کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری حاجی مفقودی در حادثه منا ندارد/پیگیری روند شکایت از آل سعود

11 آبان 1394 ساعت 8:49

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت: با پیدا شدن پیکر سه تن از حجاج مفقود شده در فاجعه منا این استان دیگر حاجی مفقود شده ندارد.


یوسف آقابزرگی مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز اظهار کرد: در این استان سه تن از حجاج در لیست مفقودین قرار داشتند.

وی با تاکید بر اینکه تکلیف این سه مفقود در چهارشنبه هفته گذشته روشن شد ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر در چهارمحال و بختیاری حاجی مفقودی وجود ندارد.

آقابزرگی خاطرنشان کرد: آقای کیوانی یکی از مفقودین این استان بود که بدون مجوز در عربستان دفن شده است و پیگیری‌های لازم برای بازگرداندن پیکرش به ایران در حال انجام است.

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری افزود: آقای اله‌وردی یکی دیگر از حجاج مفقودی در چهارمحال و بختیاری است که پیکرش در عربستان پیدا شده است و با رضایت خانواده در عربستان دفن خواهد شد.

آقابزرگی در ادامه بیان داشت: سلطانعلی نفر آخرین حاجی مفقود شده در حادثه منا از این استان بود که چهارشنبه هفته پیش پیدا شد و با حضور پرشور مردم تشییع شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز هیچ غرامتی از سوی دولت عربستان به خانواده‌های حجاج جان باخته در منا داده نشده است گفت: پیگیری‌ها در این زمینه در حال انجام است.

آقابزرگی بیان داشت: خانواده‌های حجاج با حضور در دادگاه و صدور وکالت‌نامه از سوی آن‌ها روند پیگیری شکایت به سرکنسول‌گری ایران در جده می‌سپارند تا به این ترتیب این موضوع از طریق بین‌المللی پیگیری شود و ان شاالله حق خانواده‌ها پرداخت شود.

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کم کم به مراسم چهلم جانباختگان فاجعه منا نزدیک می‌شویم خاطرنشان کرد: هفته آینده در شهرکرد مراسم چهلم حجاج با حضور خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌شود.


انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 25321

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25321/چهارمحال-بختیاری-حاجی-مفقودی-حادثه-منا-ندارد-پیگیری-روند-شکایت-آل-سعود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir