کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

کاهش آمار مراجعین به دليل نزاع در چهار محال وبختیاری

21 مهر 1394 ساعت 11:47

طی شش ماهه اول سال ۱۳۹۴ تعداد ۴ هزار و ۹۶۲ نفر به دليل صدمات ناشي از نزاع به مراكز پزشكي قانوني استان چهارمحال وبختیاری مراجعه كردند.اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۲۶ و هشت دهم درصد کاهش يافته است.


مدیر كل پزشكي قانوني استان چهارمحال وبختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز با اعلام این خبر گفت: از كل مراجعين نزاع در شش ماهه اول سال جاری تعداد یکهزار و ۱۹۶ نفر زن و ۳ هزار و ۷۳۰ نفر مرد بوده اند.

منصور فیروزبخت افزود: اين در حالي است كه درشش ماهه اول سال ۱۳۹۳ تعداد ۶ هزار و ۷۷۶ نفر به دلیل نزاع به مراكز پزشكي قانوني استان مراجعه کرده اند که یکهزار و ۵۷۲ نفر زن و ۵ هزار و ۲۰۴ نفر مرد بوده اند.

کاهش آمار معاینات سرپایی پزشکی قانونی استان چهار محال وبختیاری

وی تصریح کرد: درشش ماهه اول سال ۱۳۹۴ تعداد ۱۴ هزار و ۹۹۹ نفر درحوزه معاینات سرپائی اداره کل پزشکی قانونی استان و مراکز تابعه مورد معاینه قرار گرفته اند که از این تعداد ۴ هزار و ۵۵ نفر زن و ۱۰ هزار و ۹۴۴ نفر مرد بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل ۲۳ درصد کاهش نشان میدهد.

فیروزبخت گفت: اجساد معاینه شده دراداره کل پزشکی قانونی استان چهارمحال وبختیاری و مراکز تابعه دراین مدت ۲۹۶ مورد ( ۶۹ زن و ۲۲۷ مرد) بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۳ معادل ۱۱ وشش دهم درصد کاهش داشته است.اضافه می شود که این کاهش می تواند با اجرای طرح ساماندهی صدور جوازدفن(داد پزشک) که ازابتدای سال جاری در این استان اجرایی گردیده مرتبط باشد و اجرای صحیح این طرح می تواند از حجم پرونده های تشکیل شده در دادگستری و پزشکی قانونی بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار فوق فعالیتهای مرتبط با معاینات اجساد تنها دو درصد از شرح فعالیتهای (سرپایی و تشریح ) پزشکی قانونی استان را تشکیل می دهد.

کاهش آمار غرق شدگی در استان چهار محال وبختیاری

مدیرکل پزشکی قانونی استان در خصوص آمار غرق شدگی گفت: طی شش ماهه اول سال ۱۳۹۴ تعداد ۱۱ مورد فوتی (همگی مرد)به دلیل غرق شدگی به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع گردیده است.

وی اظهار داشت: مرگ ناشی از غرق شدگی در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۴ مورد بوده ۲۱ و چهار دهم درصدکاهش داشته است .

فیروز بخت افزود: همچنین در شش ماهه اول امسال تعداد ۴ مورد فوتی (دو زن و دو مرد )به دلیل برق گرفتگی به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع گردیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (یک مورد) رشد داشته است .

وی گفت:  در این مدت آماری از فوت براثر سوختگی ، مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن و گزارش نشده است.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 24944

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24944/کاهش-آمار-مراجعین-دليل-نزاع-چهار-محال-وبختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir