کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با هفتم محرم;

يادواره شهداي ديدبان آسمان در اردل برگزار مي‌شود

29 مهر 1394 ساعت 11:29

دبير ستاد يادواره شهداي هيئت حضرت علي اصغر (ع) شهر اردل از برگزاري دوازدهين يادواره شهداي حضرت علي اصغر (ع) با عنوان ديدبان آسمان در اين شهر خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز، مصطفي کوهي اردلي در گفت‌و گو با خبرنگار هفت چشمه با بيان اين خبر اظهار داشت: برگزاري مراسم و مجالس گرامي‌داشت شهدا بي‌نهايت ارزشمند و تداوم بخش راه شهيدان است.

کوهي با اشاره به مجالس روضه‌خواني و عزاداري سرور و سالار شهيدان، افزود: چنانچه اين‌گونه مجالس برگزار نمي‌شد قيام عاشورا کم کم به فراموشي سپرده مي‌شد، لذا براي زنده ماندن و جريان داشتن اهداف و ارزش‌هايي که شهدا و خانواده‌هاي آن‌ها تمام هستي خويش را به پاي آن نثار کردند لازم و واجب است که همواره مجالس گرامي‌داشت ياد و خاطره شهدا باشکوه هرچه تمام تر توسط تمامي مردم و دستگاه‌ها و نهادها برگزار شود.

وي در ادامه از برگزاري يادواره شهداي هئيت حضرت علي اصغر (ع) و شهر اردل در محرم امسال خبرداد و افزود: چهارشنبه ۲۹ مهرماه سال‌جاري همزمان با هفتم محرم راس ساعت ۲۰ دوازدهمين يادواره شهداي هيئت حضرت علي اصغر (ع)، شهداي اردل به ياد شهيد والامقام مرادعلي فتاحي که با عنوان ديدبان آسمان نام‌گذاري شهدا با حضور پرشکوه خانواده معظم شهدا،جانبازان، رزمندگان و مردم ولايت‌مدار در مسجد جامع شهر اردل برگزار مي‌شود.

کوهي با اشاره به دليل نام‌گذاري اين يادواره به عنوان ديد بان آسمان گفت: ديدبان آسمان به اين دليل براي اين يادواره نام‌گذاري شده که شهيد مرادعلي فتاحي جزء تيم شناسايي در حين ديدباني با اصابت ترکش خمپاره به ناحيه سر به فيض رفيع شهادت نائل شد.

دبير ستاد يادواره شهداي هيئت حضرت علي اصغر (ع) شهر اردل از عموم مردم ولايت‌مدار و شهيدپرور شهرستان دعوت کرد تا در اين مراسم معنوي شرکت کنند.


شهيد مرادعلي فتاحي بر اثر ترکش خمپاره در جبهه شوش در تاريخ ۲۱ اسفندماه ۱۳۶۰ به درجه رفيع شهادت رسيد.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه


کد مطلب: 25104

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25104/يادواره-شهداي-ديدبان-آسمان-اردل-برگزار-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir