کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون برنامه ریزی استاندار چهار محال و بختیاری:

سرشماری در چهارمحال و بختیاری به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد

20 مهر 1394 ساعت 9:49

معاون برنامه ریزی استاندار چهار محال و بختیاری گفت: روش اجرایی سرشماری از سال 95 تغییر کرده و به صورت اینترنتی در چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، اسماعیل عامری گلستان در نشست خبری اظهار داشت: سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن از ۲۱ مهرماه در این استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۵ سرشماری هر پنج سال یک بار اتفاق خواهد افتاد تصریح کرد:سرشماری نفوس و مسکن در سال ۸۹ در این استان و دیگر استان ها صورت گرفته است.

وي با بیان اینکه انجام عملیات و کاهش چشمگیر هزینه های دولت از مهم ترین مزیت های سرشماری اینترنتی است اذعان داشت: سرشماري آزمايشی در سال جاري به دو صورت مراجعه مستقيم ماموران سرشماري به محل سكونت خانوار و روش خود تكميلي و ثبت اطلاعات توسط خانوار به وسیله اينترنت در سامانه سرشماري اينترنتي انجام مي‌شود.

عامري گلستان افزود: جمع‌آوري اطلاعات و ويژگي‌هاي عمده افراد و برخي از اطلاعات واحدهاي مسكوني به منظور تامين اطلاعات پايه‌اي مورد نياز توسعه اجتماعي-اقتصادي و تهيه چارچوب آماري مناسب در زمينه خانوار و مسكن را از اهداف سرشماري می باشد.

وی یادآور شد: در اين سرشماري نام و نام خانوادگي، جنسيت، سواد، وضعيت مسكن، مشكلات مسكن و موضوع مهاجرت مورد پرسش قرار خواهد گرفت.

عامری گلستان اذعان داشت: اطلاعات و داده‌هايي كه در آمارگيري از افراد جمع‌آوري مي‌شود محرمانه بوده و تحت هيچ شرايطي در اختيار هيچ فرد يا سازماني قرار نمي‌گيرد و تنها به منظور تهيه آمارهاي كلي و عمومي استفاده مي‌شود.

عامري اظهار كرد: سرشماري اينترنتي از روز ۲۱ مهر تا چهارم آذرماه سال جاري با مراجعه سرپرست يا مطلع‎ترین عضو خانوار به سامانه ويژه آزمايش سرشماري عمومي نفوس و مسكن به آدرس www.sarshomari۹۴.ir تكميل فرم خانوار اجرا مي‌شود و از تاريخ چهارم آبان تا چهارم آذرماه سال جاري نيز در مناطق مورد آزمايش، ماموران سرشماري به صورت حضوري به خانوارها مراجعه كرده و فرم سرشماري را با استفاده از تبلت تكميل مي‌كنند.

وی تاکید کرد: اين سرشماري آزمايشي در خيابان مولوي و بخشي از خيابان شريعتي انجام خواهد شد.



انتهای پیام/۱۰۲۸ج


کد مطلب: 24922

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24922/سرشماری-چهارمحال-بختیاری-صورت-اینترنتی-برگزار-خواهد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir