کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول موسسه پويادستان جوان بن خبر داد:

طرح هديه افضل در دهه اول محرم برگزار مي‌شود

25 مهر 1394 ساعت 12:45

مسئول موسسه پويادستان جوان بن از برپايي غرفه طرح هديه افضل در دهه اول ماه محرم خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز روح‌الله آذري مسئول موسسه پويا دستان جوان بن در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر گفت: به دليل تاکيدات مقام معظم رهبري در راستاي ترويج فرهنگ کتاب‌خواني اين موسسه طرح هديه افضل را در ايام عزاداري سيدالشهدا برپا نموده و در نظر دارد کتبي با موضوعات مختلف در دهه اول محرم براي عزاداران سيدالشهدا هديه دهد.

وي اظهار کرد: در دهه محرم نذري دادن سنتي مرسوم است، محبان آقا امام حسين (ع) هر کدام در حد توان خودشان مي‌خواهند در اين امر خداپسندانه شرکت کرده و ارادت خود را به امام حسين (ع) نشان دهد.

آذري افزود: در انتقال فرهنگ عاشورا هيات‌هاي عزاداري نقش بسياري داشته‌اند که باعث انتقال شفاهي اين فرهنگ شده، اما کتاب يک پديده ماندگار است و پرداختن عمقي به موضوعات عاشورايي در قالب کتاب مي‌تواند باعث آگاهي‌بخشي در اين زمينه باشد چرا که در هيات‌هاي عزاداري نمي‌توان به تمام اطلاعات دست يافت.

مسئول موسسه پويادستان جوان بن افزود: فرهنگ نذر کتاب بايد رواج داده شود و امروز نياز معرفتي اقشار مختلف از کودک و نوجوان و کم‌سواد و کساني که به اطلاعات عميق نياز دارند کمتر در حوزه دين و آيين‌هاي عزاداري جدي گرفته مي‌شود.

آذري خاطرنشان کرد: اميدواريم بتوانيم در آينده طرح‌هاي اين چنيني را گسترش دهيم و بدانيم سفره امام حسين (ع) بيشتر معرفتي است تا اين که بخواهيم آن را با برخي هيجانات نادرست که مرسوم شده، اشتباه بگيريم.

مسئول موسسه پويادستان جوان بن افزود: سال گذشته براي اولين بار اين کار صورت گرفت و با استقبال چشم‌گير محبين امام حسين (ع) مواجهه شديم.

وي افزود: در سال‌جاري علاوه بر هديه کتاب در قالب طرح هديه افضل غرفه نرم‌افزار و کودکان و طرح تعويض کتب فرسوده نيز راه‌اندازي شده است.

مسئول موسسه پويادستان جوان بن خاطرنشان کرد: اين غرفه از روز سوم محرم در سه راهي نماز خيابان امام حسين (ع) برپا مي‌شود و تا روز هشتم ‌بن‌هاي کتب توزيع مي‌شود.

آذري در پايان گفت : همشهريان عزيزي که مي‌خواهند کتب خود را به موسسه اهدا نمايند مي‌توانند به دفتر موسسه به آدرس بلوار صاحب زمان طبقه زيرين اداره پست مراجعه کنند و يا با شماره ۳۳۷۲۰۴۰۰ تماس بگيرند.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 25014

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25014/طرح-هديه-افضل-دهه-اول-محرم-برگزار-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir