حرکتی مردمی بود که رهبری انقلاب با سر دادن ندای تظلم خواهی موجی که در وجود مردم نهفته بود را بیدار کرد و نهضتی راه انداخت که سرنوشت مملکت را در مسیری انسانی و صحیح قرار داد .

سردار ناظری، خاطر نشان کرد: هیچ تئوریسینی نمی توانست این انقلاب را پیش گویی کند؛ چرا که آنان ایران را جزیره ثبات منطقه می دانستند. و حرکت انقلابی مردم به رهبری امام بزرگترین حرکت قرن را رقم زد .

سردار ناظمی در ادامه گفت: حرکت دومی که اتفاق افتاد جنگ هشت ساله بود که دشمن آن را سه تا پنج روزه محاسبه کرده بود و بدنبال سرنگونی زود هنگام نظام بود که آن هم محقق نشد.

وی افزود : در تاریخ جنگهای کشور که اتفاق می افتاد مردم نمی فهمیدند چگونه جنگ اتفاق می افتاد و جان و مال و ناموس مردم در این جنگها لگد مال می شد؛ چرا که بین مردم و حکومت هیچ ارتباطی نبود و مردم خود را صاحب مملکت و رای نمی دانستند.

سردار ناظری، اظهار کرد : جنگ هشت ساله همه مجموعه ها و اقشار را پای کار جنگ آورد که همین دست آوردهای زیادی داشت که مشابه این حماسه در تاریخ بی نظیر است.

وی گفت: بعد از جنگ نسبت به آنچه بدست آوردیم بی توجهی شد و در مقطعی فاصله ای بین ما و آن فرهنگ ایجاد شد و به دنبال الگوئی بودیم که بتوانیم به اهداف و آرمان ها برسیم که امام بارها نسبت به این موضوع هشدار داده بود.

سردار ناظری درباره اهداف برگزاری کنگره های شهدا عنوان کرد: هرکاری که در کنگره انجام می شود باید یک هدف اصلی داشته باشد و آن این است: قدرتی را که خدا در نهاد مردم قرار داده است به خودشان بشناسانیم که قهرمان همه عرصه ها خود مردم اند و مردم را به توان خودشان آگاه کند تا بتوانند مشکلات را بدست خود حل کنند.

وی در ادامه گفت: باید کنگره ها یک شناسائی از محیط جغرافیائی ، اقتصادی و سیاسی خود انجام دهند.این شناخت به آنها راهکار و اهداف و سیاست گذاری می دهد .

سردار ناظری، یادآور شد: کنگره ما باید به مردم و مسئولین ما الگوئی دفاع مقدسی را ارائه کنند تا بدین وسیله مشکلات را حل کنند و این بخاطر حضور همه اقشار در جنگ می باشد که باعث بوجود آمدن چنین الگوهائی شده است که اگر بخواهند می توانند از طریق این الگوها مشکلات شهر و استان و کشور و حتی جهان اسلام را حل کنند.

سومین کارگاه آموزشی کنگره شهدای سراسر کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد آغاز و سه کلاس فرهنگی، جمع آوری و ادبیات(چاپ، تدوین و نشر کتاب) امروز برگزار شد.


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 25470

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25470/کنگره-شهدا-باید-قدرت-مردم-خودشان-بشناساند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir