کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري :

استکبارستیزی فرهنگ مستمر و همیشگی در انقلاب اسلامی ایران است

12 آبان 1394 ساعت 9:18

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح‌کرد: استکبارستیزی فرهنگ مستمر و همیشگی در انقلاب اسلامی ایران است که هیچ گاه کم رنگ نخواهد شد و باید همیشه در برابر مستکبران ایستادگی و مقاومت کرد.


به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در دیدار با جمعی از دانش آموزان بسیجی استان که در آستانه سیزدهم آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، برگزار شد گفت: اگر هشتم آبان شکل گرفت و شهید فهمیده ایثارگرانه از جان خود گذشت و به الگویی بی بدیل برای دانش آموزان و نوجوانان کشور تبدیل شد و اگر در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ امام (ره) به دلیل سخنرانی بر ضد کاپیتولاسیون تبعید شد و اگر کشتار بی‌رحمانه‌ی دانش آموزان در تهران به دست مأموران رژیم دیکتاتورِ مورد حمایت آمریکا در سال ۱۳۵۷ و حرکت متقابل و شجاعانه دانشجویان در تسخیر سفارت امریکا در سال ۱۳۵۸ صورت گرفت، همه و همه برای «استکبار ستیزی» بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام ایمان به خدا را گام اول در سعادت و کمال همه‌ی انسان‌ها به ویژه قشر جوانان و نوجوانان جامعه خواند و تصریح‌کرد: اگرجوانان ما بخواهند راه انبیاء و وحی را ادامه بدهند، لازمه‌اش آن است که در وجود تک تک آنان ایمان به معنای واقعی شکل بگیرد.

امام جمعه شهرکرد تصریح‌کرد: اگر در وجود رفیع‌ترین و مقرب‌ترین انسان‌ها به خدا حتی انبیاء هم، ایمان به خدا و وحی به درستی شکل نگیرد به طور قطع نمی‌توانند رسالت پیغمبری خود را به درستی انجام دهند؛ بنابراین اگر انسان می‌خواهد راه کمال را به درستی بپیماید باید ایمان در وجود او به خوبی شکل بگیرد و تقویت شود.

نکونام در تبیین معنای حقیقی ایمان گفت: ایمان به معنای واقعی کلمه یعنی، باور به وحدانیت پرورگار متعال داشتن، باور به این که ما در این عالم در محضر پروردگار هستیم و به سوی خدا می‌رویم همان گونه که از سوی خدا به این دنیا آمدیم و باور به این که مرگ در انتظار ما است و بعد از مرگ باید پاسخگوی اعمال‌مان باشیم و بهشت نتیجه اعمال ما و جهنم مکافات عمل ما است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه این باور ایمانی باید در وجود همه تقویت شود تصریح‌کرد: هر کس در این عالم در جهت اهداف انسانی توانست معصیت الهی را ترک کند و به جایگاه و مقام برسد، به طور قطع در سایه همین باور ایمانی بوده است بر همین اساس ایمان انسان را از معصیت، نافرمانی و هرگونه تعرض و تعدّی محافظت می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان مؤمن بودن به معنای واقعی کلمه را انتظار امام و شهدا از بسیجیان بیان کرد و گفت: بسیج فاقد ایمان و باور هیچ ارزشی ندارد بلکه بسیج زمانی ارزش پیدا می‌کند و می‌تواند در عالم بدرخشد که از ظرفیت ایمان برخوردار باشد.

حجت‌الاسلام‌ نکونام از شهید فهمیده و شهید نوجوان استان ظفرخالدی به عنوان دو بسیجی مؤمن و باورمند به معنای حقیقی کلمه یاد کرد و افزود: این دو شهید والامقام با یک دنیا ایمان در مسیر جهاد و شهادت و ایثارگری گام برداشتند و به کمال و رستگاری دنیا و آخرت و جایگاه‌های رفیع در نزد خدای متعال رسیدند.

امام جمعه شهرکرد تقویت اراده برای پیمودن حرکت روبه جلوی تکاملی را از نیازها و ضرورت‌های امروز جوان جامعه خواند و خاطرنشان کرد: اگر کتاب آسمانی، انبیاء، ائمه اطهار و همه ظرفیت‌ها، امکانات اعم از مدارس، مساجد و حوزه‌های علیمه برای رساندن شما به کمال و مقصد نهایی دست به دست هم بدهند اما شما آن اراده و عزم جدی را نداشته باشد به طور قطع هیچ اتفاق و تحولی رخ نخواهد داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام به آثار و نتایج تقویت اراده و انگیزه در درون جوان اشاره کرد و گفت: اگر اراده و انگیزه درونی در وجود جوان و نوجوان شکل بگیرد و تقویت شود به یقین خواهد توانست که مجاهدانه، درب‌های بسته را یکی پس از دیگری باز کند و طبق وعده‌های الهی، هر کس در راه خدا جهاد کند به یقین خدای متعال هم به او کمک خواهد کرد و راه‌های بسته را بر او می‌گشاید.

نماینده ولی فقیه در استان به شرایط امروز جهان و جمهوری اسلامی ایران اشاره و با تاکید بر اینکه شرایط امروز بسیار متفاوت‌تر از شرایط گذشته است خاطرنشان‌کرد: آن چه که از گذشته تا به امروز ثابت بوده و هیچ گاه تغییر نکرده و تعطیل نشده بلکه همیشه زنده بوده است، «استکبارستیزی و ستیزه‌گری با مستکبران» است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار را از رسالت‌ها و وظایف امروز بسیجیان دانست و تصریح‌کرد: استکبارستیزی فرهنگ مستمر و همیشگی در انقلاب اسلامی ایران است که هیچ گاه کم رنگ نخواهد شد و باید همیشه در برابر مستکبران ایستادگی و مقاومت کرد.

رییس ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر اینکه استکبار تنها آمریکا نیست، آمریکا را در رأس همه مسکبران عالم دانست و افزود: امروز مستکبران فراوانی چه در خارج و چه داخل کشور داریم که فتنه‌گر هستند و همواره آب به آسیاب آمریکا می‌ریزنند و راه آن‌ها را دنبال می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: جوان مؤمن و تربیت شده در دامن انبیاء و ائمه اطهار باید در برابر این مستکبران و فتنه‌گران ایستادگی کند و فریب نخورد؛ چرا که می‌داند اگر فریب این مستکبران را بخورد، به دستور قرآن و راه انبیاء و اولیاء الهی عمل نکرده است و در پیشگاه خدای متعال هیچ پاسخی ندارد.

امام جمعه شهرکرد در پایان بر بصیرت و هوشیاری و فریب نخوردن جوانان مومن و انقلابی در برابر فتنه دشمنان به خصوص آمریکایی‌ها تاکید کرد و گفت: آمریکایی‌ها سعی می‌کنند چهره خشن و وحشتناک خودشان را بزک کنند و آن را زیبا جلو بدهند و خود را به عنوان عامل نجات و حیات بشریت و دوستدار جمهوری اسلامی ایران معرفی کنند که باید در برابر این توطئه دشمن هوشیار بود و فریب نخورد.


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 25341

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25341/استکبارستیزی-فرهنگ-مستمر-همیشگی-انقلاب-اسلامی-ایران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir