کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به استقبال کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری:

صدای عزت‌خواهی شهدا در اقصی نقاط دنیا به گوش می‌رسد/احساس دین به شهدا زمینه‌ساز خدمت به آن‌ها در کنگره شهدا است

12 مهر 1394 ساعت 11:05

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) از نزدیکی رویداد عظیم فرهنگی در استان خبر داد و ادامه داد: صدای عزت‌خواهی شهدا در اقصی نقاط دنیا به گوش می‌رسد و در همه دنیا فریاد آن‌ها بلند است.


به گزارش جهانبین نیوز سردار رضا محمدسلیمانی فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: در آستانه رقم خوردن رویدادی عظیم فرهنگی در استان قرار داریم.

وی با بیان اینکه باید همه مردم و مسئولان حداکثر توان خود را به کار ببرند تا آنچه در خور و شان شهدا است ارائه دهیم تاکید کرد: نسل جوان ما طرفدار الگوهای کاملا دست‌یافتنی از شهدا هستند.

این مسئول با تاکید بر اهمیت معرفی سیره شهدا بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی کارها پیش برده شده و برنامه‌ریزی‌ها برای افتتاحیه رسمی نمایشگاه درروز سه‌شنبه صورت گرفته است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) زمان افتتاح کنگره عظیم شهدا در این استان را ۱۵ مهرماه دانست و گفت: این روز سالروز ورود مقام معظم رهبری به استان بوده و در این روز برنامه اجلاسیه کنگره برگزار خواهد شد.

محمدسلیمانی با اشاره به وظیفه رسانه در انعکاس وقایع کنگره به خبرنگاران متذکر شد: برای پوشش خبری این واقعه عظیم در استان از همه عزم خود استفاده کرده و برای فرهنگ‌سازی در این زمینه از همه توان خود بهره ببرند.

وی بهترین راویان دفاع مقدس را افرادی دانست که در جبهه‌ها حضور داشته‌اند و افزود: این فرماندهان و رزمندگان به خوبی می‌توانند داستان ایثارگری و رشادت‌های شهدا و هم‌رزمان خود را برای نسل جوان روایت کنند.

این مسئول فضاسازی شهر برای کنگره شهدا را بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: باید این فضاسازی‌های بگونه‌ای باشد که حال و هوای شهر را به روزهای جنگ بازگردند و بوی شهدات و جبهه در همه نقاط بپیچد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) از حضور هزار مهمان در روز اول کنگره از خارج از استان و مسئولان کشوری و لشکری خبر داد و اضافه کرد: شهدای استان نمادهای خوبی برای نشان دادن قابلیت‌های استان ، رزمندگان استان و .. هستند.

این مسئول به حضور دو سخنران برای روز اول کنگره اشاره و ادامه داد: سخنرانان این برنامه سرلشکر محمدعلی جعفری و دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس هستند و علاوه بر آن از حضور آهنگران هم بهره خواهیم برد.

محمدسلیمانی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روز دوم کنگره خاص خانواده شهدا بوده و این برنامه از ساعت ۳۰/۸ تا ۱۱ بوده و مهمان کنگره دکتر ضرغامی است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) برنامه روز سوم کنگره را برگزاری پیاده‌روی برای شخصیت‌های ورزشی بیان کرد و افزود: سعی شده از شخصیت‌های معروف ورزشی در کشور استفاده شود.

وی برگزاری روز چهارم کنگره را با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد و گفت: پنجمین روز این برنامه اختصاص یافته به بانوان در استان و برای این منظور از حضور معصومه آباد نویسنده کتاب من زنده‌ام بهره برده شده است.

این مسئول ادامه داد: ششمین روز کنگره بعد از نماز مغرب و عشاء خواهد بود و دکتر حسین یکتا از راویان انقلاب و دفاع مقدس مهمان ویژه برنامه است.

محمدسلیمانی مهمانان روز آخر کنگره را حجت‌الاسلام سعیدی ( نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران کشور)، محسن رضایی ( دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام)، آیت‌الله نعیم‌آبادی و ... دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره نیازمند عزمی ملی و نیت قرب الی الله است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) افزود: در استان تاکنون ۲ هزار یادواره شهدا برگزار شده که ماحصل آن تدوین کتب بسیاری بود و می‌توان عطر و بوی شهدا را در استان بخوبی استشمام کرد.

وی با اشاره به اینکه هر فرد به میزان احساس دینی که به شهدا دارد باید برای برگزاری کنگره قدم بردارد تاکید کرد: صدای عزت‌خواهی شهدا در اقصی نقاط دنیا به گوش می‌رسد و مطمئن باشید صدای جان‌باختگان حادثه منا هم روزی بلند خواهد شد.

این مسئول به افتتاح چندین بیمارستان صحرایی بطور همزمان با کنگره اشاره و اذعان داشت: علاوه‌بر آن اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم در دستور کار قرار گرفته است و همچنین در عرصه‌های مختلف وام‌هایی به واجدین شرایط داده خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۲0ج


کد مطلب: 24804

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/24804/صدای-عزت-خواهی-شهدا-اقصی-نقاط-دنیا-گوش-می-رسد-احساس-دین-زمینه-ساز-خدمت-آن-ها-کنگره

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir