کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اردل;

تعريف مثبت از سلامت يعني اينکه سلامتي را در ابعاد جسمي ، رواني ، اخلاقي و معنوي لحاظ نمائيم

28 مهر 1394 ساعت 16:42

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اردل گفت:تعريف مثبت از سلامت يعني اينکه سلامتي را در ابعاد جسمي ، رواني ، اخلاقي و معنوي لحاظ نمائيم و نه فقط فقدان بيماري بلکه هيچ کدام بر ديگري برتري ندارد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، مهندس اسماعيل اميدي سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل در همايش حفظ کرامت انساني در سلامت روان که با حضور مسئولين شهرستاني و خانواده هاي برگزار شد ضمن خير مقدم به حاضرين به اهميت مقوله بهداشت روان اشاره داشت و گفت : اگر تعريف ما از سلامت فقط فقدان بيماري باشد يک تعريف منفي تلقي مي شود .
اميدي افزود: تعريف مثبت از سلامت يعني اينکه سلامتي را در ابعاد جسمي ، رواني ، اخلاقي و معنوي لحاظ نمائيم و نه فقط فقدان بيماري بلکه هيچ کدام بر ديگري برتري ندارد.

در ادامه برنامه محمد انصاري بخشدار مرکزي شهرستان اردل ضمن قدرداني از برگزار کنندگان اين همايش مفيد اظهار داشت.
کرامت انسان هم از منظر ديني و حقوقي هم از منظر اجتماعي و سياسي قابل بررسي است از منظر ديني خداوند انسان را اشرف مخلوقات و صاحب کرامت ميداند و از نظر سياسي هم خوشبختانه دولت تدبير و اميد و در راس آن وزير فرزانه بهداشت دکتر هاشمي گامهاي بسيار عالي در اين زمينه در شهر ها و بخصوص روستاها برداشته است که نتيجه آن رشد سلامتي جسمي و رواني است.

سخنران بعدي برنامه خانم درخشان روانشناس باليني بودند که مطالبي در خصوص بيان داشتند :
-تعريف سلامت روان و فيلدهاي مهم آن
-تعريف آرامش در خانواده وملاکهاي مهم آن
-شناخت الگوهاي غلط ارتباطي و شکستن الگوهاي غلط
- اصول و تکنيکهاي مهم کسب آرامش بين والدين و اعضاي خانواده

سخنران ديگر برنامه صادق نظري روانشناس مرکز مشاوره آموزش و پرورش بودند که درمورد راهکارهاي خاص فرزند پروري و وظايف پدرو و مادر در قبال فرزندان خود در راستاي افزايش همدلي و فضاي صميمي و بدون تنش و بر طرف نمودن نيازهاي اساسي فرزندان و پيرو آن افزايش عزت و کرامت فرزندان و حفظ سلامت و بهداشت روحي و رواني آنان مطالبي را ايراد نمودند.

سخنران پاياني اين همايش دکتر خسروي رياست دادگستري شهرستان بودند که مطالبي پيرامون امنيت رواني و قانون مداري و سلامت روان بيان نمودند.


انتهاي پيام1020ج /۵۷۰ه


کد مطلب: 25094

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25094/تعريف-مثبت-سلامت-يعني-اينکه-سلامتي-ابعاد-جسمي-رواني-اخلاقي-معنوي-لحاظ-نمائيم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir