کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرکرد

کتاب در توسعه فرهنگ نقش بی‌بدیلی دارد

6 آبان 1394 ساعت 12:54

معاون وزیر ارشاد گفت: اهمیت کتاب و نقش کتاب در توسعه فرهنگ و در تعامل بین نسل ها و ارتباط بین تمدن ها نقش بی بدیلی دارد


به گزارش جهانبین نیوز، حسین نوش‌آبادی معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاح دهمین نمایشگاه کتاب در چهار محال و بختیاری اظهار داشت: ارزش کتاب در در دیدگاه اسلامی و الهی رفیع است به گونه ای که خداوند نام قرآن را کتاب گذاشته است.

وی با اشاره به ایمنکه کتاب یک اثر ارزشمند هست و خواهد بود تصریح کرد: در قرآن کریم از اهمینت کتاب و کتاب خوانی بسیار گفته است بگونه ای که همه مسلمانان را به این امر فراخوانده که نباید هیچ کس با کتاب بیگانه باشد.

نوشابادی بیان داشت: ما باید همواره ارزش کتاب و کتاب خواندن ، نوشتن ، مطالعه ، تحقیق و پژوهش را بدانیم و از آن ها به عنوان بهترین مسیرهای زندگی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اصولا کتاب در هر جامعه ای یک سند است افزود: ما باید سند معتبر و ماندگار هرکشورو ملت را شناخته و با محتوای آن آشنا شویم.

نوابادی تاکید کرد: ما باید کتاب را به عنوان یک ابزار مهم برای آموزش و رشد فکری و فرهنگی و همچنین منبع تجربیات بشری بدانیم و از آن به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: سابقه مردم استان چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های علمی، هنری، فقهی و سیاسی زبان‌زد و مورد تکریم و احترام همه است.

نوشابادی بیان داشت: انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی است و قبل از سیاسی بودن فرهنگی نیز بوده است و در نتیجه از جایگاه ویژه فرهنگی نیز برخوردار است.

وی تاکید کرد: زمانی می شود گفت کتاب و کتاب خوانی خوب بوده است که فرهنگ مطالعه در بین همه آحاد جامعه نهادینه شود.

نوشابادی بیان داشت: ترویج کتاب، نشر کتاب، عرضه کتاب و ... باید به گونه ای باشد که همه اقشار و گروه های جامعه۸ بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به اینکه ما به خیلی از نیازهای طبیعی محتاج هستیم گفت: خواندن و مطالعه کردن کتاب یک نیاز روحی به شمار میرود که باید به آن بها داده شود.

نوشابادی با تاکید بر اینکه باید به نویسندگان الحترام زیادی گذاشته شود بیان داشت: همه نویسندگان ما قابل احترام هستند اما اگر نویسنده ای خلاف قانون و ارزش های دینی ما در کشور مطلبی را بنویسد جلو آن را خواهیم گرفت.

وی یادآور شد: در جامعه ما ممنوع القلم وجود ندارد چراکه همه آن ها طبق ارزش های دینی اسلامی قلم میزنند.

نوشابادی تاکید کرد: اگر اثری در کشور ما نوشته شود که معارض با اندیشه های اسلامی باشد به آن اثر مجوز چاپ و نشر داده نخواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۲۸ ج


کد مطلب: 25224

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25224/کتاب-توسعه-فرهنگ-نقش-بی-بدیلی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir