کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در پی ادعای رسانه اماراتی؛

ریاض: انقلاب ایران در شاخ آفریقا جای خود را پیدا کرده

6 آبان 1394 ساعت 8:47

منطقه شاخ آفریقا به کشورهایی همچون مصر، یمن و به طور کلی، شبه جزیره عربستان اشراف دارد؛ که این موضوع از لحاظ امنیتی و تاثیرات آن بر امنیت رژیم صهیونیستی حائز اهمیت است.


به گزارش جهانبین نیوز، وب سایت روزنامه «ریاض» ادعا کرد: «عربستان معتقد است ایران از طریق سپاه توانست طرح صادر کردن انقلاب {اسلامي} را به توصیه (امام) خمینی (ره) به شکل گسترده در کشورهای شاخ آفریقا اجرا کند.»

بنا بر ادعای این وب سایت سعودی؛ اقدامات نتيجه‌بخش سپاه ایران طی چند سال گذشته در کشورهای شاخ آفریقا برای صادر کردن انقلاب، مقامات ریاض را بر آن واداشت تا برای حفظ امنیت عربستان از طریق روابط دیپلماسی با این کشورها با ایران مقابله کنند.

لازم به ذکر است که منطقه شاخ آفریقا به کشورهایی همچون مصر، یمن و به طور کلی، شبه جزیره عربستان اشراف دارد؛ که این موضوع از لحاظ امنیتی و تاثیرات آن بر امنیت رژیم صهیونیستی حائز اهمیت است.

اهمیت کشورهای شاخ آفریقا ناشی از برخورداری از ویژگی‌های مهمی نظیر احاطه بر دریای سرخ و تنگه باب‌المندب به عنوان گلوگاه ارتباطی اقیانوس هند به دریای مدیترانه و قاره اروپا، دروازه ورود آسیا و خاورمیانه به آفریقاست.

به همین دلیل این منطقه همواره یکی از کانون‌های نفوذ قدرت‌های بزرگ به ویژه در دوران نظام دوقطبی و جنگ سرد بوده است.

اخیرا هم روزنامه اماراتی البیان ادعا کرده بود تحرکات ایران در شاخ آفریقا یمن و کشورهای عربی حاشیه خلیج {فارس} را به شکل جدی تهدید می‌کند.

این رسانه اماراتی تاکید داشت نفوذ ایران در شاخ آفریقا باعث خواهد شد تا در حوزه سیاسی، اقتصادی و نظامی بر کشورهای آفریقایی همسایه یمن تاثیر بگذارد و از این طریق اسباب تهدید اعراب را فراهم کند.



منبع: جام نیوز

انتهای پیام/1026ج

 

 


کد مطلب: 25199

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25199/ریاض-انقلاب-ایران-شاخ-آفریقا-جای-خود-پیدا-کرده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir